Globalny lider branży gier mobilnych zamierza rozwijać się w Polsce. Playtika właśnie wprowadza się do Warszawy
W globalnej skali branża gier rośnie jak na drożdżach, a według prognoz Newzoo w tym roku rekordowy poziom osiągnie zarówno jej wartość, jak i liczba graczy. Prężnie działającym rynkiem jest też Polska, w rodzimej branży gamedev zatrudnionych jest ok. 12 tys. osób. To potencjał, z którego chce skorzystać Playtika – jeden z liderów na rynku technologii gier mobilnych. Grupa, która do tej pory zatrudniała na tutejszym rynku 300 specjalistów w systemie hybrydowym, ma w Polsce ambitne plany rozwoju. Dlatego aktywnie rekrutuje programistów oraz specjalistów na stanowiska w dziale R&D i właśnie otworzyła w stolicy swoje nowe, prestiżowe biuro w zabytkowych Browarach Warszawskich.
– Otwarcie biura w Polsce jeszcze bardziej wzmocni naszą wiedzę i możliwości w szybko rozwijającej się branży gier – mówi Shlomi Aizenberg, dyrektor operacyjny w Playtika.
Branża gier to w tej chwili jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi biznesu. Według prognoz Newzoo, czołowej firmy zajmującej się badaniem tego sektora rozrywki, w tym roku padnie nowy rekord i jej globalna wartość przekroczy 203,1 mld dolarów (wobec 192,7 mld dol. w ubiegłym), notując wzrost o 5,4 proc. r/r. Natomiast za dwa lata, do 2024 roku ma już osiągnąć poziom 222 mld dolarów.
Według analityków Newzoo, w tym roku rekordowa będzie też liczba graczy, która globalnie na koniec br. wyniesie już 3,09 mld użytkowników. Za ponad połowę (51 proc.) tegorocznych przychodów branży ma natomiast odpowiadać segment gier mobilnych, którego wartość po raz pierwszy przekroczy kwotę 100 mld dolarów.
W tym segmencie prężnie działającym rynkiem jest też Polska, co potwierdza m.in. raport „The Games Industry of Poland 2021”. Wynika z niego, że wzrost przychodów polskiej branży gamedev na przestrzeni ostatnich 3 lat utrzymywał się na poziomie około 30 proc., ale w 2020 roku - pomimo pandemii - znacznie wzrósł, a polscy twórcy gier wygenerowali przychód na poziomie 969 mln euro). Raport pokazuje też, że w Polsce jest ok. 20 mln graczy (z czego tylko co piąty ma poniżej 18 lat), a w rodzimej branży gamedev zatrudnionych jest ok. 12 tys. osób.
To potencjał, z którego chce skorzystać notowana na NASDAQ Grupa Playtika, czyli jeden z liderów na rynku rozrywki i technologii gier mobilnych. Spółka założona w 2010 roku była jedną z pierwszych firm oferujących gry społecznościowe „free-to-play” na portalach społecznościowych, a później na platformach mobilnych.
Jej główna siedziba znajduje się w Herzliya w Izraelu, ale Playtika ma biura na całym świecie, zatrudniając ponad 4 tys. pracowników. Od dzisiaj jedno z nich mieści się również w Warszawie.
– Zespół Playtika w Warszawie rozwinął się szybko i stał się wielokulturowym centrum, w którym profesjonaliści i utalentowani deweloperzy – nie tylko z Polski, ale z całego świata – wspierają naszą misję, aby zapewniać rozrywkę w myśl hasła „Infinite Ways to Play” – mówi Shlomi Aizenberg.
Warszawski zespół Playtika rozpoczął pracę w styczniu 2021 roku i liczy ponad 300 osób, które do tej pory pracowały głównie w systemie zdalnym i hybrydowym. Tutejszy zespół zajmuje się głównie rozwijaniem najpopularniejszych gier portfolio spółki: Bingo Blitz, Board Kings, Solitaire Grand Harvest i Redecor. Połaczenie kompetencji zespołu R&D z możliwościami autorskiej platformy Playtika Boost umożliwia tutejszym specjalistom optymalizację gier mobilnych m.in. dzięki personalizacji i automatyzacji.
