Mówi: | Monika Żychlińska |
Funkcja: | dyrektor Biura Komunikacji i Promocji |
Firma: | PKP Energetyka |
Firmy przy wyborze dostawcy energii kierują się głównie ceną. Coraz większe znaczenie ma też jakość obsługi
Choć cena pozostaje najważniejszym dla przedsiębiorców kryterium wyboru dostawcy energii, to liczy się także jakość obsługi - wynika z badań PKP Energetyka. Klienci biznesowi oczekują nie tylko dostawy, lecz także kompleksowej porady i pomocy. Większość z nich preferuje kontakt osobisty niż internetowy czy telefoniczny.
– Z naszych badań wynika, że przy wyborze dostawcy energii 82 proc. respondentów (przedsiębiorców) jako kryterium wyboru dostawcy energii wskazało cenę – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Monika Żychlińska dyrektor Biura Komunikacji i Promocji w PKP Energetyka. – Wielu klientów jednak wskazało też na jakość obsługi jako istotny czynnik. Potwierdza to trend, który zaobserwowaliśmy już wcześniej. Polega on na tym, że klienci oczekują nie tylko sprzedaży energii, lecz także porady i opieki.
Wśród respondentów badania, które dla PKP Energetyka przeprowadziła firma ARC Rynek i Opinia, 55 proc. zadeklarowało, że szuka ofert dostawców energii i gazu w internecie. Jednak usługę zakupiłby online tylko co czwarty z nich.
– To pokazuje, że jednak kontakt bezpośredni jest nadal ważny i pewnie pozostanie na pierwszym miejscu. I potwierdza ogromne znaczenie doradztwa biznesowego – zauważa Żychlińska.
Osobisty kontakt jest także preferowany w serwisie posprzedażowym.
– Na pierwszym miejscu respondenci wskazali kontakt bezpośredni – dotyczy to 63 proc. z nich – mówi Żychlińska. – Kontakt telefoniczny czy internetowy był rzadziej preferowany. Nadal człowiek, który przychodzi, doradza, optymalizuje koszty i prowadzenie biznesu, jest pożądany przez klienta – dodaje rozmówczyni.
W badaniu udział wzięło ponad 500 firm. Były to przedsiębiorstwa z różnych branż, które zatrudniały minimum 50 pracowników. Celem badania było rozpoznanie oczekiwań oraz potrzeb respondentów w kwestii wykorzystania energii elektrycznej i gazu oraz wyboru dostawcy.
Czytaj także
- 2024-09-30: Warszawa przyspiesza proces termomodernizacji budynków. Stolicę czekają wielomiliardowe wydatki
- 2024-09-13: Monika Miller: Zastanawiam się, czy chcę ślubu tradycyjnego, czy na przykład na plaży w Macedonii. Myślę też, czy zaprosić gości i czy chcę rodzinę
- 2024-09-23: Monika Miller: Troszkę odeszłam z polskiego show-biznesu, bo ja nie do końca do niego pasuję. Na co dzień nie czytam i nie mówię po polsku
- 2024-10-01: Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi
- 2024-09-23: Monika Mrozowska: Półmaraton dodał mi siły i odwagi. Zamierzam próbować rzeczy, które kiedyś spisałam na straty
- 2024-09-17: Monika Mrozowska: Zrezygnowałam z wielu projektów zawodowych, żeby się przygotować do nowego roku szkolnego. Dzieciakom zależy na tym, żebym miała dla nich czas
- 2024-09-17: Klienci dużych spółek energetycznych mogą już przejść na dynamiczne taryfy za prąd. Nie dla wszystkich to opłacalne rozwiązanie
- 2024-09-02: Firmy produkcyjne w Polsce przechodzą zieloną transformację. Działania te są kluczowe dla ograniczenia śladu środowiskowego i rozwoju biznesu
- 2024-09-04: Centra danych odpowiadają za 2 proc. globalnego zużycia energii, a wkrótce ten udział może się podwoić. Operatorzy szukają sposobów na oszczędności
- 2024-09-20: Mateusz Gessler: Gastronomia mocno się zmienia, bo i portfele naszych klientów się zmieniają. Widać, że zamawiają mniej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Farmacja
Szybko rośnie liczba osób z ostrą infekcją układu oddechowego, w tym grypy. Szczyt zachorowań przypadnie już na drugą połowę października
Centrum e-Zdrowia podaje, że od początku września odnotowano blisko 1,8 mln porad ambulatoryjnych udzielonych z powodu ostrych infekcji układu oddechowego, w tym grypy. Najlepszą metodą walki z chorobą jest szczepionka – najlepiej przyjęta między wrześniem a listopadem. Wciąż jednak na taki krok decyduje się zaledwie kilka procent Polaków, tymczasem grypa jest jedną z 10 najczęstszych przyczyn zgonów u osób powyżej 65. roku życia.
Transport
Branża lotnicza zmaga się z niedoborem kadr. Brakuje przede wszystkim mechaników lotniczych
Według Alton Aviation Consultancy koszty naprawy i remontów silników wzrosły z 31 mld dol. przed pandemią do 58 mld dol. w tym roku. Rośnie też zapotrzebowanie na pracowników – w ciągu najbliższych 20 lat na świecie będzie potrzebnych niemal 770 tys. mechaników lotniczych. Tylko w Polsce już teraz brakuje kilku tysięcy wyspecjalizowanego personelu. – Brak kadr spowalnia nasz rozwój. Obecnie potrzebujemy kilkuset wyspecjalizowanych osób – ocenia Aleksandra Juda, prezes LOT Aircraft Maintenance Services.
Problemy społeczne
Obecna technologia sztucznej inteligencji nie stanowi zagrożenia dla istnienia ludzkości. Nie jest zdolna do samodzielnego myślenia i planowania
Duże modele językowe, takie jak ChatGPT, nie potrafią samodzielnie nabywać nowych umiejętności, rozumować czy planować. Nie stanowią więc egzystencjalnego zagrożenia dla ludzkości – dowiedli naukowcy, którzy przeanalizowali możliwości dużych modeli językowych właśnie pod takim kątem. Nie oznacza to jednak, że narzędzia te nie stanowią żadnego zagrożenia. Wykorzystane niewłaściwie już dziś służą chociażby do szerzenia dezinformacji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.