Newsy

Branża turystyczna chce przyciągnąć klientów poza sezonem. W marcu kolejny weekend zniżek na noclegi i atrakcje

2019-02-04  |  06:25
Mówi:Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej

Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

Wyjazdy weekendowe i krótkoterminowe stanowią ok. 40 proc. wszystkich podróży Polaków. W promowaniu takiej aktywności hotele i pensjonaty, przewoźnicy, restauratorzy i inne firmy z branży turystycznej upatrują szans na zwiększanie zysków poza sezonem. Pomóc w tym ma kolejna edycja akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”, podczas której turyści w całej Polsce mogą liczyć na rabaty sięgające co najmniej 50 proc. W poprzedniej edycji wzięło udział 165 tys. Polaków i 757 partnerów z całego kraju. Kolejny weekend zniżek odbędzie się 15–17 marca, a rejestracja partnerów, którzy chcą wziąć udział w akcji, potrwa do 12 lutego.

– Turystyka weekendowa rośnie z roku na rok. Wzrost zamożności społeczeństwa wpływa na to, że więcej podróżujemy. Turystyka krótkookresowa to prawie 40 proc. wszystkich wyjazdów Polaków. Na wyjazdy weekendowe Polacy najchętniej wybierają duże miasta, takie jak Warszawa, Gdańsk, Kraków, Poznań i Wrocław, które są w ścisłej czołówce, ale również inne regiony Polski, które są atrakcyjne turystycznie, przede wszystkim morze i góry – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Jak podkreśla, dla turystów bardzo ważna jest komplementarność oferty. Polacy nie szukają wyłącznie zakwaterowania, lecz także ciekawych atrakcji turystycznych, tanich sposobów dojazdu na miejsce, wygodnego transportu i dobrego jedzenia. Oferta gastronomiczna coraz częściej jest czynnikiem, który przyciąga turystów do danego regionu.

W tym roku po raz szósty POT chce zachęcić Polaków do krótkich, weekendowych wyjazdów poprzez akcję „Polska Zobacz więcej – weekend za pół ceny”. Główną zachęta dla turystów jest możliwość skorzystania ze zniżek sięgających minimum 50 proc.

Na podstawie poprzednich edycji widzimy, że akcja mocno zachęca Polaków do wyjazdów weekendowych poza głównym sezonem turystycznym. Ostatnia edycja akcji była rekordowa. Ponad 165 tysięcy Polaków skorzystało z obniżonych cen. To ogromny wzrost liczby uczestników. Podczas pierwszej edycji akcji skorzystało z niej zaledwie 60 tys. osób – mówi Robert Andrzejczyk.

W 2018 roku z wiosennej i jesiennej edycji akcji POT oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki skorzystało niemal 300 tys. Polaków. W tym roku Polska Organizacja Turystyczna planuje dodatkowo zwiększyć budżet na promocję akcji, stawiając mocny akcent na reklamę w mediach społecznościowych.

Akcja „Polska Zobacz więcej – weekend za pół ceny” daje możliwość darmowej promocji przedsiębiorcom, którzy do niej przystępują. Trzeba też pamiętać, że jej głównym celem jest wydłużenie sezonu turystycznego w Polsce, na czym przedsiębiorcy i instytucje uczestniczące bezpośrednio korzystają. W interesie wszystkich jest wydłużenie sezonu tak, żeby Polacy podróżowali nie tylko w wakacje i ferie zimowe, lecz także jesienią i wiosną – mówi Robert Andrzejczyk.

Ta akcja została już zauważona w całej Polsce. Nie tylko coraz więcej hoteli, lecz także muzeów, teatrów czy restauracji dołącza do kampanii. My odbieramy ten projekt nie tylko jako akcję sprzedażową, lecz także marketingową, która powinna mieć swój dalszy ciąg za granicą. Jestem przekonany, że Polska Organizacja Turystyczna w przyszłości będzie gotowa na to, żeby promować Polskę poprzez ten pomysł również za granicą. Będziemy trzymać za to kciuki – mówi Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego.

Dzięki temu, że w akcji uczestniczą instytucje i przedsiębiorcy z różnych branż, turyści mają możliwość ułożenia sobie optymalnego planu podróży, korzystając ze zniżek na transport, zakwaterowanie czy bilety wstępu do atrakcji turystycznych.

Jednak organizatorzy podkreślają, że projekt to przede wszystkim niepoliczalne korzyści dla całej branży turystycznej i okołoturystycznej – przedsiębiorcy mogą pozyskać klientów i zapełnić obiekty również poza sezonem. POT zapewnia partnerom także wsparcie marketingowe w mass mediach i środkach transportu (np. filmy w pociągach Pendolino czy autobusach Polonus).

 Z roku na rok zainteresowanie akcją wśród naszych partnerów rośnie. Tymi partnerami są hotelarze, sieci restauracyjne, instytucje kultury, właściciele atrakcji turystycznych oraz firmy przewozowe. W ostatniej edycji uczestniczyło 757 partnerów i z każdą kolejną edycja obserwujemy wzrost o około 20 proc. Najważniejsze jest to, że ponad 90 proc. naszych partnerów wraca i bierze udział w kolejnych edycjach. Taki sam odsetek jest gotowy zarekomendować udział w tej akcji innym podmiotom – podkreśla prezes POT.

