Mówi: | Wojciech Setny |
Firma: | Surge Polonia |
Patriotyzm Polaków widać również w sklepach. Rośnie sprzedaż odzieży patriotycznej i rodzimych produktów
Polskie produkty cieszą się coraz większym powodzeniem w kraju. Po latach preferowania zachodnich lub azjatyckich wyrobów konsumenci zaczęli doceniać jakość krajowych towarów i uświadamiać sobie zależność między swoimi zakupami a liczbą miejsc pracy na rodzimym rynku. Coraz bardziej widoczna jest też chęć manifestowania swojej tożsamości narodowej poprzez kupowanie i noszenie odzieży z symbolami patriotycznymi. Niebawem pojawi się ona w galeriach handlowych.
– Warto zwracać uwagę na patriotyzm ekonomiczny. Coraz częściej Polacy sprawdzają kraj produkcji danego produktu, czy jest to made in Poland, czy może made in China – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wojciech Setny, prezes firmy Surge Polonia, produkującej odzież i akcesoria patriotyczne. – Polska marka jest coraz lepsza, mamy coraz więcej wysokiej jakości produktów, jesteśmy coraz bardziej znani na świecie, robimy dobre meble, dobre buty, dobrą odzież i już nie trzeba przekonywać Polaków do tego, że polskie wcale nie jest gorsze. Polacy to wiedzą i kiedy faktycznie cena jest przystępna, to często wybierają polski produkt.
Wzrost zainteresowania polskimi produktami to jeden z wielu elementów składających się na zjawisko patriotyzmu. Setny podkreśla, że nie jest to chwilowa moda, lecz trwały trend, który jest coraz bardziej widoczny. Polacy chcą się wyróżniać i manifestować swoją tożsamość.
– Nastroje patriotyczne wzrastają w okolicach świąt narodowych, to są takie momenty eksplozji patriotyzmu – zauważa Wojciech Setny. – Jesteśmy dumni z tego, że stworzyliśmy drugą na świecie, a pierwszą w Europie konstytucję, z tego, że po 123 latach nieobecności na mapie Europy odzyskaliśmy niepodległość. To są powody do świętowania i wtedy patriotyzm jest faktycznie bardzo popularny. Polacy obnoszą się z tym, pokazują się w odzieży patriotycznej, śpiewają pieśni patriotyczne.
Surge Polonia to pierwsza polska marka odzieży patriotycznej. Specjalizuje się głownie w sprzedaży koszulek z motywami patriotycznymi. Jak podkreśla Setny, firma szyje swoje produkty w Łodzi, która zaczyna się odradzać, powoli znowu stając się ośrodkiem przemysłu tekstylnego, a polskie marki odzieżowe częściowo wracają do Polski, rezygnując z produkcji na Dalekim Wschodzie. Na razie firma sprzedaje swoje produkty przez internet, jednak już niedługo uruchomi swój pierwszy stacjonarny salon. Zamierza także rozwijać sprzedaż za granicą, w miastach, gdzie są duże skupiska Polonii, np. w Londynie i Chicago.
– Branża rośnie tak jak rośnie patriotyzm, świadomość historyczna i zainteresowanie tematyką patriotyczną. Na pewno rynek będzie rósł, coraz więcej sklepów będzie się pojawiać w galeriach handlowych. W maju otwieramy nasz pierwszy sklep w Warszawie, w dobrej lokalizacji, z dużym metrażem – zapowiada prezes Surge Polonia. – Mamy bardzo dobry oddźwięk od naszych klientów, że takie sklepy powinny się pojawiać w innych miastach. Niedługo sklepy z odzieżą patriotyczną będą stałym elementem krajobrazu miasta.
Przekrój klientów sklepu jest szeroki, są to ludzie w różnym wieku i wykonujący różne zawody, choć widać wśród nich wysoki odsetek ludzi młodych ze względu na charakter produktu. Jak zapewnia Setny, choć na takich klientach zależy sklepowi najbardziej, nosi się także z zamiarem wprowadzenia do sprzedaży odzieży stosownej do noszenia np. w biurze.
