Newsy

Ekspansja internetowa Tesco trwa. Przyszła kolej na Łódź

2012-07-26  |  10:29
Mówi:Czesław Grzesiak
Funkcja:Wiceprezes
Firma:Tesco Polska
  • MP4

    Po Warszawie i Wrocławiu Tesco uruchomi serwis internetowy umożliwiający klientom zakupy z wykorzystaniem internetu. Tym razem w Łodzi. Zamówienie towarów w sieci z dostawą do domu będzie możliwe już w tym tygodniu. Jak podkreślają przedstawiciele sieci, zainteresowanie klientów nową usługą w każdym z trzech miast jest tak duże, że planowane jest uruchomienie serwisu ezakupy w kolejnych miastach i to szybciej niż pierwotnie zakładano.

    Po Łodzi myślimy o Poznaniu, o Krakowie i Gdańsku, ale też mniejsze miejscowości są w naszym zasięgu. Uważamy, że tam jest również miejsce dla naszego nowego serwisu ezakupy zapowiada w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska.

    Serwis ezakupy udostępniono pod koniec czerwca klientom w Warszawie. Wrocławianie mogą korzystać z serwisu od dwóch tygodni.

    Zastanawialiśmy się, co spowoduje, że klienci będą chętniej korzystać z tej formy. Najważniejsze dla nich okazało się to, że towary cięższe, takie jak 5-litrowa woda, mogą mieć dostarczone do domu. Poza tym Polacy nie chcą stać w korkach, wolą ten czas, który stracą na dojazd do sklepu, wykorzystać inaczej i między innymi w czasie Euro 2012 z tego powodu rosła nam wyraźnie sprzedaż z wykorzystaniem internetu wyjaśnia wiceprezes Tesco.

    Początki działalności wskazują, że zapotrzebowanie na takie usługi w dużych miastach jest coraz większe.

    Pierwsze nasze doświadczenia wskazują, że w Warszawie zakupy z wykorzystaniem internetu cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Tak dużym, że w jakimś stopniu przerosło to nasze oczekiwania. Uznaliśmy, że musimy szybciej rozwinąć tę formę sprzedaży mówi wiceprezes Tesco.

    Według planów Tesco, do końca roku serwis ezakupy będzie działać w 8 miastach Polski. Jak podkreśla Czesław Grzesiak, dzięki dobrze rozwiniętej sieci tradycyjnych hipermarketów, firma jest dobrze przygotowana, by wejść do kolejnych miast i miejscowości. W dodatku zaznacza koszty tego przedsięwzięcia są marginalne.

    W sytuacji takiej firmy, jak Tesco, która już poniosła nakłady na budowę magazynów, sklepów, na budowę logistyki, skorzystanie z internetu jest przedsięwzięciem o niewysokich kosztach. Placówki są, mamy towar w tych placówkach, mamy pracowników. Cała sprawa polega na odebraniu zamówienia od klienta, który chce, żebyśmy mu przywieźli towar do domu i na dobrym zorganizowaniu dowozu wyjaśnia wiceprezes Tesco.

    Jego zdaniem duży sukces serwisu ezakupy w Warszawie i Wrocławiu świadczy również o tym, że zastosowane rozwiązania są przyjazne dla klientów.

    Cena, jaką klient musi zapłacić za produkt, jest taka sama jak na półce w sklepach Tesco. Zamówienie składamy i następnego dnia powinniśmy dostać do domu produkty, które charakteryzują się wysoką jakością i świeżością wymienia Grzesiak.

