Newsy

Intensywny rozwój Shell w Polsce. Koncern ma już niemal 400 stacji benzynowych i buduje kolejne

2013-07-25  |  06:30
Mówi:Anna Kruszko
Funkcja:Członek Zarządu i Dyrektor Integracji Spółek
Firma:Shell Polska
  • MP4
  • Shell ma już w Polsce niemal 400 stacji benzynowych. Brytyjsko-holenderski koncern cały czas się rozwija i wiąże z naszym rynkiem duże nadzieje na dalsze inwestycje, choć Polacy w kryzysie kupują mniej paliwa. Shell przejął sieć samoobsługowych stacji Neste, inwestuje również przy autostradzie A2.

     – Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, w Polsce chcemy się rozwijać, chcemy budować pozycję i docierać do coraz większej liczby klientów. Myślę, że program inwestycyjny związany z siecią Neste jest potwierdzeniem tej strategii. Na pewno będziemy chcieli poszerzać naszą obecność w kluczowych rynkach i w kluczowych obszarach w Polsce – zapowiada w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Anna Kruszko, członek zarządu i dyrektor integracji spółek Shell Polska.

    W tej chwili Shell ma w Polsce prawie 400 stacji, ale Anna Kruszko zapowiada, że będzie ich przybywać. Podkreśla jednak, że spółka nie ma konkretnego celu wyrażonego w liczbie stacji benzynowych lub udziale w rynku.

    Jednym z obszarów rozwoju Shella w Polsce są stacje benzynowe przy autostradzie. Spółka prowadzi prace przy dwóch inwestycjach na odcinku drogi A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią.

     – Każde nowe projekty, które się pojawiają, szczegółowo analizujemy i podejmujemy działania. Natomiast na pewno jest to obszar naszych zainteresowań. W tej chwili mamy rozpoczęte dwie inwestycje na odcinku między Warszawą i Łodzią, w obydwu kierunkach. Co będzie w przyszłości, to zależy od wyników przetargów w poszczególnych lokalizacjach – mówi członek zarządu Shell Polska.

    Dodaje, że w związku z sytuacją ekonomiczną sprzedaż paliw w Polsce rośnie mniej dynamicznie niż w poprzednich latach. Shell liczy, że uda się zachęcić Polaków do kupowania większej ilości paliwa dzięki specjalnie przygotowanym ofertom rabatowym. Kruszko zauważa jednak, że nie bez znaczenia jest szara strefa, która ma duży, negatywny wpływ na branżę paliwową.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.