– Stosujemy nowoczesne środki przekazu marketingowego, korzystamy z mediów społecznościowych. W kwietniu uruchomiliśmy naszą kampanię społeczno-edukacyjną „Poczuj Dumę”, która ma promować polskie dobra narodowe. W kwietniu takim dobrem są nasi szczypiorniści – Kamil Syprzak, Karol Bielecki i Sławomir Szmal. W maju będzie to Witold Pilecki, będzie także GROM, Armia Krajowa – mówi Wojciech Setny. – Nasza odzież to głównie koszulki, które są noszone przez ludzi młodych. Nasze wzory są dość sugestywne, bardzo widoczne. Będziemy starali się jednak wprowadzać produkty, które można nosić w biurze, takie na co dzień też.
Czytaj także
- 2024-11-25: Nałóg nikotynowy wśród nieletnich zaczyna się najczęściej od e-papierosów. Przyciągają ich słodkie, owocowe smaki tych produktów
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-17: Mała liczba punktów ładowania spowalnia rozwój elektromobilności. Powodem długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe
- 2024-09-16: Konsumenci coraz częściej sięgają po ryby ze zrównoważonych połowów. Sprzedaż certyfikowanych produktów sięga 18 tys. t
- 2024-09-10: Rośnie ryzyko wzrostu skali bezdomności wśród uchodźców z Ukrainy. W najtrudniejszej sytuacji są osoby z niepełnosprawnościami czy Romowie
- 2024-08-30: Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi
- 2024-08-21: Rolnictwo odgrywa kluczową rolę w likwidacji głodu czy ochronie klimatu. Polska w czołówce krajów realizujących Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
- 2024-07-29: Koszty instalacji robotów wciąż zbyt wysokie dla firm. Są one jednak świadome konieczności takich inwestycji
- 2024-07-18: W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu
- 2024-06-21: Szkoły nie przygotowują uczniów na wejście w dorosłość. Oceny wciąż ważniejsze od kompetencji przyszłości i kreatywności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł
Historyczna polska akwizycja w USA sfinalizowana. Chemiczny koncern należący do Kulczyk Investments zyskuje mocną pozycję w Ameryce Północnej
Chemiczna grupa Qemetica, należąca do portfela Kulczyk Investments, sfinalizowała transakcję nabycia od koncernu PPG biznesu krzemionki strącanej za 1,2 mld zł, czyli ok. 310 mln dol. Tym samym przejmuje fabryki w Holandii i USA, stając się trzecim graczem w Europie i drugim w Ameryce Północnej na rynku tego surowca, kluczowego m.in. dla globalnej branży motoryzacyjnej.
Polityka
Parlament Europejski zatwierdził unijny budżet na 2025 rok. Wśród priorytetów ochrona granic i konkurencyjność
Parlament Europejski w tym tygodniu zaakceptował przyszłoroczny budżet Unii Europejskiej. Jest o 6 proc. wyższy niż tegoroczny i znalazły się w nim dodatkowe środki na skuteczniejsze wsparcie w zakresie ochrony zdrowia, pomocy humanitarnej, zarządzania granicami i zmian klimatu. – Wielkim zadaniem, które dzisiaj w budżecie nie ma swojego finansowania, jest pomaganie europejskiemu rynkowi zbrojeniowemu. Musimy znaleźć europejskie źródło finansowania tzw. militarnej strefy Schengen – ocenia europoseł Andrzej Halicki.
Infrastruktura
PGE: Na dniach zapadnie decyzja inwestycyjna dla Baltica 2. Ta morska farma wiatrowa ma zacząć działać od 2027 roku
Wyniki finansowe i operacyjne PGE Polskiej Grupy Energetycznej za III kwartał 2024 roku są stabilne i zgodne z wcześniejszymi szacunkami, co pozwala utrzymać kurs na wielkoskalowe inwestycje transformujące polską energetykę – podała spółka. Jednym z flagowych projektów jest budowa Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica o łącznej mocy ok. 2,5 GW. W najbliższych dniach zapadnie decyzja inwestycyjna w sprawie jej pierwszego etapu, projektu Baltica 2.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.