Newsy

Marcowy nabór wniosków na dofinansowanie unijne dla eksporterów przesunięty

2012-03-21  |  06:50
Mówi:Bożena Lublińska-Kasprzak
Funkcja:Prezes
Firma:Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
  • MP4

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości nie może rozpocząć planowanego na marzec naboru wniosków o dofinansowanie dla eksporterów. Wciąż czeka na nowelizację rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego.

    Nowy termin I naboru w tym roku zostanie ogłoszony w terminie do 30 dni od wejścia w życie zmian w przepisach dotyczących udzielania przez PARP pomocy finansowej w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Kolejne konkursy przewidziane są na czerwiec i październik. W 3 rundach PARP ma do rozdysponowania 324 mln zł.

    "Paszport do eksportu" wspiera działania związane z wchodzeniem i rozpoznawaniem nowych rynków przez przedsiębiorców.

     - W tym roku planujemy dość istotną zmianę, która wynika z postulatów przedsiębiorców. Połączymy 2 etapy składania wniosków  w jeden etap, zarówno na plan rozwoju eksportu, jak i działania związane z wdrażaniem planu rozwoju eksportu. Będzie to na pewno znaczące ułatwienie dla przedsiębiorców. Mam nadzieję, że zachęci ich do korzystania z tego programu - mówi prezes PARP Bożena Lublińska-Kasprzak.

    Do tej pory przedsiębiorcy musieli złożyć dwa wnioski, a dofinansowanie było przydzielane również w dwóch etapach. Najpierw przedsiebiorca musial przygotować plan rozwoju eksportu na co dostawał maksymalnie 10 tys. zł, a następnie mógł starać się o dofinansowanie w wysokosci nawet 200 tys. zł na wdrożanie planu.

    Z programu "Paszport do eksportu" mogą przede wszystkim skorzystać firmy, które chcą przygotować plan ekspansji na zagranicznych rynkach, czyli rozpoznać swoje możliwości na nowych rynkach, określić, które rynki są dla niego najlepsze oraz zplanować działania. PARP zapewnia również finansowanie na wdrożenie przygotowanych planów.

     - Przedsiębiorca będzie mógł uzyskać dofinansowanie na sfinansowanie planu rozwoju eksportu i działania związane z jego wdrożeniem. Będzie on mógł pokryć koszty związane z marketingiem, promocją, udziałem w targach, misją na nowych rynkach zagranicznych - wymienia Bożena Lublińska-Kasprzak.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Zdrowie

    Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

    Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.