Newsy

T-Mobile otwiera nowoczesne Centrum Zarządzania Siecią. Najnowocześniejsze systemy i 150 ekspertów będzie m.in. monitorować bezpieczeństwo klientów operatora

2019-02-27  |  06:25

Największa w Polsce wideo ściana o długości 40 metrów, złożona z ponad setki ekranów, najnowocześniejsze technologie, 150 ekspertów i dwa tzw. war roomy, przygotowane specjalnie na potrzeby działań kryzysowych – tak wygląda nowo otwarte w Warszawie Centrum Zarządzania Siecią T-Mobile. Operator podkreśla, że to kolejny, milowy krok na drodze do poprawy bezpieczeństwa i jakości obsługi klientów. 

– Kompleksowe centrum obsługi i ochrony klienta to krok naprzód, dzięki któremu stajemy się lepsi, zapewniamy naszym klientom najwyższy poziom bezpieczeństwa sieci i jakości obsługi – podkreśla w rozmowie agencją informacyjną Newseria Biznes Thomas Lips, członek zarządu ds. technologii i innowacji T-Mobile Polska. – Cały czas udoskonalamy nasze usługi. W najbliższych latach wprowadzimy nowe i udoskonalimy już istniejące, więc nasi  klienci mogą liczyć na jeszcze lepszą i szybszą obsługę.

Praca nad poprawą jakości obsługi klienta znajduje odbicie we wskaźnikach satysfakcji. W ubiegłym roku dzięki inwestycjom w poprawę procesów i systemów obsługowych ogólna satysfakcja klientów z obsługi w call center wzrosła o 8 proc., czas oczekiwania na połączenie z konsultantem infolinii skrócił się dwukrotnie, a liczba połączeń z call center spadła o 25 proc.

Kolejnym krokiem ma być nowo otwarte Centrum Zarządzania Siecią, umożliwiające kontrolę wszystkich procesów w jednym miejscu. Jego zadaniem będzie całodobowy nadzór nad prawidłowym działaniem sieci i wykrywanie nawet najmniejszych nieprawidłowości, a także wsparcie dla klientów zewnętrznych i wewnętrznych.

– Zakres zadań centrum operacyjnego jest bardzo szeroki: od monitorowania sieci i sprzedaży oraz centrów obsługi telefonicznej, po obsługę techniczną naszych klientów B2B i B2C. Dysponujemy również zespołem ds. cyberbezpieczeństwa. Dzięki nowemu centrum będziemy obsługiwać jeszcze większą liczbę klientów – mówi Thomas Lips.

Centrum zostało zaaranżowane w warszawskiej siedzibie T-Mobile. Jego główny punkt to największy w Polsce VideoWall o długości 40 metrów. Składa się ze 102 monitorów o powierzchni 55 cali każdy. Na łącznej powierzchni 92 mkw. prezentowane są wszystkie niezbędne informacje z zakresu monitorowania sieci, infrastruktury IT, sprzedaży, obsługi klienta oraz usług B2C i B2B.

W działającym 24/7 Centrum Zarządzania Siecią pracują eksperci odpowiedzialni m.in. za wsparcie techniczne klientów B2B, monitorowanie techniczne wsparcia dla sieci IT oraz monitoring bezpieczeństwa.

– Dziś przy stanowiskach obsługi zatrudniamy ponad 90 pracowników i dodatkowych 50 na drugiej linii. Ale w związku z rozwojem cały czas prowadzimy rekrutację. Zapraszamy na rozmowę wszystkich wykwalifikowanych i zainteresowanych kandydatów – mówi członek zarządu ds. technologii i innowacji T-Mobile Polska.

Obok najnowszych technologii w warszawskim centrum są też dwa tzw. war roomy, w których – w przypadku wyjątkowych sytuacji – osoby zarządzające siecią i infrastrukturą IT współpracują w celu rozwiązania pojawiających się problemów. Nowe centrum T-Mobile ma być także pierwszą linią wsparcia i pomocy dla klientów międzynarodowych.

– Jest to nowa usługa dla naszych klientów, w nadchodzących miesiącach wprowadzimy jeszcze więcej nowości – zapowiada Thomas Lips.  

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.