Newsy

Prezes Allegro zapowiada duże zmiany w najbliższych miesiącach. Wśród nich odroczone płatności, wyszukiwanie wizualne i bilety na wydarzenia kulturalne

2019-03-26  |  06:25

Blisko 60 proc. polskich internautów regularnie odwiedza Allegro i coraz częściej robi tam zakupy. Platforma chce zachęcić do kupowania online kolejne osoby, planuje więc na ten rok wiele zmian i usprawnień. Wśród najważniejszych jest włączenie do oferty biletów na wydarzenia kulturalne i wprowadzenie odroczonych płatności. Allegro cały czas pracuje także nad przyspieszeniem dostaw. Umożliwi klientom śledzenie przesyłki na smartfonie. Sprzedawcom zaoferuje za to możliwość analizy sprzedaży na tle konkurencji oraz nowe usługi finansowe, np. leasing. 

W Polsce wciąż tylko 9 proc. transakcji zakupowych przebiega w internecie. Dla przykładu w Wielkiej Brytanii online dokonywany jest co piąty zakup. Stąd wniosek, że polski rynek zakupów w sieci ma jeszcze duży potencjał rozwoju. Rośnie on zresztą o wiele szybciej niż sprzedaż detaliczna ogółem. Ta ostatnio wzrosła w 2018 roku o 6,2 proc., podczas gdy e-handel przyspieszył o ponad 13 proc. Pokazują to również wynik platform sprzedażowych i e-sklepów.

Mamy za sobą świetny rok. Cały czas wprowadzamy innowacje i zwiększamy zatrudnienie – nasza załoga liczy już ponad 1 700 osób, z czego 250 dołączyło w ciągu ostatniego roku​  – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Francois Nuyts, prezes zarządu Allegro. – Działalność Allegro opiera się na współpracy z 125 tys. firm handlowych i 17 milionami nabywców. Tylko w minionym roku dołączyło do nas 16 tys. sprzedawców. Na Allegro można znaleźć 102 mln indywidualnych ofert, a liczba ta stale rośnie. Każdego dnia na portalu pojawia się 90 tys. produktów.

Allegro, które dziś jest szóstym pod względem wielkości e-detalistą w Europie, przygotowało na ten rok kolejne inwestycje, które mają przyciągnąć jeszcze większą liczbę klientów i kontrahentów. Kluczem do pozyskania tych pierwszych jest dostępność produktów i przystępne ceny, a także usprawnienie dostaw.

W ubiegłym roku uruchomiliśmy usługę Allegro Smart, w ramach której za 49 zł rocznie klient może skorzystać z nieograniczonej liczby dostaw bez dodatkowych kosztów. Do dziś dzięki tej usłudze konsumenci oszczędzili już 100 mln zł. W programie dostępnych jest już 49 mln ofert, czyli blisko połowa wszystkich dostępnych na Allegro – mówi Francois Nuyts.

Z obserwacji Allegro wynika, że klienci, którzy korzystają z tej opcji, kupują 6 razy więcej produktów niż osoby, które usługi nie wykupiły.

Jak podkreśla prezes Allegro, mocny nacisk kładziony jest także na skrócenie czasu dostawy do jednego dnia, a niekiedy przesyłka będzie mogła zostać doręczona nawet w dniu zakupu. Dziś przeciętnie czas ten wynosi 2–3 dni.

 – Dążymy do tego, by zakupione produkty trafiały do nabywców jeszcze szybciej i w jeszcze bardziej przewidywalny sposób. Poprzez uruchomienie funkcji Track & Trace, umożliwiającej śledzenie przesyłki na smartfonie, możemy zobaczyć, gdzie aktualnie znajduje się nasza paczka ­– mówi prezes zarządu Allegro.

Na razie z usługi tej korzysta większość użytkowników pakietu Allegro Smart, wprowadzonego w sierpniu 2018 roku, jednak platforma chce uczynić z niej standard. Dodatkowo klient nie będzie musiał płacić za przesyłkę od razu, a nawet po 30 dniach od otrzymania produktu bez żadnych dodatkowych kosztów. 

Allegro pracuje także nad nowinkami technologicznymi i wykorzystaniem sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Pod koniec roku planuje wprowadzić wizualne wyszukiwanie i nawigację – rzeczywiste zdjęcia przedmiotów będą wykorzystywane do wyszukiwania na platformie konkretnego lub podobnego produktu. Poza tym klienci będą mieli możliwość zamówienia kontaktu z konsultantem Allegro. Kluczowe dla zwiększania liczby użytkowników na platformie jest również poszerzanie oferty.

Finalizujemy przejęcie e-Biletu. Dzięki integracji z tą platformą 17 mln klientów na Allegro zyska możliwość łatwego zakupu biletów na koncerty i festiwale – mówi Francois Nuyts.

Allegro liczy na duże wzrosty w tym zakresie. Potencjał wzrostu rynku sprzedaży biletów online ocenia na 20 proc. rocznie. Dziś jest on wart ok. 700 mln zł.

Drugi obszar działań Allegro dotyczy zwiększania na platformie liczby sprzedawców. W 2018 roku przybyło ich 16 tys. Były to głównie małe i średnie firmy, lale też duże światowe marki. Allegro zamierza zaproponować im latem panel „Jakość mojej sprzedaży”. Z jego pomocą sprzedawcy będą mogli przeanalizować swoją sprzedaż i usprawnić ofertę. Obecnie trwa faza testowa projektu.

Wychodzimy również z ofertą B2B przeznaczoną dla przedsiębiorców, w tym usługami leasingowymi i kredytowymi, aby ułatwić im rozwój działalności. To będzie rok pełen nowości – zapowiada prezes Allegro. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Przemysł

Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

Prawo

Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.