Mówi: | Magdalena Słodyczka |
Funkcja: | współwłaścicielka |
Firma: | Silverado |
Amerykanie pokochali polskie bombki choinkowe. Do Stanów Zjednoczonych trafia nawet 40 proc. polskiej produkcji
Polskie ozdoby choinkowe cieszą się coraz większą popularnością w Stanach Zjednoczonych. Na amerykański rynek trafia 40 proc. polskiej produkcji. Polskie bombki cenione są za wysoką jakość wykonania oraz bogate wzornictwo. Mimo znacznie wyższej ceny wygrywają w konkurencji z chińskimi ozdobami świątecznymi.
Polska osiąga bardzo dobre wyniki w zakresie eksportu ozdób choinkowych. W 2014 roku wartość tego eksportu sięgnęła 107 mln zł. Podstawowe rynki zbytu to Rosja i Stany Zjednoczone – na amerykański rynek w 2014 roku trafiło 40 proc. polskiej produkcji. Największą popularnością cieszą się zwłaszcza bombki choinkowe, mimo stosunkowo wysokich cen – nawet 30 euro za sztukę. Najwyższe ceny polskie bombki osiągają w Stanach Zjednoczonych – w tym roku na korzystny bilans sprzedaży wpłynęło dodatkowo umocnienie dolara.
– Polskie wyroby zyskują ogromną popularność na całym świecie, a szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Do każdej bombki musimy obowiązkowo dokładać etykietkę made in Poland i ten polski produkt cieszy się dużym uznaniem – mówi agencji informacyjnej Newseria Magdalena Słodyczka, współwłaścicielka Silverado, firmy produkującej bombki choinkowe.
Polskie ozdoby choinkowe cenione są za bogate wzornictwo i wysoką jakość wykonania – w większości przypadków produkowane i zdobione są ręcznie. Dzięki temu zarówno w Polsce, jak i na zagranicznych rynkach polskie bombki wciąż wygrywają w konkurencji z masowymi wyrobami z Chin, i to mimo wyższej ceny.
– Konkurencja jest duża, czujemy na plecach oddech chińskich producentów. To się zaczyna trochę zmieniać, bo w Chinach też zmienia się sytuacja ekonomiczna i ceny zaczynają rosnąć. To już nie jest tak miażdżąca różnica w cenach jak do tej pory. Cały czas jednak nasz produkt jest droższy, natomiast my możemy wygrać jakością – mówi Magdalena Słodyczka.
Silverado 90 proc. produkcji wysyła do USA. Pozostałe 10 proc. trafia na rynki europejskie i do sklepów w Polsce. Nastawienie na eksport powoduje, że szczyt produkcji na rynku ozdób choinkowych przypada w lecie – od maja do sierpnia.
– Zainteresowanie bombkami w Stanach Zjednoczonych jest stałe i wciąż duże. Trzeba sprostać wymaganiom i wzornictwu, które jest coraz trudniejsze i bardziej wymagające. Wszyscy interesują się polskimi firmami, bo są to bardzo dobre firmy i mają świetne produkty. Tylko trzeba umiejętnie to wykorzystać – mówi Magdalena Słodyczka.
We wzorcowni firmy Silverado znajduje się ok. 8 tys. wzorów. Wiele bombek powstaje też na zamówienie według wzoru klientów. W tym roku w Stanach Zjednoczonych szczególną popularnością cieszą się średnich rozmiarów bombki w kształcie figur mikołaja.
Czytaj także
- 2024-11-29: Parlament Europejski zatwierdził unijny budżet na 2025 rok. Wśród priorytetów ochrona granic i konkurencyjność
- 2024-11-27: Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
- 2024-11-18: Polscy producenci żywności obawiają się utraty unijnych rynków zbytu. Wszystko przez umowę z krajami Ameryki Południowej
- 2024-11-20: Średnio co trzy dni zamykana jest w Polsce księgarnia. Branża apeluje o regulacje porządkujące rynek
- 2024-11-08: Katarzyna Ankudowicz: Jestem zdruzgotana i przerażona, że Donald Trump został prezydentem. On przecież się chwali, że Putin to jego najlepszy kumpel
- 2024-11-05: Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
- 2024-11-04: Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-11-19: Rozwój rolnictwa kluczowy dla przetrwania Ukrainy. Odpowiada ono za ponad 60 proc. dochodów z eksportu
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł
Historyczna polska akwizycja w USA sfinalizowana. Chemiczny koncern należący do Kulczyk Investments zyskuje mocną pozycję w Ameryce Północnej
Chemiczna grupa Qemetica, należąca do portfela Kulczyk Investments, sfinalizowała transakcję nabycia od koncernu PPG biznesu krzemionki strącanej za 1,2 mld zł, czyli ok. 310 mln dol. Tym samym przejmuje fabryki w Holandii i USA, stając się trzecim graczem w Europie i drugim w Ameryce Północnej na rynku tego surowca, kluczowego m.in. dla globalnej branży motoryzacyjnej.
Polityka
Parlament Europejski zatwierdził unijny budżet na 2025 rok. Wśród priorytetów ochrona granic i konkurencyjność
Parlament Europejski w tym tygodniu zaakceptował przyszłoroczny budżet Unii Europejskiej. Jest o 6 proc. wyższy niż tegoroczny i znalazły się w nim dodatkowe środki na skuteczniejsze wsparcie w zakresie ochrony zdrowia, pomocy humanitarnej, zarządzania granicami i zmian klimatu. – Wielkim zadaniem, które dzisiaj w budżecie nie ma swojego finansowania, jest pomaganie europejskiemu rynkowi zbrojeniowemu. Musimy znaleźć europejskie źródło finansowania tzw. militarnej strefy Schengen – ocenia europoseł Andrzej Halicki.
Infrastruktura
PGE: Na dniach zapadnie decyzja inwestycyjna dla Baltica 2. Ta morska farma wiatrowa ma zacząć działać od 2027 roku
Wyniki finansowe i operacyjne PGE Polskiej Grupy Energetycznej za III kwartał 2024 roku są stabilne i zgodne z wcześniejszymi szacunkami, co pozwala utrzymać kurs na wielkoskalowe inwestycje transformujące polską energetykę – podała spółka. Jednym z flagowych projektów jest budowa Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica o łącznej mocy ok. 2,5 GW. W najbliższych dniach zapadnie decyzja inwestycyjna w sprawie jej pierwszego etapu, projektu Baltica 2.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.