Mówi: | Krzysztof Gacek, brand manager, DS Automobiles Daniel Dąbruś, product marketing manager, DS Automobiles |
Firmy motoryzacyjne prześcigają się w innowacyjnych technologiach. Na rynku pojawił się model DS nowej generacji
Najmłodsza marka motoryzacyjna z portfolio Grupy PSA wprowadza na polski rynek SUV-a, który ma umocnić jej pozycję w segmencie premium i zagrozić modelom konkurentów. DS 7 Crossback – zapowiedź drugiej generacji modeli DS – jest naszpikowany najnowszymi technologiami i zaprojektowany z troską o najmniejszy detal. Marka DS utworzy specjalną sieć sprzedaży i serwisów. W dwa lata powstanie w Polsce osiem luksusowych butików, w których samochód będzie można skonfigurować m.in. przy wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości. Pierwsze cztery wystartują już w tym roku.
– Nasz najnowszy model DS7 Crossback skierowany jest do klientów, którzy chcą wejść w segment SUV-ów premium. Jest konkurentem dla samochodów takich jak BMW X1 czy Audi Q3, pozycjonowanym wyżej niż dotychczasowe modele Grupy PSA – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Krzysztof Gacek, brand manager DS Automobiles.
DS Automobiles jest marką premium Grupy PSA, najmłodszą w portfolio. W Polsce zadebiutował jej nowy flagowy model DS7 Crossback, który odzwierciedla całe know-how koncernu w zakresie inżynieryjnym. To pierwszy z drugiej generacji modeli DS, który będzie wyznaczać kierunek i styl dla kolejnych samochodów tej marki. Luksusowy SUV ma także umocnić jej pozycję w segmencie premium.
– Ten model różni się od konkurencji przede wszystkim stylem oraz jakością wykonania. Łączy wysmakowany francuski styl, wysokiej jakości rzemieślnicze wykonanie detali wykończenia oraz najnowsze technologie. Jest bardzo nowoczesny, w wielu aspektach awangardowy i wręcz luksusowy, a jednocześnie praktyczny i użyteczny. Ten samochód to technologia, nowoczesne i bardzo wydajne silniki z rodziny PureTech oraz BlueHDi – od 130 do 225 KM w benzynie oraz w dieslu – oraz trzystukonna hybryda plug-in z napędem na cztery koła, która zostanie wprowadzona do sprzedaży w przyszłym roku – mówi Daniel Dąbruś, product marketing manager DS Automobiles.
Prace nad DS7 Crossback trwały w sumie trzy lata. Model powstał z myślą o klientach, którzy chcą się wyróżniać i szukają nowych wrażeń. 7 Crossback jest bardzo zaawansowany technologicznie. Wnętrze wyposażono w dwa ekrany dwunastocalowe – w tym jeden HD, wysokiej jakości system hi-fi marki Focal (w środku może się znaleźć nawet czternaście głośników) i nowoczesne multimedia.
Oferuje aplikacje, które pozwalają na korzystanie np. z nawigacji satelitarnej informującej o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, pogodzie na trasie przejazdu, a także na uzyskanie dostępu do internetu i obsługę smartfona za pośrednictwem Apple CarPlay czy MirrorLink.
Konstruktorzy marki zaproponowali wyposażenie wszystkich samochodów DS7 Crossback w pakiet maksymalnego wyciszenia wnętrza już w podstawowej wersji modelu. Standardem jest też rozruch silnika bez użycia kluczyka za pomocą jednego przycisku.
– Nowe technologie to rzecz, która ma wyróżnić ten samochód w segmencie SUV-ów premium. Wiadomo, że konkurencja jest bardzo duża, wszyscy oferują bardzo innowacyjne rozwiązania i technologie. My na tym nie poprzestajemy – wszystkie systemy, które są w tym samochodzie, to najnowsze systemy dostępne dzisiaj w najwyższej gamie samochodów – podkreśla Krzysztof Gacek.
Flagowy model DS ma na nowo zdefiniować luksus à la française w odniesieniu do samochodów. Przy wyborze materiałów i kolorów marka poprosiła o pomoc rzemieślników wyróżnionych tytułem „Najlepszego Rzemieślnika Francji”, którzy wzięli dział w projektowaniu tapicerki i wnętrz, doradców do spraw kolorystyki, inżynierów i czołowe biura projektowe.
