Newsy

Prezes Allegro zapowiada duże zmiany w najbliższych miesiącach. Wśród nich odroczone płatności, wyszukiwanie wizualne i bilety na wydarzenia kulturalne

2019-03-26  |  06:25

Blisko 60 proc. polskich internautów regularnie odwiedza Allegro i coraz częściej robi tam zakupy. Platforma chce zachęcić do kupowania online kolejne osoby, planuje więc na ten rok wiele zmian i usprawnień. Wśród najważniejszych jest włączenie do oferty biletów na wydarzenia kulturalne i wprowadzenie odroczonych płatności. Allegro cały czas pracuje także nad przyspieszeniem dostaw. Umożliwi klientom śledzenie przesyłki na smartfonie. Sprzedawcom zaoferuje za to możliwość analizy sprzedaży na tle konkurencji oraz nowe usługi finansowe, np. leasing. 

W Polsce wciąż tylko 9 proc. transakcji zakupowych przebiega w internecie. Dla przykładu w Wielkiej Brytanii online dokonywany jest co piąty zakup. Stąd wniosek, że polski rynek zakupów w sieci ma jeszcze duży potencjał rozwoju. Rośnie on zresztą o wiele szybciej niż sprzedaż detaliczna ogółem. Ta ostatnio wzrosła w 2018 roku o 6,2 proc., podczas gdy e-handel przyspieszył o ponad 13 proc. Pokazują to również wynik platform sprzedażowych i e-sklepów.

Mamy za sobą świetny rok. Cały czas wprowadzamy innowacje i zwiększamy zatrudnienie – nasza załoga liczy już ponad 1 700 osób, z czego 250 dołączyło w ciągu ostatniego roku​  – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Francois Nuyts, prezes zarządu Allegro. – Działalność Allegro opiera się na współpracy z 125 tys. firm handlowych i 17 milionami nabywców. Tylko w minionym roku dołączyło do nas 16 tys. sprzedawców. Na Allegro można znaleźć 102 mln indywidualnych ofert, a liczba ta stale rośnie. Każdego dnia na portalu pojawia się 90 tys. produktów.

Allegro, które dziś jest szóstym pod względem wielkości e-detalistą w Europie, przygotowało na ten rok kolejne inwestycje, które mają przyciągnąć jeszcze większą liczbę klientów i kontrahentów. Kluczem do pozyskania tych pierwszych jest dostępność produktów i przystępne ceny, a także usprawnienie dostaw.

W ubiegłym roku uruchomiliśmy usługę Allegro Smart, w ramach której za 49 zł rocznie klient może skorzystać z nieograniczonej liczby dostaw bez dodatkowych kosztów. Do dziś dzięki tej usłudze konsumenci oszczędzili już 100 mln zł. W programie dostępnych jest już 49 mln ofert, czyli blisko połowa wszystkich dostępnych na Allegro – mówi Francois Nuyts.

Z obserwacji Allegro wynika, że klienci, którzy korzystają z tej opcji, kupują 6 razy więcej produktów niż osoby, które usługi nie wykupiły.

Jak podkreśla prezes Allegro, mocny nacisk kładziony jest także na skrócenie czasu dostawy do jednego dnia, a niekiedy przesyłka będzie mogła zostać doręczona nawet w dniu zakupu. Dziś przeciętnie czas ten wynosi 2–3 dni.

 – Dążymy do tego, by zakupione produkty trafiały do nabywców jeszcze szybciej i w jeszcze bardziej przewidywalny sposób. Poprzez uruchomienie funkcji Track & Trace, umożliwiającej śledzenie przesyłki na smartfonie, możemy zobaczyć, gdzie aktualnie znajduje się nasza paczka ­– mówi prezes zarządu Allegro.

Na razie z usługi tej korzysta większość użytkowników pakietu Allegro Smart, wprowadzonego w sierpniu 2018 roku, jednak platforma chce uczynić z niej standard. Dodatkowo klient nie będzie musiał płacić za przesyłkę od razu, a nawet po 30 dniach od otrzymania produktu bez żadnych dodatkowych kosztów. 

Allegro pracuje także nad nowinkami technologicznymi i wykorzystaniem sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Pod koniec roku planuje wprowadzić wizualne wyszukiwanie i nawigację – rzeczywiste zdjęcia przedmiotów będą wykorzystywane do wyszukiwania na platformie konkretnego lub podobnego produktu. Poza tym klienci będą mieli możliwość zamówienia kontaktu z konsultantem Allegro. Kluczowe dla zwiększania liczby użytkowników na platformie jest również poszerzanie oferty.

Finalizujemy przejęcie e-Biletu. Dzięki integracji z tą platformą 17 mln klientów na Allegro zyska możliwość łatwego zakupu biletów na koncerty i festiwale – mówi Francois Nuyts.

Allegro liczy na duże wzrosty w tym zakresie. Potencjał wzrostu rynku sprzedaży biletów online ocenia na 20 proc. rocznie. Dziś jest on wart ok. 700 mln zł.

Drugi obszar działań Allegro dotyczy zwiększania na platformie liczby sprzedawców. W 2018 roku przybyło ich 16 tys. Były to głównie małe i średnie firmy, lale też duże światowe marki. Allegro zamierza zaproponować im latem panel „Jakość mojej sprzedaży”. Z jego pomocą sprzedawcy będą mogli przeanalizować swoją sprzedaż i usprawnić ofertę. Obecnie trwa faza testowa projektu.

Wychodzimy również z ofertą B2B przeznaczoną dla przedsiębiorców, w tym usługami leasingowymi i kredytowymi, aby ułatwić im rozwój działalności. To będzie rok pełen nowości – zapowiada prezes Allegro. 

Czytaj także

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.