Newsy

Polacy wydają coraz więcej na aranżację wnętrz

2014-08-14  |  06:10

Polacy przywiązują coraz większą wagę do wystroju wnętrz, w których mieszkają. Chętniej niż kiedyś radzą się specjalistów, a na zakupy mebli lub elementów dekoracyjnych są skłonni wydać coraz większe kwoty. Szczególnie chętnie Polacy kupują bibeloty, np. tekstylia czy świeczki, dzięki którym szybko i małym kosztem można zmienić charakter wnętrza.

Decyzje Polaków w zakresie aranżacji wnętrz są przemyślane. Przed urządzeniem mieszkania lub remontem radzą się architektów lub dekoratorów wnętrz, a także samodzielnie szukają inspiracji w internecie lub czasopismach wnętrzarskich. Przy aranżacji są coraz bardziej odważni i nie boją się opinii innych ludzi. Na urządzanie mieszkania Polacy są także skłonni wydawać coraz więcej pieniędzy.

W Polsce nadal bardzo ważne jest to, aby produkt był nie tylko dobrej jakości, lecz także w dobrej cenie. Polacy bardzo świadomie szukają produktów, których cena koresponduje z jakością, bardziej świadomie podchodzą do zakupów – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Balashov z IKEA Retail Poland.

Polacy chętnie kupują zwłaszcza elementy dekoracyjne, takie jak: ozdobne poduszki, narzuty na łóżka, świeczki oraz kwiaty. Dzięki nim można łatwo i niedrogo nadać wnętrzu nowy charakter. Z danych firmy IKEA wynika, że największą popularnością wśród bibelotów cieszą się kolorowe ramki na zdjęcia i świece, zarówno zapachowe, jak i typu tea light.

Zakupy Polaków zależą też od sezonu. Wakacje to czas remontów. Klienci chętnie kupują wówczas nowe meble i elementy wystroju, zwłaszcza do łazienki oraz pokoju dziecięcego.

Jesień czas na zmianę oświetlenia, zakup elementów ocieplających wnętrze, takie jak np. tekstylia w ciepłych barwach, oraz porządki. Często segregujemy swoje rzeczy i pozbywamy się zbędnych, więc sprzedają się różnego rodzaj pudełka oraz sprzęty służące do organizowania przestrzeni w lepszy sposób – mówi Katarzyna Balashov.

Z badań firmy IKEA wynika, że Polacy stosunkowo rzadko zmieniają wystrój kuchni. Tylko 10 proc. przebadanych gospodarstw domowych posiadało kuchnię nowszą niż dwuletnią. Jednocześnie jednak trzecia ankietowanych chciałaby, przynajmniej w jakiejś części, zmienić aranżację pomieszczenia kuchennego.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.