Mówi: | Artur Janczar |
Funkcja: | product manager |
Firma: | Panasonic |
Panasonic w dwa lata pięciokrotnie zwiększył sprzedaż tabletów dla profesjonalistów
Choć konsumencki rynek tabletów w Polsce dynamicznie się rozwija, Panasonic na razie nie zamierza na niego wchodzić. Tym bardziej że sprzedaż bardziej wytrzymałych urządzeń dla profesjonalistów, w których producent się wyspecjalizował, również z roku na rok rośnie. W ciągu dwóch lat Panasonic odnotował wzrost o 400 proc.
– Rynek konsumencki jest bardzo atrakcyjny ze względu na skalę. Ale aktualnie inwestowanie w ten segment z naszego punktu widzenia nie ma sensu. Stawiamy na profesjonalistów, którzy ewentualnie znając specyfikę naszych rozwiązań i bezpieczeństwo, wykorzystują ją w cywilnym wymiarze – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Artur Janczar, product manager w polskim Panasonicu.
Panasonic znalazł swoją niszę na rynku tabletów i od kilku lat specjalizuje się w produkcji wzmacnianych urządzeń odpornych na warunki atmosferyczne, wstrząsy i upadki. W porównaniu do wielomilionowych rynków typowych użytkowników, sektor profesjonalistów jest znacznie mniejszy. Zdaniem eksperta, ten rynek w Polsce nadal dojrzewa i pojawiają się sektory, które po przetestowaniu zwykłych rozwiązań konsumenckich uznały, że nie spełniają one ich oczekiwań i poszukują tak zwanych ragedyzowanych, czyli wzmacnianych urządzeń. Są wśród nich również nabywcy związani szczególnymi wymogami pod względem wytrzymałości i odporności na uszkodzenia.
– Spójrzmy choćby na armię, obronność, na służby mundurowe. Niezależnie od tego, czy mówimy o leśnikach, czy o straży granicznej, czy o innych służbach. Oni wszyscy pracują w terenie i tam pewnego rodzaju rozwiązania technologiczne nigdy nie spełnią ich oczekiwań – wyjaśnia Artur Janczar.
Choć, jak zauważa menedżer Panasonica, rynek klasycznych tabletów konsumenckich gwałtownie wzrasta, oferta dla klientów z większymi wymaganiami też wymaga odpowiedzi ze strony producentów.
– Sprzedaż liczymy w dziesiątkach tysięcy. W okresie od 2011 do 2013 roku wzrosła o 400 proc. Obserwujemy kilkudziesięcioprocentowy wzrost zainteresowania w naszym segmencie urządzeń wytrzymałych, odpornych na kurz, wilgoć, upadek, wibracje i promieniowanie elektromagnetyczne – informuje Artur Janczar.
Firma kilka lat temu postawiła na nowatorskie rozwiązania o wzmocnionej wytrzymałości. Nie ma tu klasycznego wentylatora, jest sprawdzająca się w świetle słonecznym matowa matryca klasy IPS, a przy tym normalny procesor i klasyczny system Windows.
– To de facto normalny komputer klasy PC, tylko w zupełnie innym wydaniu jeśli chodzi o opakowanie. Gwarantuje ochronę przed takimi zdarzeniami, jak pęknięcie matrycy, awaria baterii, czy zwarcie wywołane przez zalanie bądź upadek w wodę – tłumaczy product manager Panasonica.
Menedżer podkreśla, że w takich sytuacjach zwykłe urządzenia nie będą się sprawdzały i prędzej czy później klienci zwrócą się do producentów urządzeń o większej wytrzymałości.
Czytaj także
- 2025-02-03: Damian Janikowski: Radosław Majdan to jest superkompan na wyprawy, na zakupy i megagość do pogadania
- 2025-03-06: Budowanie odporności społecznej kluczowe dla ochrony ludności. Pod Warszawą powstaje międzynarodowy ośrodek szkoleń
- 2024-11-13: Polska ochrona zdrowia niegotowa na kolejny kryzys. Eksperci: nie wyciągnęliśmy lekcji z pandemii
- 2025-03-07: Prawidłowe odżywianie ma największy wpływ na zdrowie i długość życia. Niewiele osób stosuje odpowiednią dietę
- 2024-09-03: Po 2,5 roku wojny w Ukrainie temat bezpieczeństwa i odporności państwa pozostaje dominującym w debacie publicznej. Nie tylko w aspekcie militarnym
- 2023-10-27: Producenci elektroniki poprawiają parametry swoich produktów. Mają być wygodne, energooszczędne i z korzyścią dla zdrowia
- 2023-09-05: W Europie zapotrzebowanie na duże telewizory wciąż mniejsze niż w USA i Chinach. Polacy przy wyborze kierują się przede wszystkim ceną
- 2023-08-03: Aktywność fizyczna zwiększa tolerancję na ból. Może to być element strategii w łagodzeniu bólu przewlekłego
- 2022-11-23: 25 proc. firm rolno-spożywczych stawia na zrównoważony rozwój. Notują lepsze wyniki niż ich konkurenci
- 2022-02-04: Przez dwa tygodnie najlepsi sportowcy świata będą rywalizować o medale olimpijskie. Ich sukces zależy nie tylko od przygotowania fizycznego, ale także psychicznego
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.