Mówi: | Anna Kruszko |
Funkcja: | Członek Zarządu i Dyrektor Integracji Spółek |
Firma: | Shell Polska |
Shell zmienia wygląd stacji benzynowych Neste. Koniec samoobsługi
Firma Shell zmienia wygląd kolejnych stacji benzynowych, przejętych niedawno od Neste Polska. Dwie już działają pod marką nowego właściciela, kolejne będą zmieniane w następnych miesiącach. Inne będzie nie tylko logo, ale i model funkcjonowania placówek. Nie będą to jak dotąd stacje samoobsługowe, ale obiekty ze sklepami i pełną obsługą pracowniczą. Przedstawiciele koncernu zapewniają, że pracę na stacjach znajdzie w sumie ok. 1000 osób.
– Na wszystkich stacjach będziemy proponować ofertę sklepową, czyli pojawi się sklep i pełna obsługa, zarówno na podjeździe, jak i w sklepie, a to prawie 1 tys. dodatkowych miejsc pracy, które będziemy we wszystkich tych lokalizacjach mogli zaoferować – zapewnia Anna Kruszko, członek zarządu i dyrektor Integracji Spółek Shell Polska.
Na początku kwietnia koncern Shell przejął od fińskiej firmy Neste 105 obiektów samoobsługowych w całej Polsce. Nowy właściciel rozpoczął już zmianę wizerunku i modelu funkcjonowania sieci.
– W momencie podpisania umowy przystąpiliśmy de facto do realizacji naszych zamierzeń, czyli uruchomiliśmy wszystkie nasze plany, które przygotowaliśmy – wyjaśnia Anna Kruszko. – Już wcześniej stworzyliśmy bardzo dokładny plan inwestycyjny dla każdej lokalizacji.
Jako pierwsza gruntowne zmiany przeszła stacja przy Trasie Armii Krajowej w Warszawie. Kolejny był obiekt w Alejach Jerozolimskich również w stolicy.
Proces rebrandingu do końca przyszłego roku przejdzie większość przejętych placówek. W przypadku stacji, których rozbudowa nie będzie możliwa, koncern będzie analizował różne scenariusze.
– Proces inwestycyjny jest zaplanowany na kolejne kilkanaście miesięcy, bo wiadomo, że wymaga to stosownych pozwoleń – mówi Kruszko Agencji Informacyjnej Newseria. – Tempo w dużej mierze zależy od tego, czy uda nam się uzyskać wszystkie stosowne pozwolenia do przeprowadzenia procesu założonego w naszym planie inwestycyjnym.
Shell liczy na to, że nowe placówki przyciągną zarówno dotychczasowych klientów sieci, klientów Neste, jak i nowych, którzy nigdy dotąd nie korzystali jeszcze z usług jednej bądź drugiej stacji.
– Oprócz samej oferty paliwowej pojawi się cała gama produktów, najbardziej potrzebnych w drodze. Na wszystkich stacjach pojawią się sklepy i podstawowe produkty, zaoferujemy kawę, przekąski w ramach oferty Deli2go – wymienia Anna Kruszko.
Czytaj także
- 2025-02-10: Sieć MOYA planuje otwierać kilkadziesiąt nowych stacji paliw rocznie. Właśnie otworzyła 500. punkt
- 2024-10-17: Mała liczba punktów ładowania spowalnia rozwój elektromobilności. Powodem długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe
- 2024-10-21: Przyszłość motoryzacji to niekoniecznie auta bateryjne. Zainteresowanie kierowców mniejsze niż oczekiwane
- 2024-10-08: Do 2050 roku transport morski ma być zeroemisyjny. W dekarbonizacji pomagają nowe technologie, ale przyszłością są zielone paliwa
- 2024-07-30: Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii
- 2024-06-11: Pola elektromagnetyczne nie stwarzają ryzyka dla ludzi. Poziomy promieniowania są znacznie poniżej limitów
- 2024-05-13: Po majówkowych promocjach ceny paliw na stacjach nie rosną drastycznie. Cenniki hurtowe idą w dół
- 2024-05-21: Jedynie 20 proc. zużywanych w kraju surowców mineralnych pochodzi z Polski. Rozwiązaniem może być recykling części metali
- 2024-05-23: Rozwój zielonego transportu wciąż zablokowany. Główna przyczyna to brak odpowiedniej infrastruktury energetycznej
- 2024-04-29: Trwają prace nad kolejnym pakietem sankcji UE wobec Rosji. Od determinacji Zachodu zależy uszczelnienie dotychczasowych restrykcji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.