Mówi: | Marek Zbroszczyk |
Funkcja: | współwłaściciel oraz założyciel marki Brahman’s |
Rośnie rynek luksusowych mebli w Polsce. Przy zakupie najważniejsza jest wysoka jakość i staranne wykonanie
Polacy coraz chętniej otaczają się luksusowymi przedmiotami, a wysokiej jakości meble stają się symbolem wysokiego statusu materialnego. W ubiegłym roku wartość rynku luksusowych mebli sięgnęła 625 mln zł i ciągle rośnie w tempie 10 proc. rocznie – wynika z raportu KPMG.
– Rośnie liczba zamożnych Polaków. Pod tym względem gonimy Zachód. Dzięki temu, że stajemy się coraz bogatsi, jesteśmy bardziej skłonni kupować dobra luksusowe wysokiej jakości – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Marek Zbroszczyk, współwłaściciel oraz założyciel marki Brahman’s.
Z raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” wynika, że w ubiegłym roku łączna wartość tego segmentu rynku wyniosła 12,6 mld zł i wciąż rośnie. W 2017 roku może sięgnąć 14 mld zł. Coraz więcej jest też zamożnych Polaków, których zarobki brutto przekraczają 7,1 tys. zł. W 2014 roku było ich blisko 880 tys., a ich łączny dochód netto wyniósł prawie 141 mld zł. W 2017 roku ma być ponad 1,1 mln takich osób, a ich zarobki przekroczą 200 mld zł. Wyższe zarobki sprawiają, że Polacy chętniej sięgają po produkty z górnej półki.
– Jednym z dóbr luksusowych mogą być meble, te dobrej jakości i wykonane z bardzo dobrych materiałów to spory wydatek. Wartość rynku dóbr luksusowych dotycząca mebli oraz wyposażenia wnętrz wzrosła o około 10 proc. Pokazuje to, że na rynku mamy nadal dużo miejsca na projekty światowe, wysokiej jakości, począwszy od architektury, na wyposażeniu i aranżacji wnętrz kończąc – przekonuje Zbroszczyk.
W ubiegłym roku wartość luksusowych mebli w Polsce wyniosła 625 mln zł (580 mln zł w 2013 roku). Eksperci KPMG szacują, że w ciągu dwóch najbliższych lat ich wartość wzrośnie o ok. 10 proc., do 689 mln zł. Wybierane są jako inwestycja na przyszłość, jednak najczęściej świadczą o wysokim statusie danej osoby. Zamożni Polacy przyznają, że kupując dobra luksusowe, kierują się przede wszystkim jakością. W drugiej kolejności zwracają uwagę na estetykę.
– Większość luksusowych marek meblowych obecnych w Polsce ma swoje korzenie we Włoszech. Niestety, nie wszyscy wiedzą, że często stosowane do ich produkcji materiały nie są najwyższej jakości i płacimy po prostu za markę. Brahman’s Home chce wypełnić tę lukę, proponujemy produkty najwyższej jakości, wykonywane przez najlepszych polskich rzemieślników – zapowiada Marek Zbroszczyk.
Meble Brahman's Home będą dostępne na rynku od września tego roku. Do stworzenia mebli wykorzystano m.in. marmur Carrara, wysokiej jakości drewno orzecha amerykańskiego i stal szlachetną. Premierowa kolekcja została zaprojektowana przez Wojciecha Łaneckiego.
Czytaj także
- 2025-05-06: Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny
- 2025-05-21: Przybywa ośrodków zajmujących się medycyną długowieczności. Pacjenci zyskują dostęp do najnowszych technologii medycznych
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-03-05: Sztuczna inteligencja usprawni załatwianie spraw urzędowych. Polski model językowy PLLuM zadebiutuje w mObywatelu
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-14: Polski przemysł meblarski traci na konkurencyjności. Coraz więcej mebli trafia na krajowy rynek z zagranicy
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.