Newsy

Uspokojenie sytuacji na rynku obligacji. Inwestorzy kupują nawet obligacje greckie

2013-07-12  |  06:30
Mówi:Marek Wołos
Funkcja:Analityk
Firma:członek zarządu DM TMS Brokers
  • MP4
  •  – Nasze obligacje skarbowe utrzymują dość stabilną pozycję na rynku i nic nie wskazuje na to, by miało się coś zmienić – przewiduje Marek Wołos, analityk Domu Maklerskiego TMS Brokers.  Mimo niejasnej sytuacji, związanej z możliwą nowelizacją ustawy budżetowej nie ma żadnych oznak paniki. Stabilizacji służy fakt, że Rada Polityki Pieniężnej nie zamierza na razie obniżać stóp procentowych. Dobrze sprzedają się też obligacje greckie.

     Mimo tych obaw związanych ze zwiększeniem deficytu, z nowelizacją budżetu i tendencją do słabnięcia złotego wyraźnych tendencji na rynku obligacji nie ma  inwestorzy już nie wyprzedają obligacji tak, jak to jeszcze było na początku czerwca – mówi Marek Wołos, analityk DM TMS Brokers.

    Rentowność naszych papierów dłużnych utrzymuje się na mniej więcej tym samym poziomie, a nawet lekko spada. Oprocentowanie obligacji 10-letnich oscyluje wokół 4 proc.

     Nie widać ucieczki inwestorów z rynku obligacji, nie widać też ani panicznej, ani choćby niewielkiej realizacji zysków – dodaje Marek Wołos.

    Dla rynku obligacji ważne są decyzje Rady Polityki Pieniężnej, która zakończyła już proces obniżek stóp procentowych. To pozytywny sygnał. 

    Polskim papierom pomaga również stabilna sytuacja na rynku europejskich obligacji.

     – Tu też nie widać tendencji do wyprzedaży. Inwestorzy kupują obligacje greckie i innych krajów, gdzie rentowności nominalnie są wysokie, powyżej 5-6 proc. – mówi analityk. – Bardzo stabilnie, nie nerwowo podchodzą także i do polskich obligacji.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.