Newsy

Firmy ubezpieczeniowe będą oferować polisy od ryzyka fuzji i przejęć oraz dla osób na wysokich stanowiskach

2014-10-10  |  06:30

Polski rynek ubezpieczeń się specjalizuje. Firmy brokerskie oferują coraz bardziej wyszukane polisy, kierowane do konkretnych branż lub osób pracujących w zawodach obarczonych dużym ryzykiem. Jedną z takich ofert jest polisa ubezpieczeniowa dla sektora funduszy inwestycyjnych private equity.

– To ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zarówno członków zarządu, jak i samych instytucji – tłumaczy Dominik Stachiewicz, członek zarządu firmy brokerskiej Donoria. – Natomiast drugim ciekawym, jeszcze dość młodym na polskim rynku produktem są ubezpieczenia stosowane podczas transakcji fuzji i przejęć.

Są to polisy, które chronią od następstw czy zdarzeń wynikających z gwarancji pojawiających się przy tego rodzaju transakcjach. Jak zauważają analitycy PIU, w pierwszym półroczu br. najbardziej wzrosła wysokość składki z ubezpieczeń finansowych, np. kredytu, gwarancji. Do lipca br. towarzystwa zebrały z tego tytuły składki w wysokości około 1 mld zł, podczas gdy rok wcześniej – 913 mln zł.

– Takie polisy są hitem na rynku brytyjskim – mówi Dominik Stachiewicz agencji Newseria Biznes. – W Polsce wiele kancelarii prawnych doradzających w obszarze fuzji i przejęć wyraża zainteresowanie tego rodzaju produktami, również same fundusze są nimi zainteresowane.

Takie produkty są już dość powszechne w Europie Zachodniej.

– W większości krajów UE firmy ubezpieczeniowe mają ponad stuletnie tradycje – wskazuje członek zarządu firmy brokerskiej Donoria SA. – Natomiast dzięki silnej konkurencji polski rynek jest również bardzo rozwinięty. Na tle sąsiadów z Europy Środkowo-Wschodniej jest bardzo duży. Spółki tutaj działające generują wysokie przychody.

Według ostatniej analizy Polskiej Izby Ubezpieczeń w I półroczu br. zebrana przez towarzystwa składka wyniosła w sumie 27,7 mld zł i była o 7,4 proc. niższa niż w tym samym okresie 2013 roku. Firmy ubezpieczeniowe wypłaciły odszkodowania i świadczenia wartości 17,25 mld zł, czyli o 11,6 proc. niższej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły wypłacane ubezpieczonym odszkodowania i świadczenia z tytułu ubezpieczeń od odpowiedzialności cywilnej (OC) pojazdów lądowych, które wyniosły 2,88 mld zł (o 4,86 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2013 roku).

 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne – Podlaskie

Ochrona środowiska

Firmy czują rosnącą presję na inwestycje w dekarbonizację. Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa

Według badania przeprowadzonego przez Honeywell większość firm planuje w ciągu najbliższego roku zwiększyć wydatki na inicjatywy związane ze zrównoważonym rozwojem, w tym na efektywność energetyczną i redukcję emisji. Choć obowiązek informowania o swoich działaniach z zakresu ochrony środowiska i społecznej odpowiedzialności biznesu dotyczy na razie największych firm, to rynek wymusza wdrażanie niektórych założeń ESG na mniejszych podmiotach. Wzrost presji ze strony swojego otoczenia biznesowego zauważa 65 proc. badanych przedsiębiorców.

Media i PR

Komisja Europejska stwierdziła poprawę stanu praworządności w UE. Ruszyła kampania informacyjna na ten temat

W Polsce 89 proc. badanych uważa za istotne, by wszystkie państwa członkowskie UE przestrzegały podstawowych wartości Unii, w tym praworządności – wynika z badań Eurobarometru. Choć o łamaniu praworządności w ciągu ostatnich pięciu lat wiele się mówiło, również w Polsce, za dobrze poinformowanych na temat praworządności uważa się 62 proc. Polaków. Komisja Europejska pod koniec października wystartowała z ogólnounijną kampanią informacyjną na ten temat. Ostatni raport KE wskazuje, że Unia coraz lepiej radzi sobie z wyzwaniami z obszaru naruszania praworządności.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.