Newsy

Kulczyk: Interesy w Afryce i Azji bardziej podniecające niż stąpanie ciągle po tej samej ziemi

2012-01-20  |  08:05
Wszystkie newsy
Mówi:Jan Kulczyk
Funkcja:Przewodniczący Rady Nadzorczej
Firma:Kulczyk Holding

 - Afryka i Azja to jest przyszłość świata - uważa najbogatszy Polak, Jan Kulczyk. To tam widzi najlepsze okazje na zarobienie pieniędzy. Jan Kulczyk, właśnie realizuje duży projekt energetyczny w Nigerii.

Kulczyk Investments obecny jest także w Afganistanie i Tanzanii. To - zdaniem Jana Kulczyka - bardziej interesujące i korzystne kierunki niż Europa i Ameryka Północna.

 - To tam świat się będzie rozwijał, tam będą powstawały nowe inwestycje, nowy rynek. Jestem pewien, że naszą wiedzę, nasze doświadczenie i nasz kapitał powinniśmy skierować tam, gdzie jest on niezbędny i gdzie da efekty zdecydowanie większe niż w krajach „starej” Europy. Jest to bardziej podniecające i bardziej frapujące niż stąpanie ciągle po tej samej ziemi - uważa Jan Kulczyk.

Holding Kulczyka odkupił nigeryjskie złoża ropy od koncernu Shell.

 - W tej chwili budujemy ogromny projekt energetyczny, rafineryjny w Nigerii – piątym kraju, który produkuje ropę i gaz. Jest to największe państwo Afryki, który ma 200 mln ludzi, który jest oknem na Afrykę - mówi Kulczyk.

Tamtejsze zasoby surowca szacowane są na ok. 40 mld baryłek. To największy producent ropy w Afryce.

 - Jesteśmy liderem. Mamy partnerów z rynku afrykańskiego, ale my prowadzimy ten projekt - podkreśla Jan Kulczyk. 

Wspólnie z British Gas Kulczyk realizuje duży projekt także w Tanzanii. Spółka Ophir jest jednym z największych posiadaczy koncesji w Afryce. Kulczyk Oil Ventures podwaja również wydobycie gazu ziemnego na Ukrainie. Łączna powierzchnia koncesji wydobywczych spółek Kulczyka na czterech kontynentach w 19 krajach wynosi 164 tys. km. kw. 

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Prawo

Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami

Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.

Polityka

Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna

W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.