Newsy

ATM Systemy Informatyczne zmieniają nazwę. Jako Atende spółka chce rozwijać usługi w chmurze

2013-03-15  |  06:05

Atende – tak będzie brzmieć nowa nazwa firmy ATM Systemy Informatyczne S.A. Zmiana ma na celu uniknięcie mylenia spółki z ATM S.A. oraz ATM Grupą S.A. Atende chce się teraz skoncentrować na dostarczaniu usług informatycznych w oparciu o model cloud computing. W celu zdobycia dobrej pozycji startowej ATM SI już zainwestowało ok. 3 mln zł.

Prezes spółki tłumaczy, że zmiana nazwy firmy jest konieczna, bo istnienie trzech spółek giełdowych ATM wprowadza w błąd inwestorów. Taka decyzja ma zostać podjęta na najbliższym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy w przyszły wtorek 19 marca. 

W przyszłości, już pod nową nazwą, firma chce nieco zmienić profil działalności. Roman Szwed przewiduje, że  najważniejszym sposobem korzystania z usług będzie cloud computing, czyli oferowanie danej usługi, na przykład mocy obliczeniowej, firmom trzecim bez konieczności zakupu przez nie sprzętu lub oprogramowania. ATM SI, jak zapewnia prezes spółki, ma bardzo dobrą pozycję w tym obszarze dzięki inwestycjom poczynionym w ostatnich latach, których łączną wartość prezes ocenia na ok. 3 mln zł.

 – Jest to duża inwestycja i w tej chwili jest gotowa, żeby można było w oparciu o tę infrastrukturę świadczyć poważne, pewne usługi dla bardzo wymagających klientów. Ale oczywiście jeżeli klienci będą mieć coraz większe wymagania, to infrastruktura musi rosnąć. Będą to już inwestycje pod klienta – zapowiada Roman Szwed, prezes ATM SI. – W tej chwili zrobiliśmy inwestycje po to, żeby pokazać, że trzeba mieć pewną inwestycję startową po to, żeby móc świadczyć usługi wynajmowania infrastruktury i mocy obliczeniowej, i wszystkich innych zasobów na odpowiednio wysokim poziomie pewności.

Jak podkreśla prezes, poczynione inwestycje spółka robiła nieco "wyprzedzając rynek", bo dopiero dziś usługi w chmurze zyskują na znaczeniu. Jednocześnie firma nie będzie rezygnować z prowadzonej do tej pory na dużą skalę działalności.

 – Oczywiście nie będziemy rezygnować z dostaw kompletnych rozwiązań czy systemów sieci, ale czas kiedy się dostarczało sieć sztuk raz, czy komputer sztuk raz się kończy. Teraz będzie się dostarczać raczej usługi, usługi w trybie ciągłym, oparte o software firm trzecich, o software naszych własnych firm, które to rozwijają – opisuje strategię ATM SI prezes spółki.

Szwed dodaje, że ATM SI ma kilka spółek zależnych zajmujących się właśnie dostarczaniem oprogramowania. Jego firma skoncentruje się z kolei na dostarczaniu usług.

 – Nasza strategia jest dosyć prosta. Jak najwięcej usług, najlepiej o charakterze stałym. Obserwowanie, czego potrzebują nasi klienci i spełnianie tych oczekiwań wyjaśnia Roman Szwed.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Prawo

Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami

Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.

Polityka

Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna

W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.