Mówi: | Tomasz Suchański |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | Biedronka |
Biedronka zapowiada dalszą ekspansję. W kolejnych miesiącach otworzy 300 nowych sklepów i 2 centra dystrybucyjne
Największa sieć detaliczna w Polsce w 2014 roku powiększy się o 300 nowych sklepów. Powstaną również dwa kolejne centra dystrybucyjne. Plany ekspansji wiążą się również ze zwiększaniem zatrudnienia – w tym roku Biedronka przyjmie 5 tys. nowych pracowników. Dziś zatrudnia 47 tys. osób.
– Rok 2014 będzie następnym rokiem naszej intensywnej ekspansji. Zamierzamy otworzyć około 300 sklepów oraz pierwszy raz w naszej historii trzy centra dystrybucyjne – zapowiada Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka. – W lutym już jedno centrum otworzyliśmy w Modlnicy pod Krakowem, które będzie obsługiwać aglomerację krakowską.
W nowych sklepach i centrach zatrudnienie znajdzie 5 tys. nowych pracowników. Łączna liczba zatrudnionych wzrośnie do 52 tys. osób.
W 2013 roku Biedronka umocniła swoją pozycję na rynku artykułów spożywczych. Przyczyniły się do tego otwarcie 280 nowych sklepów i dwóch centrów dystrybucyjnych (w Gdańsku i Lubartowie). Nakłady inwestycyjne w 2013 roku wyniosły 1,7 mld złotych. Celem spółki jest sieć 3,2 tysięcy placówek do końca 2016 roku.
W 2013 r. Biedronce udało się wypracować 382 mln euro zysku netto (wzrost o 8 proc.) przy sprzedaży na poziomie 7,7 mld euro (wzrost o 15 proc.). Swoje wyniki sieć sklepów uznała za satysfakcjonujące, tym bardziej że otoczenie rynkowe nie było w tym czasie sprzyjające dla firm handlowych.
– Ubiegły rok był bardzo trudny dla firm handlowych. Sprzedaż detaliczna zanotowała najniższy wzrost w ciągu ostatnich kilku lat – 2,6 proc. Na tym tle wypadamy bardzo dobrze. Osiągnęliśmy 15-proc. wzrost sprzedaży i prawie 32 mld zł obrotu. Nasze zyski również wzrosły o ponad 8 proc. – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Suchański.
Do dobrych wyników sprzedażowych przyczyniły się również intensywne akcje promocyjne i oferty rabatowe. Jak zapewnia dyrektor generalny sieci, obniżki cen w ramach akcji MEGA RABATY i TAK, TYLKO, które wciąż są obecne w sklepach, zostały pozytywnie odebrane przez klientów i znacząco zwiększyły sprzedaż.
– Zmieniliśmy naszą ofertę, wymieniliśmy prawie 30 proc. produktów, wprowadziliśmy 500 nowych opakowań i zaproponowaliśmy nowe rozwiązania, jak na przykład wypiek świeżego pieczywa w sklepach – teraz 1,7 tys. sklepów ma codziennie wypiekane na miejscu świeże pieczywo. Daliśmy też naszym klientom możliwość płacenia przez telefon komórkowy – wymienia dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka.
Dziś Biedronka posiada 2393 sklepy i pozostaje największym prywatnym pracodawcą w Polsce, zatrudniając 47 tys. pracowników. Tylko w ubiegłym roku zatrudnienie w sieci znalazło 7 tys. osób.
Czytaj także
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-24: Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
- 2024-04-24: Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
- 2024-04-25: Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-25: Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
- 2024-04-08: PGE przygotowuje się na duże inwestycje. Kluczowe są projekty z obszaru morskiej energetyki wiatrowej oraz sieci dystrybucyjnej
- 2024-04-09: Samorządy mogą wreszcie ubiegać się o pożyczki z KPO. Do pozyskania jest w sumie 40 mld zł na zielone inwestycje
- 2024-04-05: Sprzedaż nagrań muzycznych rośnie w tempie prawie 20-proc. Streaming motorem napędowym, ale do łask wracają nośniki sprzed lat
- 2024-04-04: Warszawskie ZOO: Powstanie nowa małpiarnia, powiększymy wybieg dla gepardów. Będą też kapibary
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok
Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.
Problemy społeczne
Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami
Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.