Mówi: | Zbigniew Grycan Elżbieta Grycan |
Firma: | Grycan – Lody od pokoleń |
Grycan rusza na podbój Azji. Na razie poprzez dostawy do sklepów, ale planuje też otwieranie lodziarń i franczyzę
Właściciele lodziarni Grycan – Lody od pokoleń planują podbój rynku chińskiego. Na razie poprzez sprzedaż w sklepach i sektorze HoReCa (rynek gastronomii hotelowej, restauracji i cateringu), później także poprzez lodziarnie własne i franczyzowe. – To nasz plan na kolejne lata – podkreśla Zbigniew Grycan. Kolejnym perspektywicznym rynkiem są sąsiednie Niemcy. Firma zapewnia, że lojalność zagranicznych klientów chce zdobyć, podobnie jak w Polsce, dzięki wysokiej jakości produktów.
Grycan – Lody od pokoleń zamierza w tym roku otworzyć kilkanaście nowych lodziarni (ma już ponad 120) i dotrzeć do klientów w odległych miejscach Polski z lodami litrowymi, półlitrowymi i jednoporcjowymi o pojemności 150 ml. Firma zapowiada rozwój w Niemczech i pracuje na rynkiem chińskim.
– Niemcy to nasi najbliżsi sąsiedzi, a Chiny to olbrzymi rynek. Chcemy zmierzyć się z Azją. Mamy tam partnerów, będziemy na największych lodowych targach chińskich, prowadzimy próby – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Zbigniew Grycan, prezes i założyciel firmy.
Twórca marki Grycan – Lody od pokoleń dodaje, że spółka na razie koncentruje się na handlu detalicznym i dostawach w ramach rynku HoReCa. Nie wyklucza jednak w perspektywie kilku kolejnych lat uruchamiania lodziarni oraz współpracy z franczyzobiorcami.
Zagraniczne rynki firma chce podbić, podobnie jak polski, dobrą jakością lodów i innych oferowanych produktów.
– Udało nam się połączyć metody rzemieślnicze z metodami produkcyjnymi. Ponieważ wyrośliśmy obydwoje z mężem z rodzin o tradycjach cukierniczych, nasi ojcowie i dziadkowie robili lody, to my to wyssaliśmy z mlekiem matki. Wiedzieliśmy, na czym ten biznes polega – tłumaczy Elżbieta Grycan. – To jest użycie bardzo dobrych składników: śmietanki kremówki, żółtek jaj, orzechów, bakalii, czekolady, świeżych owoców – to jest źródłem sukcesu.
Rodzina Grycanów ma cukiernicze korzenie, a zanim w 2004 roku założyła obecną firmę, przez 20 lat rozwijała markę Zielona Budka, rozpowszechniając warszawski brand w całej Polsce. Grycan – Lody od pokoleń to nie tylko lody. W lodziarniach firma oferuje soki i koktajle owocowe, ciasta własnej produkcji czy rurki z kremem.
– Robimy wszystko, żeby zadowolić i zaskoczyć w pozytywnym tego słowa znaczeniu naszych klientów, zaproponować im coś, czego właśnie szukają. To są m.in. zmieniające się oferty w zależności od pory roku czy świąt i innych okoliczności – przekonuje Elżbieta Grycan. – Staramy się odgadywać potrzeby klientów i cieszymy się, jeśli ma to odzwierciedlenie w sprzedaży.
Czytaj także
- 2024-02-05: Ewa Minge: Po pięćdziesiątce niełatwo było mi utrzymać formę i nie mogłam jeść wszystkiego, co chciałam. Musiałam ograniczyć słodycze, którymi wcześniej się zajadałam
- 2023-10-27: Wokalistki zespołu Tulia: W dzieciństwie świętowałyśmy Halloween, strasząc sąsiadów i zbierając od nich cukierki. Dziś stawiamy przede wszystkim na dekoracje z dyni
- 2022-04-27: Stefano Terrazzino: Udało mi się w mojej lodziarni stworzyć atmosferę, którą znam z domu. W połączeniu ze szkołą tańca powstał klimatyczny lokal niczym na Sycylii
- 2021-07-16: Lody Ekipa przełamały barierę pogodową. Biły rekordy sprzedaży już w marcu i kwietniu
- 2020-09-02: Wakacje pozwoliły odrobić branży lodziarskiej straty z wiosny. Obroty były wyższe od spodziewanych
- 2020-09-23: Polacy najchętniej jedzą lody rzemieślnicze i z automatu. Od lat wybierają tradycyjne smaki
- 2020-08-28: Pandemia zmieniła rynek lodów. W tym roku Polacy znacznie częściej kupują te w większych opakowaniach [DEPESZA]
- 2020-07-08: Sezon na lody z powodu pandemii wystartował z opóźnieniem. Upały i odmrażanie gospodarki zwiększają popularność lodów na patyku i w rożku
- 2020-04-29: Producenci lodów czekają na rozmrożenie gospodarki i otwarcie gastronomii. Na razie wzrosła sprzedaż w sklepach
- 2019-08-12: Lody wśród ulubionych deserów Polaków. Spożywamy ich ponad 5 kg rocznie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.