– W ten sposób budujemy nowy segment klientów. Cieszymy z każdego nowego gościa, który korzysta z tej promocji, bo liczymy, że ten gość do nas wróci albo zachęci innych do skorzystania z naszej oferty. Szósta edycja odbędzie się w połowie marca i jestem przekonany, że to będzie kolejny sukces, bo już słyszę od właścicieli i dyrektorów hoteli, że zainteresowane jest coraz większe – dodaje Gheorghe Marian Cristescu.

Wiosenna edycja akcji „Polska Zobacz więcej – weekend za pół ceny” odbędzie się w weekend 15–17 marca. Rejestracja partnerów, którzy chcą wziąć w niej udział, potrwa do 12 lutego br., a sprzedaż ofert ruszy 28 lutego br.

– Zachęcamy wszystkie przedsiębiorstwa i instytucje działające w branży turystycznej, jak i podmioty z branż powiązanych z turystyką, do zarejestrowania się na stronie polskazobaczwiecej.pl. Rejestracja trwa jedynie 5 minut – podkreśla Robert Andrzejczyk.

Czytaj także

Kalendarium

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Prawo

Na polskim rynku pracy w najbliższych latach zabraknie 3–4 mln pracowników. Kryzys demograficzny wymusi na firmach wiele działań

W najbliższych latach na polskim rynku zabraknie ok. 3–4 mln pracowników, a według prognoz Głównego Urzędu Statystycznego do 2050 roku ta liczba wrośnie już do 10 mln. To jedno z największych wyzwań dla sektora przedsiębiorstw. Kryzys demograficzny będzie wymagać od firm szeregu działań podejmowanych w porozumieniu z administracją rządową i związkami reprezentującymi pracowników. Aktywizacja biernych zawodowo, migracje, wyrównywanie różnic płacowych między kobietami a mężczyznami, tworzenie przyjaznej kultury pracy, automatyzacja i rozwijanie kompetencji miękkich to największe wyzwania dla polskiego rynku pracy w nadchodzących latach – podkreślają eksperci Konfederacji Lewiatan i Komitetu Dialogu Społecznego KIG.

Bankowość

Ponad 67 tys. przypadków wyłudzeń kredytów w ciągu roku na skradzione dane. Szacowane straty banków z tego tytułu to 600 mln zł rocznie

Wyłudzenia kredytów to problem nie tylko konsumentów, lecz także realne straty finansowe dla banków szacowane na około 500–600 mln zł rocznie. Biuro Informacji Kredytowej wspólnie z sektorem bankowym i finansowym współpracują, żeby zapobiegać takim incydentom. Natomiast w przypadku konsumentów kluczowe jest, żeby szybko dowiedzieć się o próbie wyłudzenia i ją udaremnić. W tym celu BIK udostępnia usługę automatycznych Alertów BIK, które alarmują klienta wówczas, gdy jego dane są weryfikowane w procesie kredytowym. Po otrzymaniu powiadomienia, jeśli to nie on jest wnioskodawcą, może się skontaktować z BIK, który pomoże w identyfikacji wyłudzenia i przekaże taką informację do instytucji finansowych. Do tej pory posiadacze Alertów BIK dostali blisko 4 mln takich ostrzeżeń, a usługę systematycznie włączają do swojej oferty kolejne banki.

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Przemysł

Ponad połowa firm w Polsce musi ograniczać inwestycje przez braki kadrowe. Przedsiębiorstwa coraz częściej inwestują w swój wizerunek, by przyciągnąć pracowników

Problemy z pozyskiwaniem pracowników, a z drugiej strony rosnący popyt na wykwalifikowane kadry zaostrzają konkurencję między pracodawcami, napędzają wzrost płac i wymuszają większe skupienie na obszarze employer brandingu. Ten przestał już być dla firm opcjonalny, a stał się podstawowym narzędziem zatrzymania dotychczasowych i pozyskiwania nowych pracowników. Pomaga w znalezieniu fachowców na konkurencyjnym rynku pracy, a także ogranicza koszty związane z rotacją i procesami rekrutacyjnymi. Eksperci podkreślają, że w obszar employer brandingu powinny inwestować nie tylko przedsiębiorstwa, które mają problem z rekrutacją specjalistów średniego czy wyższego szczebla, lecz także te, które szukają pracowników tymczasowych.

Sport

Polacy czas wolny nadal spędzają na kanapach. Brak ruchu jest czwartą przyczyną zgonów na świecie

Raz w miesiącu aktywność fizyczną podejmuje 64 proc. Polaków – wynika z badania MultiSport Index 2019. Jesteśmy nadal jednym z najmniej aktywnych społeczeństw w Unii Europejskiej. Prawie połowa z nas spędza w pozycji siedzącej ponad 5 godzin dziennie. Tymczasem Światowa Organizacja Zdrowia uznaje brak ruchu za czwartą przyczynę śmiertelności na świecie.