Newsy

Polacy wydają coraz więcej na aranżację wnętrz

2014-08-14  |  06:10

Polacy przywiązują coraz większą wagę do wystroju wnętrz, w których mieszkają. Chętniej niż kiedyś radzą się specjalistów, a na zakupy mebli lub elementów dekoracyjnych są skłonni wydać coraz większe kwoty. Szczególnie chętnie Polacy kupują bibeloty, np. tekstylia czy świeczki, dzięki którym szybko i małym kosztem można zmienić charakter wnętrza.

Decyzje Polaków w zakresie aranżacji wnętrz są przemyślane. Przed urządzeniem mieszkania lub remontem radzą się architektów lub dekoratorów wnętrz, a także samodzielnie szukają inspiracji w internecie lub czasopismach wnętrzarskich. Przy aranżacji są coraz bardziej odważni i nie boją się opinii innych ludzi. Na urządzanie mieszkania Polacy są także skłonni wydawać coraz więcej pieniędzy.

W Polsce nadal bardzo ważne jest to, aby produkt był nie tylko dobrej jakości, lecz także w dobrej cenie. Polacy bardzo świadomie szukają produktów, których cena koresponduje z jakością, bardziej świadomie podchodzą do zakupów – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Balashov z IKEA Retail Poland.

Polacy chętnie kupują zwłaszcza elementy dekoracyjne, takie jak: ozdobne poduszki, narzuty na łóżka, świeczki oraz kwiaty. Dzięki nim można łatwo i niedrogo nadać wnętrzu nowy charakter. Z danych firmy IKEA wynika, że największą popularnością wśród bibelotów cieszą się kolorowe ramki na zdjęcia i świece, zarówno zapachowe, jak i typu tea light.

Zakupy Polaków zależą też od sezonu. Wakacje to czas remontów. Klienci chętnie kupują wówczas nowe meble i elementy wystroju, zwłaszcza do łazienki oraz pokoju dziecięcego.

Jesień czas na zmianę oświetlenia, zakup elementów ocieplających wnętrze, takie jak np. tekstylia w ciepłych barwach, oraz porządki. Często segregujemy swoje rzeczy i pozbywamy się zbędnych, więc sprzedają się różnego rodzaj pudełka oraz sprzęty służące do organizowania przestrzeni w lepszy sposób – mówi Katarzyna Balashov.

Z badań firmy IKEA wynika, że Polacy stosunkowo rzadko zmieniają wystrój kuchni. Tylko 10 proc. przebadanych gospodarstw domowych posiadało kuchnię nowszą niż dwuletnią. Jednocześnie jednak trzecia ankietowanych chciałaby, przynajmniej w jakiejś części, zmienić aranżację pomieszczenia kuchennego.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.