Newsy

H. Wirth: handel, finanse i zakupy będą we władztwie pracowników KGHM-u

2012-03-09  |  06:55
Mówi:Herbert Wirth
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:KGHM Polska Miedź S.A.
  • MP4

    KGHM nie zamierza wymieniać członków zarządu w spółce powstałej po przejęciu kanadyjskiej Quadry. Z ramienia polskiego koncernu w zarządzie zasiądą dwie dodatkowe osoby. Będą odpowiadać za finanse i połączenie z KGHM.

    Początkowo w Polsce i w Kanadzie powołano 18 zespołów roboczych, które koordynują współpracę w najważniejszych obszarach, m.in. produkcji, sprzedaży, finansów, podatków i zakupów. Poza tym KGHM Polska Miedź ma większość w Radzie Dyrektorów nowej spółki. 6 na 9 miejsc w kanadyjskim odpowiedniku Rady Nadzorczej będzie należało do Polaków. Prezesem pozostał dotychczasowy prezes Quadry Paul Blythe. 

     - Nie ulega wątpliwości, że obszary funkcjonalne, jakimi są handel, finanse i zakupy będą we władztwie pracowników KGHM-u. Praktycznie od zaraz do tzw. executive board zostaną oddelegowani dwaj pracownicy. Drugi ma się zajmować wdrożeniem planu zwiększenia wartości KGHM Polska Miedź S.A. - wyjaśnia prezes koncernu.

    Jak podkreśla prezes KGHM Herbert Wirth, ostrożność w decyzjach kadrowych to przede wszystkim lekcja wyciągnięta z doświadczeń innych, podobnych fuzji.

    - Jesteśmy nauczeni doświadczeniem innych firm, które ochoczo przejmowały i zmieniały wszystko, zarówno dobre i złe. My uważamy, że lepsza jest droga takich kolejnych zbliżeń. Nazywam to hellenistycznym sposobem podejścia, czyli absorbowania dobrych praktyk z przejętego aktywu. To jest naszym celem - mówi Herbert Wirth.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

    Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

    Bankowość

    Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

    Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

    Ochrona środowiska

    Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

    Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.