Mówi: | Barbara Wiążewska |
Funkcja: | dyrektor generalna bp retail w Polsce |
Firma: | bp w Polsce |
Firma bp testuje dostawy produktów ze stacji do domów klientów za pomocą Uber Eats. Wkrótce usługa ma być dostępna w całym kraju
W obliczu pandemii ponad połowa Polaków ograniczyła spotkania ze znajomymi i wychodzenie z domu. Handel przeniósł się do internetu, a zakupy online umożliwia coraz więcej sklepów i restauracji. Od teraz za pomocą aplikacji Uber Eats można zamówić artykuły z oferty gastronomicznej Wild Bean Café. Wkrótce oferta ma zostać rozszerzona o kolejne produkty ze sklepów na stacjach bp. – Cyfrowa przestrzeń i możliwość skorzystania z nowoczesnych aplikacji to naturalny kierunek rozwoju bp – ocenia Barbara Wiążewska, dyrektor generalna bp retail w Polsce.
– Realizacja dostaw home delivery jest naturalnym kierunkiem, w jakim podąża wiele przedsiębiorstw. Firma bp oferuje szeroką gamę produktów, zarówno w sklepie, jak i w ofercie bistro. Początkowo koncentrowaliśmy się na zapewnieniu oferty dla klientów w drodze, ponieważ jednak produkty cieszą się dużą popularnością, a klienci coraz chętniej korzystają z dostaw do domu, również postanowiliśmy zapewnić taką usługę – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Barbara Wiążewska, dyrektor generalna bp retail w Polsce.
Stacje paliw to już od dawna nie tylko miejsce, gdzie zatankujemy samochód. Otwarte są całą dobę i usytuowane w dogodnych lokalizacjach, przez co stały się miejscem, w którym można zaspokoić większość potrzeb zakupowo-usługowych. Sprzedaż pozapaliwowa jest istotnym elementem strategii bp, która jako pierwsza weszła na rynek z kawiarnią Wild Bean Cafe. Od teraz wybrane artykuły z oferty kawiarni będzie można zamówić z dostawą do domu. Na razie tylko w Krakowie.
– Chcieliśmy doprecyzować od strony operacyjnej każdy szczegół, żeby przed rozszerzeniem oferty wszystko spełniało oczekiwania klientów. W krótkim czasie planujemy natomiast rozszerzenie oferty na terytorium całego kraju i wszystkich dużych miast, w których działa Uber Eats. Poza Polską bp realizuje dostawy domowe już w kilku krajach, m.in. w Australii, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii – wskazuje dyrektor generalna bp retail w Polsce.
Aby zamówić produkty z Wild Bean Cafe, można skorzystać z aplikacji Uber Eats lub z jej strony internetowej i złożyć zamówienie w jednej ze wskazanych stacji. Dostawa trwa ok. 30 minut, nie obowiązuje też minimalna wartość koszyka.
– Usługę dostaw domowych realizujemy we współpracy z firmą Uber Eats, ponieważ gwarantuje ona bardzo szybką realizację dostaw, a także szeroki zasięg, dzięki czemu nasza oferta będzie mogła być dostępna w większości miast w Polsce – ocenia.
Jak wskazuje przedstawicielka bp, zarówno przygotowanie produktów, jak i sama dostawa realizowane są w całkowicie bezpieczny sposób. Firma działa zgodnie z wysokimi standardami bezpieczeństwa, wdrożono też dodatkowe procedury w związku z pandemią koronawirusa w Polsce, a cała dostawa jest zupełnie bezkontaktowa – kierowcy zostawiają zamówione produkty pod drzwiami.
– Bezpieczeństwo i zachowanie wysokich standardów dla bp zawsze było priorytetem, więc przygotowanie produktów spożywczych jest realizowane według standardów HACCP. Wprowadziliśmy szereg dodatkowych obostrzeń i zmian w procesach, aby również zapewnić bezpieczeństwo pod względem ryzyka zakażenia – mówi Barbara Wiążewska.
Z badania „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że zakupy online robi 62 proc. Polaków. W obliczu pandemii koronawirusa zakupy internetowe stały się dla wielu rodaków zdecydowanie lepszą alternatywą niż te tradycyjne. Blisko 40 proc. konsumentów zaopatrzyło się w sieci w potrzebne zapasy żywności czy środków higienicznych i chemicznych, a 37 proc. uważa tę formę zakupów za bezpieczniejszą (raport „E-commerce w czasie kryzysu 2020” Izby Gospodarki Elektronicznej).
– To, co ważne dla klientów, to nie tylko jakość oferty, ale także forma, w jaki sposób ją dostarczamy. Wygodna aplikacja, szybki dostęp do oferty, dostawa do domu, wygodna forma płatności i bezpieczna realizacja to te elementy, które są dla klientów ważne – wymienia dyrektor generalna bp retail w Polsce. – Cyfrowa przestrzeń umożliwia spełnienie wszystkich tych warunków oraz korzystanie z nowoczesnych aplikacji, zatem jest to naturalny kierunek rozwoju bp.
Czytaj także
- 2025-01-17: Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
- 2024-12-27: Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
- 2025-01-13: Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
- 2024-12-12: Nowe obowiązki dla e-sklepów. Wchodzi w życie rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów
- 2025-01-17: UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
- 2025-01-10: Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
- 2024-12-06: Polska nie powołała jeszcze koordynatora ds. usług cyfrowych. Projekt przepisów na etapie prac w rządzie
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2025-01-14: Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy
- 2024-11-19: Rozwój rolnictwa kluczowy dla przetrwania Ukrainy. Odpowiada ono za ponad 60 proc. dochodów z eksportu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
Rząd pracuje nad skróceniem tygodnia pracy, a szefowa resortu pracy Agnieszka Dziemianowicz-Bąk zadeklarowała, że zmiana miałaby wejść w życie jeszcze w obecnej kadencji Sejmu. Choć eksperci i pracodawcy są w tej kwestii podzieleni, to przykłady z innych rynków, m.in. Islandii, Wielkiej Brytanii i Portugalii, pokazują, że taki model ma wiele korzyści, zarówno po stronie pracowników, jak i firm.
Bankowość
Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców
W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.
Handel
Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł
Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.