Mówi: | Urszula Nelken |
Funkcja: | Rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad |
GDDKiA o premiach za nadzór A2: to jest nagroda za wyjątkowe zaangażowanie
Premie o łącznej wartości 64 tys. zł dostało sześciu pracowników Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, którzy nadzorują pracę na odcinku C autostrady A2. To tzw. "pochiński" fragment autostrady, na którym są największe opóźnienia. Rzeczniczka GDDKiA wyjaśnia, że to premia za nakłady pracy, które w ostatnim czasie przynoszą widoczne efekty.
- To nie są urzędnicy, którzy pracują i wychodzą z pracy o 16. To są ludzie, którzy pracują non stop. Codziennie są na tej budowie, więc to jest nagroda za wyjątkowe zaangażowanie, za pracę pod bardzo silną presją, w tym także presją medialną - mówi Urszula Nelken, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jak tłumaczy, cotygodniowe raporty GDDKiA pokazują, że prace na zagrożonym odcinku idą pełną parą, a zaległości są szybko nadrabiane.
- Roboty tam postępują w tempie niezwykłym. Jeszcze miesiąc temu zaawansowanie robót wynosiło około 40 proc., w tej chwili jest to ponad 80 proc. Tylko podczas ostatniego tygodnia ten wzrost to 20 proc. To naprawdę jest tempo imponujące - uważa Urszula Nelken.
I podkreśla, że przyspieszenie robót nie odbywa się kosztem jakości.
- Przez cały czas robione są badania jakościowe, których akurat na tym odcinku jest wyjątkowo dużo. Po stronie wykonawcy widać, że mobilizacja jest ogromna - dodaje.
Pomysł nagrodzenia pracowników przez GDDKiA nie podoba się opozycji. PiS i Solidarna Polska zwróciły się o wyjaśnienia do ministra transportu Sławomira Nowaka. Podczas konferencji prasowej minister Nowak przyznał, że sam też podjąłby decyzję o premiach uznaniowych dla tych osób.
Po chińskiej firmie COVEC w sierpniu 2011 roku głównym wykonawcą odcinka C autostrady A2 zostało konsorcjum Boegl&Krysl oraz Dolnośląskich Surowców Skalnych. Po bankructwie DSS w marcu tego roku, czeska firma przejęła całość robót na tym fragmencie.
Jak podkreśla Urszula Nelken, wszystkie odcinki autostrady A2 między Łodzią a Warszawą realizowane są zgodnie z obowiązującymi obecnie terminami umownymi. W przypadku opóźnionych odcinków A i C całość prac zakończy się 15 października, a przejezdność zostanie osiągnięta 31 maja. Z przejezdnością podobnie jest w przypadku pozostałych odcinków B, D i E. Jednak tu zakończenie robót nastąpi tuż przed Euro 2012, czyli 6 czerwca.
Czytaj także
- 2024-09-26: W przyszłym roku spodziewana jest fala inwestycji ze środków UE. Prawo zamówień publicznych wymaga pewnych korekt
- 2023-11-29: W branży budowlanej działa nawet pół miliona firm. Wiele z nich się ubezpiecza, choć nie ma takiego obowiązku
- 2022-11-03: Michał Bajor: „Grę o tron” oglądałem po nocach. Ten serial to było mistrzostwo świata, natomiast „Ród smoka” to wielkie rozczarowanie
- 2022-09-08: Ponad 60 proc. Polaków deklaruje, że potrafi udzielić pierwszej pomocy ofierze wypadku. Te deklaracje często rozmijają się z rzeczywistością
- 2021-11-30: Od 1 grudnia manualny pobór opłat na państwowych autostradach przestanie działać. Kierowcy osobówek będą płacić przez system e-TOLL lub kupować e-bilety
- 2020-09-29: W Anglii powstaje pierwsza podniebna autostrada dla dronów. Może zrewolucjonizować ich rolę w transporcie [DEPESZA]
- 2020-09-28: Koronawirus może przyspieszyć największe projekty infrastrukturalne. Do 2025 roku planowanych jest 25 megainwestycji na kwotę niemal 300 mld zł
- 2020-01-17: Spory między Skarbem Państwa a inwestorami coraz częściej kończą się ugodą. W zdecydowanej większości wygrywa jednak państwo
- 2020-02-14: Urzędnicy boją się rozwiązywać spory publiczno-prywatne w drodze mediacji. Według nich bezpieczniej zdać się na wyrok sądu
- 2019-05-13: GDDKiA: Budowa A1 na wysokości Częstochowy powinna się zakończyć do końca roku, mimo odstąpienia od umowy z wykonawcą. Trasa może zostać oddana szybciej niż przewidywano
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.