Newsy

Grupa Sage wybuduje w Warszawie centrum obsługi kadrowo-płacowej. Firma rośnie w Polsce szybciej niż rynek

2017-12-07  |  06:25

Sage notuje w Polsce rekordowo wysokie wyniki. Polski oddział spółki uzyskał w roku fiskalnym 2017 przychody wielkości 87,5 mln zł, osiągając wzrost na poziomie 19 proc. rdr. Silnej dynamice wzrostu przychodów towarzyszył 17-proc. wzrost zysku netto do poziomu 1,8 mln zł. Elementem strategii rozwoju spółki jest otwarcie w Warszawie centrum usług wspólnych związanych z obsługą kadrowo-płacową. To już trzeci kluczowy projekt inwestycyjny dostawcy oprogramowania obok Centrum Deweloperskiego, które prowadzi prace badawczo-rozwojowe, oraz centrum usług wspólnych obsługującego procesy IT.

– Ten rok był dla nas rekordowy pod względem wyników finansowych. Zanotowaliśmy wzrost przychodów o 19 proc., za którym poszedł też 17-proc. wzrost zysków. Wyniki Sage w Polsce są najwyższe spośród wszystkich oddziałów w Europie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Piotr Ciski, dyrektor zarządzający Sage w Polsce.

Polska i region Europy Centralnej są najszybciej rosnącymi rynkami w brytyjskiej grupie Sage, która jest jednym z międzynarodowych liderów w systemach finansowo-księgowych i kadrowo-płacowych. Przychody w roku fiskalnym 2017 sięgnęły 87,5 mln zł, a zysk netto wyniósł 1,8 mln zł. Stabilny wzrost spółki w kolejnych okresach zapowiada 32-proc. przyspieszenie w obszarze przychodów odnawialnych – ze sprzedaży usług abonamentowych i oprogramowania w modelu subskrypcyjnym.

– Za tym sukcesem poszła filozofia unowocześnienia i wprowadzenia na rynek nowych produktów. Bardzo ważny jest obszar rozwiązań w chmurze, natomiast dzisiaj polski rynek jeszcze nie jest na nią gotowy. Klienci w dalszym ciągu obawiają się o swoje dane i my to szanujemy. Dlatego proponujemy rozwiązania hybrydowe – klient zaczyna z rozwiązaniem w wersji desktopowej, natomiast później, kiedy jest gotowy, może włączyć komponent chmurowy, aż do pełnego przeniesienia danych do chmury. Ta strategia przynosi nam bardzo widoczne efekty w postaci wzrostu sprzedaży – mówi Piotr Ciski.

Technologie chmurowe to jeden z głównych motorów wzrostu Sage w Polsce. W tym roku firma wprowadziła na rynek nowe rozwiązania hybrydowe, które udało się skutecznie skomercjalizować. W przyszłym zapowiada kolejne nowości i unowocześnienie portfolio swoich usług.

Rozwój spółki będą też determinować zmiany prawne, m.in. nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych i Jednolity Plik Kontrolny, który od stycznia 2018 roku zacznie obowiązywać również segment mikroprzedsiębiorstw. Obowiązek comiesięcznego sporządzania JPK, który zawiera ewidencję zakupu i sprzedaży VAT (JPK_VAT), w tej chwili obejmuje już małe, średnie i duże przedsiębiorstwa.

W ramach wsparcia dla mikrobiznesu Sage udostępnia już bezpłatne oprogramowanie z zakresu raportowania JPK_VAT, które ma ułatwić współpracę mikrofirm z biurami rachunkowymi. To rozwiązanie dla mniejszych podmiotów, które nie zdecydują się na zakup odrębnego oprogramowania.

– Bardzo ważnym elementem zmian prawnych jest wejście mikropodmiotów do systemu JPK, które nastąpi z początkiem stycznia. Następnie split payment – duża zmiana, do której przygotowują się zarówno przedsiębiorcy, jak i producenci oprogramowania i banki. Jest też RODO, czyli zmiana, która będzie dotyczyła szerokiego grona firm. Od dłuższego czasu realizujemy strategię zapewnienia klientom bezpieczeństwa prawnego, dlatego spodziewamy się, że nasze rozwiązania będą bardzo chętnie wybierane przez rynek – mówi Piotr Ciski.

Z kolei split payment, czyli dzielenie płatności, ma zacząć obowiązywać w kwietniu przyszłego roku. Kupujący będzie przelewał należność dla sprzedawcy na dwa konta – kwotę netto na zwykły rachunek bankowy oraz równowartość podatku od towarów i usług na specjalne, odrębne konto (każdy podatnik VAT będzie musiał założyć w tym celu dodatkowy rachunek). Ta zmiana wymierzona jest przede wszystkim w oszustwa VAT.

