Newsy

Kulczyk: Interesy w Afryce i Azji bardziej podniecające niż stąpanie ciągle po tej samej ziemi

2012-01-20  |  08:05
Wszystkie newsy
Mówi:Jan Kulczyk
Funkcja:Przewodniczący Rady Nadzorczej
Firma:Kulczyk Holding

 - Afryka i Azja to jest przyszłość świata - uważa najbogatszy Polak, Jan Kulczyk. To tam widzi najlepsze okazje na zarobienie pieniędzy. Jan Kulczyk, właśnie realizuje duży projekt energetyczny w Nigerii.

Kulczyk Investments obecny jest także w Afganistanie i Tanzanii. To - zdaniem Jana Kulczyka - bardziej interesujące i korzystne kierunki niż Europa i Ameryka Północna.

 - To tam świat się będzie rozwijał, tam będą powstawały nowe inwestycje, nowy rynek. Jestem pewien, że naszą wiedzę, nasze doświadczenie i nasz kapitał powinniśmy skierować tam, gdzie jest on niezbędny i gdzie da efekty zdecydowanie większe niż w krajach „starej” Europy. Jest to bardziej podniecające i bardziej frapujące niż stąpanie ciągle po tej samej ziemi - uważa Jan Kulczyk.

Holding Kulczyka odkupił nigeryjskie złoża ropy od koncernu Shell.

 - W tej chwili budujemy ogromny projekt energetyczny, rafineryjny w Nigerii – piątym kraju, który produkuje ropę i gaz. Jest to największe państwo Afryki, który ma 200 mln ludzi, który jest oknem na Afrykę - mówi Kulczyk.

Tamtejsze zasoby surowca szacowane są na ok. 40 mld baryłek. To największy producent ropy w Afryce.

 - Jesteśmy liderem. Mamy partnerów z rynku afrykańskiego, ale my prowadzimy ten projekt - podkreśla Jan Kulczyk. 

Wspólnie z British Gas Kulczyk realizuje duży projekt także w Tanzanii. Spółka Ophir jest jednym z największych posiadaczy koncesji w Afryce. Kulczyk Oil Ventures podwaja również wydobycie gazu ziemnego na Ukrainie. Łączna powierzchnia koncesji wydobywczych spółek Kulczyka na czterech kontynentach w 19 krajach wynosi 164 tys. km. kw. 

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.

Bankowość

Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.

Edukacja

Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.