Mówi: | Artur Skiba |
Funkcja: | Dyrektor Zarządzający |
Firma: | Antal International |
Ważne są styl zarządzania i innowacyjność, mniejsze znaczenie mają pieniądze. Specjaliści i menadżerowie wybrali najlepszych pracodawców
Liczy się styl zarządzania, kultura organizacyjna, innowacyjność przedsiębiorstwa oraz stabilność zatrudnienia. Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez Antal International tym właśnie kierują sie specjaliści i menadżerowie poszukując nowego miejsca pracy. Wysokość wynagrodzenia, chociaż wciąż bardzo istotna, jest dopiero piątym najczęściej wymienianym przez nich warunkiem. W rankingu najbardziej pożądanych pracodawców wciąż dominują duże korporacje. Wśród nich Ikea, Google, PKO BP czy PKN Orlen.
Już po raz trzeci firma Antal International, zajmująca się rekrutacją specjalistów i menadżerów, przeprowadziła wśród nich badanie na temat najbardziej pożądanych pracodawców. Badanie obejmowało kilkanaście branż, w każdej wyróżnione zostały trzy najlepsze firmy.
Ankietowani wzorem lat ubiegłych wskazywali najczęściej na duże, międzynarodowe przedsiębiorstwa, głównie sprawdzone, działające od wielu lat na rynku korporacje. Ich zdaniem to gwarancja wyższych standardów pracy, możliwości rozwoju i pozyskania nowych doświadczeń.
Najlepszym pracodawcą pośród banków, ubezpieczycieli i instytucji finansowych operujących na polskim rynku okazał się bank PKO BP, na który wskazało ponad 12 proc. ankietowanych. PKN Orlen nie miał sobie równych wśród przedsiębiorstw z sektora energetycznego, paliwowego i gazowego. Twierdzi tak co czwarty badany. Najbardziej pożądanym pracodawcą z branży budowlanej okazała się Skanska.
– W firmach typu centra usług wspólnych wygrała IKEA, zaś wśród firm IT i telekomunikacyjnych – Google – informuje Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International.
Szwedzki koncern meblowy jest wymarzonym pracodawcą dla 37,5 proc. specjalistów z branży SSC/BPO. Natomiast w Google chciałby pracować co trzeci ankietowany.
Wśród liderów rankingów Antal International znalazły się jeszcze m.in. takie firmy, jak Kraft Foods, Philips Polska, Novartis Poland, Unilever i KGHM Polska Miedź.
– Są to firmy, które, z jednej, strony cieszą się dużą innowacyjnością, co bardzo często ma duże znaczenie dla kandydatów, a z drugiej strony, dbają o pracowników – komentuje wyniki badań Artur Skiba.
Największe znaczenie ma dla potencjalnych pracowników sposób zarządzania firmą, stabilność zatrudnienia czy możliwość rozwoju, np. dzięki szkoleniom, w nowym miejscu pracy. Na każdy z tych czynników wskazuje ok. 60 proc. specjalistów i menadżerów.
– Z roku na rok spada znaczenie wynagrodzenia, które mogłoby się wydawać najważniejszym czynnikiem, decydującym o tym, czy chcemy zmienić pracę czy nie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria dyrektor Antal International.
Równie istotne dla pracowników okazują się być dodatkowe benefity. Wśród nich najważniejsza jest opieka medyczna, na którą wskazało 43 proc. ankietowanych. Kolejne miejsca zajmują wciąż służbowy laptop i telefon (37,4 proc.), karta fitness (35,9 proc.), ubezpieczenie na życie (30,2 proc) i służbowy samochód. (28,5 proc.).
– Ważny jest tzw. employer branding, czyli to, jak firma kojarzy się ewentualnym nowym pracownikom na rynku – podkreśla dyrektor zarządzający Antal International. – To są nierzadko działania wieloletnie, które polegają na uczestnictwie w różnego rodzaju akcjach, wolontariacie, ale również uczestnictwo w różnego rodzaju targach.
Chociaż – jak pokazują wyniki badania – targi pracy jako źródło wiedzy o potencjalnym pracodawcy systematycznie tracą na znaczeniu. Tylko dla niespełna 2,5 proc. ankietowanych stanowią one okazję do zdobycia cennych informacji. W porównaniu z badaniem z sierpnia 2011 roku jest to wynik aż o 27 proc. gorszy.
W tym samym czasie wzrosła ranga mediów i internetu (o 35 proc.). Informacji w sieci szuka już blisko 42 proc. ankietowanych. Coraz częściej zaglądają w tym celu na portale społecznościowe i fora internetowe.
– Bazujemy również na referencjach, na opinii wśród znajomych, wśród obecnych, jak i byłych pracowników danej firmy, z której spodziewamy się ewentualnej oferty – zauważa Artur Skiba, dodając, że w ten sposób informacji szuka 35 proc. uczestników badania.
Dlatego, jak podkreślają eksperci, tak ważna jest nie tylko odpowiednia komunikacja zewnętrzna, ale także wewnątrz firmy.
Czytaj także
- 2025-01-24: Adam Kszczot: Moja żona została mistrzynią świata w makijażu permanentnym. Trochę się też do tego przyczyniłem
- 2025-01-08: Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
- 2024-12-13: Luna: Fajną opcją jest praca w sylwestra zamiast skupiania się na zabawie. Jeszcze nie mam planów na ten czas
- 2024-12-12: Sebastian Karpiel-Bułecka: Z zawodu jestem architektem, a muzyka to jest moja pasja. Nie byłem spięty, żeby za wszelką cenę zrobić wielką karierę
- 2024-12-09: Joanna Kurowska: Lekarz w Stanach Zjednoczonych to jest ktoś, kto ma dom z basenem i jest milionerem. Medycy w Polsce muszą pracować na 13 etatów
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-11-22: Tomasz Tylicki: Moje psy raz mieszkają u mnie, raz u moich rodziców. Tak sobie po prostu wędrują i jest im dobrze
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2024-10-08: Magda Bereda: Chcę się totalnie poświęcić muzyce. Właśnie Piotr Rubik w Miami, a ja w Warszawie tworzymy wspólną płytę
- 2024-09-24: Firmy dostosowują biura do nowych realiów na rynku pracy. Coraz częściej są miejscem spotkań i budowania relacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.