Mówi: | Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska Piotr Suchodolski, dyrektor marketingu Virgin Mobile Polska |
Zaostrza się walka o klientów telefonii komórkowej. Virgin Mobile rusza z ofertą abonamentową
Duża konkurencja na rynku telefonii komórkowej sprawia, że operatorzy walczą o klientów nie tylko ceną, lecz także konstrukcją umowy. Klienci oczekują jasnych rozwiązań i dużej dowolności. Virgin Mobile zdecydował się wprowadzić swoją pierwszą ofertę na abonament. Ma ona wzmocnić pozycję operatora na rynku i zwiększyć liczbę klientów do 650 tys. do końca roku.
– Wprowadzenie oferty abonamentowej jest dla nas naturalnym krokiem w rozwoju firmy. Nie chcemy być tylko firmą pre-paidową, już kilka miesięcy temu zakupiliśmy i wdrażaliśmy nową platformę IT, która pozwala nam wprowadzić bardzo innowacyjne oferty, jakich na rynku po prostu nie ma. To kolejny krok w rozwoju firmy i odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy chcieli mieć ofertę post-paidową dostępną w Virgin – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska.
Virgin Mobile, dotychczas znany z ofert na kartę, 27 stycznia wprowadził ofertę post-paid, czyli „Albonament”. Klienci mają możliwość układania abonamentu, tworzą go sami poprzez wybór pakietów cyklicznych, pakietów jednorazowych i okresu umowy.
– Nie wymagamy od klienta zobowiązań długoterminowych, 12- czy 24-miesięcznych, gdzie za zerwanie takich umów z reguły u operatorów grozi kara. U nas podpisuje się umowę jednorazowo, na czas nieokreślony, ale bez żadnych zobowiązań miesięcznych. To klient sam komponuje ofertę, decydując, czy chce mieć ofertę wyłącznie na transmisję danych, SMS-y, czy rozmowy – mówi Piotrowska-Oliwa.
Jak wskazuje prezes Virgin Mobile, oferta post-paid powinna przyciągnąć klientów, zwłaszcza że w związku z przepisami ustawy antyterrorystycznej również przy zakupie kart pre-paid jest już konieczne podawanie danych osobowych.
– Konstrukcja oferty jest de facto równie elastyczna dla klienta jak pre-paid. Płaci się tylko za te elementy, z których chce się korzystać. Stąd też nazwa oferty „Albonament”. Albo płacę, albo nie płacę, albo korzystam, albo nie. To od klienta zależy, ile zapłaci i z jakich usług chce korzystać – podkreśla Piotrowska-Oliwa.
– Oferta łączy wiele unikalnych cech. Jest elastyczna, wprowadza nowy produkt, coś między ofertą pre-paidową a tradycyjnym abonamentem – dodaje Piotr Suchodolski, dyrektor marketingu Virgin Mobile Polska.
To pierwsza tego typu oferta na polskim rynku. Klienci coraz częściej zwracają uwagę na elastyczność, chcą wiedzieć, za co i ile płacą. Virgin Mobile szacuje, że „Albonament” będzie stanowił znaczną część przyrostu bazy klientów.
– Liczę, że w tym roku może jeszcze nie większość, ale na pewno kilkadziesiąt procent przyrostu klientów, bliżej 50 niż 20, będą stanowić klienci oferty post-paidowej – zapowiada Suchodolski.
Nowy model ma przyciągnąć do sieci nowych klientów. Już na koniec 2016 roku baza klientów przekroczyła 412 tys. Obecnie jest ich ok. 430 tys. Z danych UKE wynika, że w ubiegłym roku przeniesiono łącznie ponad 1,7 mln numerów. Virgin Mobile z wynikiem netto 52 771 numerów uplasował się na drugiej pozycji. Jak wskazuje prezes Virgin Mobile, marka mimo niższych nakładów marketingowych jest dobrze rozpoznawalna.
– W 2016 roku zgodnie z założeniami zwiększyliśmy dwukrotnie przychody z 40 do 80 mln zł, na ten rok cele również mamy bardzo ambitne. Chcemy zakończyć 2017 rok powyżej 100 mln. Zakładamy kilkudziesięcioprocentowy wzrost klientów, do ponad 600 tys. na koniec roku – ocenia Grażyna Piotrowska-Oliwa.
Czytaj także
- 2024-10-17: Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem
- 2024-10-23: Polska w końcówce krajów wdrażających w firmach sztuczną inteligencję. Bolączką jest brak kompetencji cyfrowych u menedżerów
- 2024-10-08: Magda Bereda: Chcę się totalnie poświęcić muzyce. Właśnie Piotr Rubik w Miami, a ja w Warszawie tworzymy wspólną płytę
- 2024-09-27: Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
- 2024-09-19: Muzycy zespołu Enej: Technika i budżety od wielkiej powodzi sprzed 27 lat poszły w górę. A jednak nadal nie jesteśmy w stanie sobie poradzić z żywiołem i go przewidzieć
- 2024-10-02: J. Lewandowski: Unijny budżet na lata 2028–2034 jest bardzo skromny, ale inwestycyjny. Oby komisarzowi ds. budżetu udało się go zwiększyć
- 2024-11-05: Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
- 2024-09-25: Piotr Zelt: Tygodniowo udaje mi się przejechać na rowerze 250–300 kilometrów. Bardzo fajnie to czyści głowę i jest to forma medytacji sportowej
- 2024-09-16: Piotr Zelt: Od października zaczynam wykłady w Warszawskiej Szkole Filmowej. Czasami trafiają się takie grupy, że zastanawiam się, po co oni chcą ten zawód uprawiać
- 2024-08-12: Polska kształci za mało specjalistów od sztucznej inteligencji. To bariera w wykorzystaniu tej technologii w gospodarce i nauce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Rolnictwo
Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.
Prawo
Nałóg nikotynowy wśród nieletnich zaczyna się najczęściej od e-papierosów. Przyciągają ich słodkie, owocowe smaki tych produktów
Co czwarty uczeń ma za sobą inicjację nikotynową, a dla większości z nich pierwszym produktem, po jaki sięgnęli, był e-papieros. Zdecydowana większość uczniów używających nikotyny korzysta właśnie z e-papierosów, a prawie połowa nie ma problemu z ich zakupem – wskazują nowe badania przeprowadzone z okazji Światowego Dnia Rzucania Palenia. Eksperci podkreślają, że niebezpiecznym produktem, z uwagi na ryzyko uzależnienia behawioralnego, są także e-papierosy beznikotynowe. Trwają prace nad przepisami, które m.in. zakażą ich sprzedaży nieletnim.
Ochrona środowiska
Futra z negatywnym wpływem na środowisko na każdym etapie produkcji. Wiąże się z 400-krotnie większym zużyciem wody niż poliestru
Biznes futrzarski ma negatywny wpływ na środowisko naturalne – podkreślają eksperci Stowarzyszenia Otwarte Klatki. Hodowle powodują zatrucie wód i gleb oraz są zagrożeniem dla bioróżnorodności. Z kolei produkcja futra z norek, lisów i jenotów generuje znacznie większe niż bawełna czy poliester emisje gazów cieplarnianych, zużycie wody i zanieczyszczenie wody. 25 listopada obchodzimy Dzień bez Futra, który ma zwrócić uwagę na cierpienie zwierząt hodowanych na potrzeby przemysłu futrzarskiego oraz promować etyczne i ekologiczne wybory w modzie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.