Mówi: | Magdalena Słodyczka |
Funkcja: | współwłaścicielka |
Firma: | Silverado |
Amerykanie pokochali polskie bombki choinkowe. Do Stanów Zjednoczonych trafia nawet 40 proc. polskiej produkcji
Polskie ozdoby choinkowe cieszą się coraz większą popularnością w Stanach Zjednoczonych. Na amerykański rynek trafia 40 proc. polskiej produkcji. Polskie bombki cenione są za wysoką jakość wykonania oraz bogate wzornictwo. Mimo znacznie wyższej ceny wygrywają w konkurencji z chińskimi ozdobami świątecznymi.
Polska osiąga bardzo dobre wyniki w zakresie eksportu ozdób choinkowych. W 2014 roku wartość tego eksportu sięgnęła 107 mln zł. Podstawowe rynki zbytu to Rosja i Stany Zjednoczone – na amerykański rynek w 2014 roku trafiło 40 proc. polskiej produkcji. Największą popularnością cieszą się zwłaszcza bombki choinkowe, mimo stosunkowo wysokich cen – nawet 30 euro za sztukę. Najwyższe ceny polskie bombki osiągają w Stanach Zjednoczonych – w tym roku na korzystny bilans sprzedaży wpłynęło dodatkowo umocnienie dolara.
– Polskie wyroby zyskują ogromną popularność na całym świecie, a szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Do każdej bombki musimy obowiązkowo dokładać etykietkę made in Poland i ten polski produkt cieszy się dużym uznaniem – mówi agencji informacyjnej Newseria Magdalena Słodyczka, współwłaścicielka Silverado, firmy produkującej bombki choinkowe.
Polskie ozdoby choinkowe cenione są za bogate wzornictwo i wysoką jakość wykonania – w większości przypadków produkowane i zdobione są ręcznie. Dzięki temu zarówno w Polsce, jak i na zagranicznych rynkach polskie bombki wciąż wygrywają w konkurencji z masowymi wyrobami z Chin, i to mimo wyższej ceny.
– Konkurencja jest duża, czujemy na plecach oddech chińskich producentów. To się zaczyna trochę zmieniać, bo w Chinach też zmienia się sytuacja ekonomiczna i ceny zaczynają rosnąć. To już nie jest tak miażdżąca różnica w cenach jak do tej pory. Cały czas jednak nasz produkt jest droższy, natomiast my możemy wygrać jakością – mówi Magdalena Słodyczka.
Silverado 90 proc. produkcji wysyła do USA. Pozostałe 10 proc. trafia na rynki europejskie i do sklepów w Polsce. Nastawienie na eksport powoduje, że szczyt produkcji na rynku ozdób choinkowych przypada w lecie – od maja do sierpnia.
– Zainteresowanie bombkami w Stanach Zjednoczonych jest stałe i wciąż duże. Trzeba sprostać wymaganiom i wzornictwu, które jest coraz trudniejsze i bardziej wymagające. Wszyscy interesują się polskimi firmami, bo są to bardzo dobre firmy i mają świetne produkty. Tylko trzeba umiejętnie to wykorzystać – mówi Magdalena Słodyczka.
We wzorcowni firmy Silverado znajduje się ok. 8 tys. wzorów. Wiele bombek powstaje też na zamówienie według wzoru klientów. W tym roku w Stanach Zjednoczonych szczególną popularnością cieszą się średnich rozmiarów bombki w kształcie figur mikołaja.
Czytaj także
- 2024-07-03: Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
- 2024-07-02: Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
- 2024-06-24: Polscy mali i średni przedsiębiorcy wciąż ostrożnie podchodzą do ekspansji zagranicznej. Potrzebują więcej wsparcia finansowego i doradczego
- 2024-06-18: Mimo wysokich cen mieszkań i stóp procentowych zainteresowanie kredytami hipotecznymi rośnie. Banki apelują o uproszczenie i ucyfrowienie procedur
- 2024-06-26: Polski sektor kosmiczny rośnie w siłę. Niszą dla krajowych firm może być diagnoza, naprawa czy tankowanie satelitów na orbicie
- 2024-06-07: Fala zwolnień grupowych budzi obawy o konkurencyjność polskiego rynku. Spodziewana duża reorganizacja w działaniu firm
- 2024-05-20: Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
- 2024-05-15: Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
- 2024-05-10: Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
- 2024-06-05: Unia Europejska musi mocniej współpracować z NATO. Wybory po obu stronach Atlantyku będą kluczowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.