    Temu służyć ma nowy system transportu zakupów. Tesco posiada trzy rodzaje samochodów, które przewożą produkty w odpowiednich temperaturach. Chcielibyśmy, żeby klient miał pełne przekonanie: zyskałem. Zyskałem na czasie, zyskałem, bo nie musiałem dźwigać, zyskałem, bo nie musiałem wziąć taksówki, zyskałem w wielu obszarach. Jeżeli to przekonanie zbudujemy i utwierdzimy w tym przekonaniu klienta, to jestem pełen wiary, że nasza nowa oferta na rynku znajdzie odzwierciedlenie w oczekiwaniach klientów podkreśla wiceprezes Tesco.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Kalendarium

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Największy internetowy salon samochodowy świata powstał w Polsce. Pozwala porównać ponad 400 modeli aut

    Większość Polaków nadal kupuje samochody w salonach stacjonarnych, jednak już nawet 30 proc. klientów jest skłonnych rozważyć zakup auta online. Co więcej, 2/3 klientów wykorzystuje internet do wyszukiwania informacji o danym modelu czy marce. Do tej pory mogli korzystać z porównywarek samochodów używanych, ale brakowało podobnego narzędzia dla nowych aut. Tę rolę ma spełniać serwis internetowy autokatalog.pl, który zawiera 418 modeli samochodów pochodzących od 53 producentów. – To największy internetowy salon samochodowy na świecie – podkreślają twórcy rozwiązania.

    Patronaty Newserii

    Gala Złote Spinacze 2019

    Handel

    Prof. J. Hausner: Ekonomiści czekają na bardziej szczegółowy plan działania rządu. Konieczne jest przygotowanie gospodarki na trudne czasy

    Rok 2021 może być dla polskiej gospodarki trudniejszy niż przyszły, więc rząd powinien mieć plan działania na te kolejne dwa lata – mówi ekonomista prof. Jerzy Hausner. Wyzwaniem jest m.in. nadchodzące spowolnienie gospodarcze, które będzie oznaczać mniejsze wpływy do budżetu, oraz wzrost cen energii i kosztów pracy, który zmniejszy konkurencyjność polskich firm. Według byłego członka Rady Polityki Pieniężnej w exposé premiera Mateusza Morawieckiego zabrakło szczegółów na ten temat. Na razie rząd koncentruje się na szukaniu źródeł finansowania obietnic wyborczych.

     

    Prawo

    Prof. Jerzy Bralczyk: Pierwsze posiedzenie nowego Sejmu natchnęło mnie optymizmem. Niektórzy politycy pokazali wolę porozumiewania się

    – Pewne sygnały w dyskursie politycznym mogą sugerować chęć porozumienia się – mówi prof. Jerzy Bralczyk, oceniając zakończone właśnie pierwsze posiedzenie Sejmu IX kadencji. Jednym z pierwszych omawianych przez polityków projektów było zniesienie limitu 30-krotności składek na ZUS. Wbrew praktyce poprzedniej kadencji zarówno prawica, jak i opozycja okazały się niejednolite w swoich poglądach, w wyniku czego budzący wiele emocji projekt został wycofany i trafił do konsultacji. Zdaniem prof. Jerzego Bralczyka może to być zapowiedź łagodzenia dyskursu politycznego. – Wciąż jednak potrzebujemy w języku więcej konkretów zamiast ocen i mniej pewności siebie – podkreśla znany językoznawca.

    Problemy społeczne

    Statystycznie każdego dnia blisko 50 Polek słyszy diagnozę rak piersi. Eksperci podkreślają: im szybciej zdiagnozujemy zmiany, tym większe szanse na wyleczenie

    Mimo licznych kampanii edukacyjnych oraz częstszego zwracania uwagi społeczeństwa na to, jak ważne jest regularne wykonywanie badań, wciąż Polacy mają niewystarczającą wiedzę na temat nowotworu piersi. Jak pokazuje najnowsze badanie sondażowe dotyczące wiedzy Polaków nt. raka piersi, przeprowadzone w ramach kampanii „BreastFit. Kobiecy Biust. Męska sprawa” – tylko połowa kobiet regularnie wykonuje samobadanie piersi, które wspiera wczesną diagnostykę raka piersi. To istotne o tyle, że wcześnie wykryty nowotwór jest dziś w większości przypadków uleczalny.