Newsy

Kulczyk: Interesy w Afryce i Azji bardziej podniecające niż stąpanie ciągle po tej samej ziemi

2012-01-20  |  08:05
Wszystkie newsy
Mówi:Jan Kulczyk
Funkcja:Przewodniczący Rady Nadzorczej
Firma:Kulczyk Holding

 - Afryka i Azja to jest przyszłość świata - uważa najbogatszy Polak, Jan Kulczyk. To tam widzi najlepsze okazje na zarobienie pieniędzy. Jan Kulczyk, właśnie realizuje duży projekt energetyczny w Nigerii.

Kulczyk Investments obecny jest także w Afganistanie i Tanzanii. To - zdaniem Jana Kulczyka - bardziej interesujące i korzystne kierunki niż Europa i Ameryka Północna.

 - To tam świat się będzie rozwijał, tam będą powstawały nowe inwestycje, nowy rynek. Jestem pewien, że naszą wiedzę, nasze doświadczenie i nasz kapitał powinniśmy skierować tam, gdzie jest on niezbędny i gdzie da efekty zdecydowanie większe niż w krajach „starej” Europy. Jest to bardziej podniecające i bardziej frapujące niż stąpanie ciągle po tej samej ziemi - uważa Jan Kulczyk.

Holding Kulczyka odkupił nigeryjskie złoża ropy od koncernu Shell.

 - W tej chwili budujemy ogromny projekt energetyczny, rafineryjny w Nigerii – piątym kraju, który produkuje ropę i gaz. Jest to największe państwo Afryki, który ma 200 mln ludzi, który jest oknem na Afrykę - mówi Kulczyk.

Tamtejsze zasoby surowca szacowane są na ok. 40 mld baryłek. To największy producent ropy w Afryce.

 - Jesteśmy liderem. Mamy partnerów z rynku afrykańskiego, ale my prowadzimy ten projekt - podkreśla Jan Kulczyk. 

Wspólnie z British Gas Kulczyk realizuje duży projekt także w Tanzanii. Spółka Ophir jest jednym z największych posiadaczy koncesji w Afryce. Kulczyk Oil Ventures podwaja również wydobycie gazu ziemnego na Ukrainie. Łączna powierzchnia koncesji wydobywczych spółek Kulczyka na czterech kontynentach w 19 krajach wynosi 164 tys. km. kw. 

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.