Grupa ma jednak ambitne plany rozwoju w Polsce. Dlatego w tej chwili aktywnie rekrutuje m.in. specjalistów na stanowiska w dziale R&D, programistów specjalizujących się w Java, JavaScript, PHP i Unity. Ci będą pracować w nowo otwartym biurze Playtika w historycznych Browarach Warszawskich w samym centrum Warszawy.
– W obecnym świecie potrzebujemy solidnego i mocnego elementu stabilizacji i pozytywnej inspiracji na przyszłość. Nowe biuro w tak wspaniałym miejscu, jakim są Browary Warszawskie, z pięknym wystrojem i wszystkimi udogodnieniami, daje nam pozytywną energię, jednocząc wszystkich pracowników Playtika z regionu, niezależnie od ich kraju pochodzenia – mówi Arik Sandler, wiceprezes ds. operacji biznesowych w Playtika.
Prestiżowa lokalizacja w odrestaurowanym, XIX-wiecznym kompleksie ma zaznaczyć obecność Playtika na polskim rynku i stanowić dodatkowy benefit dla pracowników, którzy - co już charakterystyczne dla rynku pracy w branży gamedev - mogą liczyć na szereg udogodnień: od pięknej architektury i najlepszych restauracji w bliskiej okolicy, po przewidziane w biurze strefy relaksu, pokój gier, a nawet specjalną salę do pracy kreatywnej. Nowa powierzchnia ok. 3,3 tys. mkw. ma zapewnić komfortowe warunki zarówno obecnym 300 pracownikom, którzy pracują w trybie hybrydowym, jak i nowym talentom, które będą dołączać do firmy w nadchodzących miesiącach.
Czytaj także
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-10-24: Pracownicy deklarują mocne zaangażowanie w swoją pracę. Rzadko czują wsparcie od pracodawców
- 2024-10-04: Branża lotnicza zmaga się z niedoborem kadr. Brakuje przede wszystkim mechaników lotniczych
- 2024-09-12: Bezpieczeństwo priorytetem dla branży chemicznej. Firmy na własną rękę wprowadzają systemy reagowania kryzysowego
- 2024-07-30: Coraz mniej Polaków ćwiczy regularnie przez brak czasu i motywacji. To może pogłębiać problemy ze zdrowiem psychicznym
- 2024-07-03: Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
- 2024-08-01: Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
- 2024-06-20: Zbliża się koniec ery tradycyjnych biletów komunikacji miejskiej. Pasażerowie wolą rozwiązania mobilne
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-04-17: Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rozwój rolnictwa kluczowy dla przetrwania Ukrainy. Odpowiada ono za ponad 60 proc. dochodów z eksportu
Instytut Europy Środkowej podaje, że w ciągu niespełna trzech lat areał zasiewów w Ukrainie zmniejszył się o ponad 21 proc., z 28,6 mln ha w 2021 roku do 22,5 mln ha w 2024 roku. Jednocześnie sektor rolny stał się kluczowym źródłem dochodów budżetu państwa. Chociaż wartość eksportu spadła, to jego udział w dochodach ze sprzedaży zagranicznej wzrósł z 41 do 61 proc. – Rozwój rolnictwa jest kluczowy dla przetrwania Ukrainy – podkreśla dr n. ekon. Oksana Kiforenko z IERiGŻ-PIB.
Transport
Czas na nowe podejście do lotnisk regionalnych. Również do ich finansowania
Czas pandemii COVID-19 był okresem próby dla lotnisk regionalnych, ale też pokazał konieczność unowocześnienia podejścia biznesowego w strukturze właścicielskiej i modelu zarządzania – wskazuje ubiegłoroczna rządowa strategia rozwoju lotnictwa. Jak podkreśla Karol Halicki z Podlaskiej Izby Lotniczej, to może być dobry moment na rozpoczęcie debaty o częściowej prywatyzacji tych lotnisk. Analiza nowych modeli powinna uwzględniać nie tylko kwestie ekonomiczne, ale również wpływ lotnisk na rozwój regionów czy bezpieczeństwo kraju.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.