Mówi: | Wojciech Setny |
Firma: | Surge Polonia |
Patriotyzm Polaków widać również w sklepach. Rośnie sprzedaż odzieży patriotycznej i rodzimych produktów
Polskie produkty cieszą się coraz większym powodzeniem w kraju. Po latach preferowania zachodnich lub azjatyckich wyrobów konsumenci zaczęli doceniać jakość krajowych towarów i uświadamiać sobie zależność między swoimi zakupami a liczbą miejsc pracy na rodzimym rynku. Coraz bardziej widoczna jest też chęć manifestowania swojej tożsamości narodowej poprzez kupowanie i noszenie odzieży z symbolami patriotycznymi. Niebawem pojawi się ona w galeriach handlowych.
– Warto zwracać uwagę na patriotyzm ekonomiczny. Coraz częściej Polacy sprawdzają kraj produkcji danego produktu, czy jest to made in Poland, czy może made in China – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wojciech Setny, prezes firmy Surge Polonia, produkującej odzież i akcesoria patriotyczne. – Polska marka jest coraz lepsza, mamy coraz więcej wysokiej jakości produktów, jesteśmy coraz bardziej znani na świecie, robimy dobre meble, dobre buty, dobrą odzież i już nie trzeba przekonywać Polaków do tego, że polskie wcale nie jest gorsze. Polacy to wiedzą i kiedy faktycznie cena jest przystępna, to często wybierają polski produkt.
Wzrost zainteresowania polskimi produktami to jeden z wielu elementów składających się na zjawisko patriotyzmu. Setny podkreśla, że nie jest to chwilowa moda, lecz trwały trend, który jest coraz bardziej widoczny. Polacy chcą się wyróżniać i manifestować swoją tożsamość.
– Nastroje patriotyczne wzrastają w okolicach świąt narodowych, to są takie momenty eksplozji patriotyzmu – zauważa Wojciech Setny. – Jesteśmy dumni z tego, że stworzyliśmy drugą na świecie, a pierwszą w Europie konstytucję, z tego, że po 123 latach nieobecności na mapie Europy odzyskaliśmy niepodległość. To są powody do świętowania i wtedy patriotyzm jest faktycznie bardzo popularny. Polacy obnoszą się z tym, pokazują się w odzieży patriotycznej, śpiewają pieśni patriotyczne.
Surge Polonia to pierwsza polska marka odzieży patriotycznej. Specjalizuje się głownie w sprzedaży koszulek z motywami patriotycznymi. Jak podkreśla Setny, firma szyje swoje produkty w Łodzi, która zaczyna się odradzać, powoli znowu stając się ośrodkiem przemysłu tekstylnego, a polskie marki odzieżowe częściowo wracają do Polski, rezygnując z produkcji na Dalekim Wschodzie. Na razie firma sprzedaje swoje produkty przez internet, jednak już niedługo uruchomi swój pierwszy stacjonarny salon. Zamierza także rozwijać sprzedaż za granicą, w miastach, gdzie są duże skupiska Polonii, np. w Londynie i Chicago.
– Branża rośnie tak jak rośnie patriotyzm, świadomość historyczna i zainteresowanie tematyką patriotyczną. Na pewno rynek będzie rósł, coraz więcej sklepów będzie się pojawiać w galeriach handlowych. W maju otwieramy nasz pierwszy sklep w Warszawie, w dobrej lokalizacji, z dużym metrażem – zapowiada prezes Surge Polonia. – Mamy bardzo dobry oddźwięk od naszych klientów, że takie sklepy powinny się pojawiać w innych miastach. Niedługo sklepy z odzieżą patriotyczną będą stałym elementem krajobrazu miasta.
Przekrój klientów sklepu jest szeroki, są to ludzie w różnym wieku i wykonujący różne zawody, choć widać wśród nich wysoki odsetek ludzi młodych ze względu na charakter produktu. Jak zapewnia Setny, choć na takich klientach zależy sklepowi najbardziej, nosi się także z zamiarem wprowadzenia do sprzedaży odzieży stosownej do noszenia np. w biurze.
– Stosujemy nowoczesne środki przekazu marketingowego, korzystamy z mediów społecznościowych. W kwietniu uruchomiliśmy naszą kampanię społeczno-edukacyjną „Poczuj Dumę”, która ma promować polskie dobra narodowe. W kwietniu takim dobrem są nasi szczypiorniści – Kamil Syprzak, Karol Bielecki i Sławomir Szmal. W maju będzie to Witold Pilecki, będzie także GROM, Armia Krajowa – mówi Wojciech Setny. – Nasza odzież to głównie koszulki, które są noszone przez ludzi młodych. Nasze wzory są dość sugestywne, bardzo widoczne. Będziemy starali się jednak wprowadzać produkty, które można nosić w biurze, takie na co dzień też.
Czytaj także
- 2024-06-21: Szkoły nie przygotowują uczniów na wejście w dorosłość. Oceny wciąż ważniejsze od kompetencji przyszłości i kreatywności
- 2024-05-29: Rynek zastępników mięsa jest pełen wysoko przetworzonych produktów. Wkrótce mogą one zniknąć ze sklepowych półek
- 2024-05-22: Tylko 20 proc. oświetlenia w gminach jest po modernizacji. Motywacją do inwestycji są znaczące oszczędności energii
- 2024-05-08: Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
- 2024-04-24: Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
- 2024-05-31: Tylko co 20. palacz jest w stanie samodzielnie rzucić papierosy. Dziś Światowy Dzień Bez Papierosa
- 2024-02-15: Włoska żywność wśród najczęściej podrabianych na świecie. Producenci walczą z tym zjawiskiem za pomocą certyfikacji
- 2024-02-05: Polacy przechodzą przyspieszony kurs inwestowania, ale wciąż niewiele wiedzą o rynku kapitałowym. Wypadają pod tym względem gorzej niż Czesi i Słowacy
- 2024-01-24: Przedsiębiorcy patrzą w przyszłość z większym optymizmem. W mniejszym stopniu przeszkadza im niepewność gospodarcza
- 2024-01-19: Rosnące koszty życia powodują coraz większą presję na wzrost wynagrodzeń. Inflacja i spowolnienie gospodarcze wśród największych globalnych wyzwań na najbliższe dwa lata
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.