 Oprócz naszych planów biznesowych związanych z rozwojem rynku, bardzo ważnym elementem jest budowa centrum usług wspólnych na rzecz grupy Sage. W zeszłym roku rozpoczęliśmy dwie duże inwestycje. Development Lab to jeden z pięciu labów Sage na całym świecie. W tej chwili finalizujemy też otwarcie następnego ITIS – czyli struktury IT, która będzie wspierać działania Sage we wszystkich krajach. Wiadomość z ostatniej chwili – dostaliśmy również trzeci duży projekt: centrum usług wspólnych związanych z obsługą kadrowo-płacową większości spółek Sage. To bardzo ważny element rozwoju naszego biznesu w Polsce – podkreśla Piotr Ciski.

People Services Hub wkrótce wystartuje w Warszawie. Otwarte w sierpniu Development Lab to centrum deweloperskie, które tworzy zaplecze badawczo-rozwojowe dla globalnych produktów brytyjskiej grupy. To jeden z pięciu takich ośrodków na świecie (pozostałe znajdują się w Newcastle, Johannesburgu, Atlancie i Barcelonie). Centrum Usług Wspólnych (ITIS) ma wspierać procesy IT w całej grupie. Spółka podkreśla, że rozwój polskiego oddziału wiąże się ze wzrostem zatrudnienia – w najbliższym czasie pracę w Sage ma podjąć prawie 250 osób. 

Czytaj także

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Dziś w serwisie Innowacje

Organizacje pomocy humanitarnej coraz częściej wykorzystują nowe technologie. Drony, płatności za pomocą telefonów czy przetwarzanie w chmurze stają się standardem

W swojej pracy organizacje niosące pomoc humanitarną mocno opierają się na nowych technologiach. Do niesienia pomocy wykorzystywane są między innymi drony. Polska Akcja Humanitarna korzysta natomiast z bezpiecznych baz danych, kart ID, a także systemów elektronicznych płatności i różnego rodzaju aplikacji mobilnych. Dostęp do wszystkich narzędzi jest możliwy z każdego miejsca na świecie dzięki wykorzystaniu chmury.

Sport

Rekordowa liczba interwencji ratowników na stokach w Beskidach. Brawura i prędkość co roku doprowadzają do kilku tysięcy wypadków

Tłok na stokach, brawura i przecenianie swoich umiejętności – to najczęstsze przyczyny wypadków na górskich stokach. Każdego roku GOPR odnotowuje kilka tysięcy takich incydentów. Poziom wiedzy dotyczącej bezpieczeństwa na stoku jest zbyt niski, a większość narciarzy nie wie nawet, czym jest obowiązkowy dekalog FIS. Przypominają o nim Zimowe Miasteczka Milki, w których GOPR-owcy szkolą narciarzy z zasad bezpieczeństwa na stoku.

Patronat Newserii

Infrastruktura

Wiele dużych przedsiębiorstw nie przeprowadziło obowiązkowego audytu energetycznego. Grożą im wysokie kary

Nieco ponad 3,5 tys. firm przeprowadziło obowiązkowy audyt energetyczny – wynika z danych URE. Według unijnych przepisów zobowiązane do tego są te przedsiębiorstwa, w których w jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych zatrudnionych było ponad 250 pracowników, a roczny dochód netto przekroczył 50 mln euro. Według szacunków ekspertów audyt powinno przeprowadzić od 3 do 5 tys. firm. Przedsiębiorstwa poinformowały, że potencjalne średnioroczne oszczędności energii finalnej wynoszą ponad 970 tys. toe/rok.

Zdrowie

Pojawiają się nowe leki dla chorych na nawrotowego szpiczaka. Większość z nich nie jest dostępna dla polskich pacjentów

Szpiczak plazmocytowy może być chorobą przewlekłą, a nie śmiertelną, nawet w przypadku postaci nawrotowej i opornej na leczenie. Polscy pacjenci mają jednak ograniczony dostęp do nowoczesnych leków, zwiększających czas wolny od progresji choroby oraz wydłużających życie. Brakuje również terapii podtrzymujących w przypadku chorych po przeszczepie komórek macierzystych.

 

Handel

Ograniczenie handlu w niedziele może zmniejszyć obroty sklepów. Ich właściciele będą renegocjować umowy najmu lokali

11 i 18 marca to pierwsze niedziele, w które konsumenci nie będą mogli zrobić zakupów. W tym roku sklepy zamknięte będą jeszcze przez 21 niedziel. Może to oznaczać spadek obrotów w sklepach, co z kolei może się przełożyć na próby renegocjowania umów najmu lokali i stawek czynszów. Umożliwią im to przepisy Kodeksu cywilnego ws. nadzwyczajnej zmiany stosunków. Chyba że konsumenci zmienią swoje przyzwyczajenia i niedzielne zakupy przełożą na inne dni tygodnia, tak by zmiana ta nie była odczuwalna przez handlowców.