Mówi: | Adam Kiciński |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | CD Projekt |
Nowe projekty CD Projekt na razie bez gier na smartfony i tablety. W przygotowaniu kolejna gra i produkt spoza segmentu wideo
CD Projekt przygląda się rynkowi gier mobilnych, ale nie planuje w najbliższym czasie produkcji gier na urządzenia przenośne. Zamiast tego producent gier zaproponuje nowy produkt, który jednak nie będzie grą komputerową. Firma tworzy też nowy oddział w Krakowie, który zajmie się produkcją kolejnej gry w jakości podobnej do najważniejszych produktów firmy: Wiedźmina i Cyberpunka.
Jak podkreśla prezes CD Projekt, spółka przygląda się rozwojowi rynku gier mobilnych, jednak na razie nie ma planu, aby zacząć działać w tym segmencie.
– Żeby z sukcesem wprowadzić grę na ten rynek, trzeba mieć bardzo specyficzny pomysł. Taka zwykła konwersja nie wystarczy. Mamy w planach działanie w tym segmencie, ale to są plany na kolejne lata – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Adam Kiciński, prezes CD Projekt.
Obecnie trwają też prace nad projektem „gry bez prądu” czyli gry „nie-wideo”.
– Jest szereg gier, w które można grać bez udziału urządzeń i takie gry też chcemy produkować. To oczywiście skala mniejsza niż gry wideo, ale te produkty na siebie zarabiają czy mogą na siebie zarabiać i bardzo mocno wspierają nasze główne produkty, czyli gry wideo – tłumaczy Kiciński.
CD Projekt jest jedną z tych firm na polskim rynku, które planują zatrudnianie kolejnych pracowników. Dziś pracuje w niej 170 osób, ale już wkrótce liczba ta może sięgnąć 200 osób. Firma tworzy między innymi nowy oddział w Krakowie.
– Mamy już zgromadzony team – 20 osób, mamy wynajęte biuro i startujemy w lipcu. To jest team startowy, który będzie pracował nad jednym z nieogłoszonych produktów, który będzie miał premierę po Wiedźminie 3. Mniejsza gra, ale jakościowo absolutnie najwyższy poziom, tak samo jak Wiedźmin 3 czy Cyberpunk. To będą produkty wspierające nasze główne, największe produkcje – mówi o planach CD Projekt prezes spółki Adam Kiciński.
Bez kryzysu w branży
Mimo światowego kryzysu polska spółka nie odnotowała spadku przychodów.
– Najlepsze gry sprzedają się zawsze, dlatego że ludzie grają w gry. Nie było takiego momentu w historii, kiedy ludzie by się odwrócili od grania w gry. W kryzysie kupują pewnie trochę mniej gier, ale te najlepsze się zawsze sprzedają – twierdzi Kiciński.
Należacy do CD Projekt serwis GOG.com w pierwszym kwartale tego roku podwoił przychody z pierwszego kwartału zeszłego roku i potroił zyski. Zwiększa się również liczba użytkowników platformy. To pierwsza polska firma z branży, która odniosła międzynarodowy sukces. Serwis został m.in. wymieniony na liście 50 najlepszych propozycji tygodnika Time.
– Mamy stały i dynamiczny wzrost GOGa. Od samego początku to jest platforma, która podwaja mniej więcej biznes z roku na rok i chcemy ten trend kontynuować. Chcemy, żeby GOG się nadal bardzo dynamicznie rozwijał – mówi prezes CD Projekt.
GOG.com to serwis anglojęzyczny. Większość zysków generuje w USA i Europie Zachodniej.
– Dla polskich graczy mamy alternatywę – jest polski serwis cdp.pl po polsku z trochę szerszą ofertą, tam są również e-komisy, e-booki. To jest miejsce, które jest adresowane dla polskiego gracza – dodaje Kiciński.
Czytaj także
- 2025-07-02: Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu
- 2025-07-08: Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-06-24: Qczaj: Po miesiącu w Tajlandii przeżywam jakieś przebudzenie. Ostatnio miałem w życiu dużo różnych trudności
- 2025-05-23: Maciej Rock: Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne
- 2025-05-13: Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-03-24: Ministerstwo Zdrowia wraca do pomysłu zakazu sprzedaży aromatyzowanych saszetek nikotynowych. Według ekspertów oznacza to likwidację całego rynku
- 2025-02-07: Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.