Newsy

Sfinks zmienia menu i wygląd restauracji. Pierwsze modyfikacje karty poprawiły wyniki spółki

2014-09-11  |  06:10

Sfinks Polska zapowiada dalsze zmiany w menu oraz wyglądzie i standardzie restauracji. Priorytetem mają być lokalizacje w centrach handlowych dużych miast, gdzie Sfinks spodziewa się dynamicznego wzrostu konsumpcji. Do końca tego roku inwestorzy mają poznać nową strategię spółki na najbliższe 5 lat.

Przede wszystkim skupiliśmy się na poprawieniu karty i jakości w placówkach. Widzimy wyraźnie, jak to wpływa na rentowność sieci. Zapewne kontynuacja tego procesu będzie wpływała na poprawę wyników i dalszy rozwój sieci – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.

W restauracjach Sphinx wprowadzono trzy uzupełniające warianty menu oraz karty związane z porą dnia, czyli menu lunchowe i śniadaniowe. Według spółki te zmiany przełożyły się na lepsze wyniki finansowe w I połowie roku. Sylwester Cacek spodziewa się, że drugie półrocze będzie równie udane. Spółka planuje w 2014 r. wydać na inwestycje blisko 13 mln zł. Pracuje też nad nową strategią na lata 2015-2020 – ma ona zostać zaprezentowana inwestorom do końca roku. Według prezesa jest jeszcze za wcześnie na to, by określić optymalny model finansowania rozwoju.

Na razie będziemy dyskutowali nad strategią. Mamy zrestrukturyzowane kredyty. Dzisiaj doszliśmy do momentu, w którym zrealizowaliśmy to, na co umawialiśmy się z bankami. Pozostaje nam zastanowić się, czy spokojnie pracujemy i spłacamy kredyty, czy znajdziemy metodę na rozwój bez dalszego zadłużenia spółki – mówi Sylwester Cacek.

Wdrażanie nowej strategii może zbiec się z korzystnymi trendami w otoczeniu. W 2015 r. wzrost PKB nie powinien być niższy niż 3 proc. w ujęciu rocznym, a wydatkom konsumentów sprzyja niska inflacja, przez co dynamika płac realnych od dłuższego czasu jest dodatnia. Zdaniem Cacka również zmiany demograficzne będą korzystnie oddziaływać na branżę gastronomiczną.

Coraz młodsze pokolenia, które wchodzą na rynek, częściej korzystają z gastronomii. Ponadto płaca i PKB rośną, więc perspektywy rynku są optymistyczne i to jest dobry czas na opracowanie nowe strategii. To jest moment na zajmowanie pozycji – twierdzi prezes Sfinks Polska.

Spółka zarządza obecnie 110 restauracjami na terenie kraju, z czego 94 to restauracje Sphinx, 10 – Chłopskie Jadło oraz sześć lokali pod szyldem WOOK. Spółka optymalizuje lokalizację restauracji, skupiając się na największych miastach oraz centrach handlowych. Zmiany dotyczą także samych lokali.

W tej chwili mamy tyle samo placówek co w tamtym roku, ale około 700 krzesełek więcej, czyli wymieniamy punkty na inny standard, na większe, restauracyjne. Często rezygnujemy z małych punktów tzw. food court. Otworzyliśmy w tym roku cztery nowe restauracje, mamy też zawarte umowy na kolejne – podkreśla Cacek.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.