Wnętrze SUV-a ma wiele ekskluzywnych elementów, takich jak perłowy splot, czyli dekoracyjne przeszycie tworzące małe punkty w kształcie pereł na desce rozdzielczej i na panelach drzwi. Marka zatrudniła też mistrzów rymarstwa, którzy opanowali tajniki ręcznej obróbki skóry, a dodatkowo mają doświadczenie w branży samochodowej. Przed ostateczną decyzją przetestowano dziesiątki kombinacji materiałów i kolorów. W efekcie wybrano dla modelu DS7 Crossback dziewięć kolorów nadwozia i pięć inspiracji wnętrza.
– Luksus po francusku to przede wszystkim pięć inspiracji wystroju wnętrza. Te inspiracje to Bastille, czyli francuski egalitaryzm, który tutaj jest bardzo powściągliwy: proste materiały, ale doskonałe wykonanie. Są także Rivoli, Faubourg i Performance Line. Na drugim biegunie jest Opera, która odpowiada stylowi paryskiej opery – jest eklektycznie i ultranowocześnie, ale przed wszystkim luksusowo – wymienia Daniel Dąbruś.
Wnętrze nowego SUV-a zostało zaprojektowane tak, żeby przypominało minisalon. Ma być przestronne, funkcjonalne, zapewniać dobre samopoczucie, izolację dźwiękową i łączność ze światem zewnętrznym. Całości dopełnia 550-litrowy bagażnik. Na zewnątrz DS7 Crossback został zaprojektowany tak, żeby przyciągać wzrok.
– Ten samochód jest zaprojektowany tak, żeby oddawał ducha Paryża, paryskich rzemieślników, ale i nowe technologie. Elektronika, konstrukcja samochodu, nowoczesna konstrukcja nadwozia, polegająca na naprzemiennym spawaniu laserowym i klejeniu elementów, która zwiększa sztywność i zmniejsza masę, nowe aktywne zawieszenie DS Avive Scan suspension, wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, night vision – to są niespotykane w tym segmencie technologie. Powodują, że ten samochód jest unikalny, wnosi powiew świeżości do segmentu i przekazuje to, co marka ma najistotniejsze – mówi Daniel Dąbruś.
DS7 Crossback będzie sprzedawany przez wielokanałową sieć stworzoną specjalnie dla tej marki. Klasyczne salony w formatach DS Store i DS Salon uzupełnią rozwiązania cyfrowe, dzięki czemu będą przypominać luksusowe butki. Klienci będą mogli w nich dokończyć proces wyboru samochodu zapoczątkowany online i skonfigurować swój samochód z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości DS Virtual Vision.
– Model DS7 Crossback będzie pierwszym modelem sprzedawanym w nowych salonach marki DS w Polsce. Nie będzie dostępny w sieci dystrybucji Citroena, tak jak było dotychczas. W 2018 roku otworzymy cztery salony sprzedaży marki DS w Warszawie, Krakowie, Katowicach oraz Łodzi, skąd będzie się odbywać cała sprzedaż na rynek polski. W 2019 roku planujemy kolejne cztery lokalizacje – Poznań, Trójmiasto, Szczecin i Wrocław. Dzięki tym salonom pod koniec 2019 roku możemy się spodziewać pokrycia 80 proc. całego rynku sprzedaży samochodów premium w Polsce – zapowiada Krzysztof Gacek.
Czytaj także
- 2024-12-19: Przed świętami Polacy wydają na ryby nawet dwa razy więcej niż w innych miesiącach. Konsumenci powinni sprawdzać, czy pochodzą one ze zrównoważonych połowów
- 2024-12-17: W Parlamencie Europejskim ważne przepisy dla państw dotkniętych przez klęski żywiołowe. Na odbudowę będą mogły przeznaczyć więcej pieniędzy
- 2024-12-13: W Europie segment elektrycznych małych aut miejskich zapóźniony o trzy–cztery lata. Hyundai chce to zmienić
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2024-12-06: Luksusowe wydania książek w centrum zainteresowania kolekcjonerów. W Warszawie można zobaczyć ponad 20 białych kruków z Polski i zagranicy
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.