Mówi: | Marek Dworczak |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | CDRL |
Polacy nie oszczędzają na produktach dla dzieci. Sieć sklepów Coccodrillo chce wykorzystać dobrą koniunkturę
Sklepy z produktami dla dzieci notują coraz lepsze wyniki. W ubiegłym roku Coccodrillo miało 11,4 mln zł zysku. To wynik lepszy niemal o 275 proc. od osiągniętego w 2013 roku. Firma planuje utrzymać wynik finansowy na zbliżonym poziomie i zwiększyć obroty o ok. 7-10 proc. Wyniki mogą być jeszcze lepsze, bo rynek produktów dla dzieci systematycznie rośnie. W ubiegłym roku jego wartość przekroczyła 9 mld zł.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprzedaży w 2014 roku. Pierwsze miesiące tego roku również pokazują, że jesteśmy dobrze odbierani, a nasze kolekcje cieszą się zaufaniem klientów – mówi agencji Newseria Biznes Marek Dworczak, prezes zarządu CDRL, właściciela marki Coccodrillo. – Styczeń zamknął się ponad 20-proc. wzrostem w stosunku do poprzedniego roku, podobnie w lutym i marcu – dodaje.
Rynek produktów dla dzieci rośnie. Z danych firmy PMR wynika, że w 2014 roku był on wart ok. 9 mld zł, co oznacza mniej niż 3-proc. wzrost względem 2013 roku. W najbliższych latach dynamika ma być jeszcze większa – ok. 4 proc. Branża liczy na coraz lepsze wyniki, zwłaszcza że powoli poprawia się sytuacja demograficzna. W 2014 roku, po raz pierwszy od czterech latach, zanotowano wzrost urodzeń (376 tys., o 6 tys. więcej niż w 2013 roku).
– Chcemy utrzymać dynamikę sprzedaży na poziomie 7-10 proc. Zapewne nie uda nam się osiągnąć takiego wzrostu, jaki zanotowaliśmy między 2013 a 2014 rokiem, kiedy z 3 mln zł osiągnęliśmy ponad 11 mln. Ponad 200-proc. wzrost jest niewykonalny, ale będziemy zadowoleni, jeśli nasz wynik będzie na podobnym poziomie netto jak w 2014 roku – podkreśla prezes CDRL.
Odzież i obuwie dziecięce to największy segment rynku produktów dla dzieci. W ubiegłych latach odzież generowała ponad 30 proc. sprzedaży (odzież i obuwie łącznie blisko połowę). Jak zaznacza Dworczak, najlepiej sprzedaje się odzież dla niemowlaków i najmłodszych dzieci.
Z raportu PMR wynika, że wybierając produkty dla dzieci, Polacy częściej sięgają po asortyment z górnej półki i uznane marki.
– Kładziemy nacisk na jakość, na to gdzie i jak produkujemy. Nasze produkty są poddawane weryfikacji i kontroli jakości kilkakrotnie, od momentu powstania wzorów do ostatecznej weryfikacji, jak już towar zostanie dostarczony na nasz magazyn w Kościanie – zaznacza Dworczak. – Ludzie nam zaufali, chętnie kupują nasze produkty, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. To jest taki powód, dla którego tak śmiało patrzymy w przyszłość.
Sieć Coccodrillo liczy obecnie ponad 360 sklepów na całym świecie (z czego 214 w Polsce). W tym roku powierzchnia handlowa powinna wzrosnąć o ok. 9 proc. do 457 placówek na koniec roku. Klienci będą mogli kupować również w sklepie internetowym.
Czytaj także
- 2024-12-27: Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
- 2025-01-07: Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
- 2025-01-07: W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
- 2024-12-27: Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
- 2025-01-08: Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
- 2025-01-03: Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia
- 2024-12-17: W Parlamencie Europejskim ważne przepisy dla państw dotkniętych przez klęski żywiołowe. Na odbudowę będą mogły przeznaczyć więcej pieniędzy
- 2025-01-02: Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2025-01-02: Zmieniają się zagrożenia dla polskiej gospodarki. Ekonomiści boją się skutków szybkiego zadłużania się rządu i napięć geopolitycznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.