Newsy

UKE: Tylko nieco ponad połowa paczek wysłanych priorytetem przez Pocztę Polską dociera na czas

2011-12-08  |  09:00
Wszystkie newsy
Mówi:Piotr Dziubak
Funkcja:Rzecznik
Firma:Urząd Komunikacji Elektronicznej

Z wysyłką paczek z prezentami i listów z życzeniami nie warto czekać do ostatniej chwili. Przeciążona okresem świątecznym Poczta Polska może nie podołać.

 - Przeprowadziliśmy badania co do terminowości przesyłania przesyłek listowych i paczek przez Pocztę Polską i z tych badań wynika, że tylko nieco ponad połowa paczek nadanych jako priorytetowe dociera do adresata dzień po wysłaniu. Poczta Polska nie dotrzymuje tutaj większości wskaźników, które występują w rozporządzeniu ministra infrastruktury – wyjaśnia Piotr Dziubak, rzecznik prasowy Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Dlatego UKE przygotowało specjalny poradnik na święta o tym, jak bezpiecznie korzystać z usług pocztowych.

 - Przypominamy o tym, że jeżeli otrzymamy paczkę uszkodzoną lub zmieni się jej zawartość lub jeżeli ona nie dotrze mamy prawo złożyć reklamację. Ta reklamacja musi być rozpatrzona przez operatora pocztowego w ciągu 30 dni. Jeżeli wyczerpiemy procedurę reklamacyjną, możemy też złożyć wniosek do prezesa UKE o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego – radzi Piotr Dziubak z Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Warto pamiętać, że każdy operator pocztowy stosuje swoje własne procedury reklamacyjne.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele

Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki.

Konsument

Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline

Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.

Konsument

Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału

Pandemia, wojna w Ukrainie i najwyższa od kilkudziesięciu lat inflacja – wszystkie te kryzysy, które wydarzyły się w ciągu niespełna pięciu lat, nadszarpnęły oszczędności Polaków i wielu z nich skłoniły do zastanowienia się nad swoją przyszłością finansową i jej zabezpieczeniem. Wciąż jednak na tle innych krajów UE poduszka finansowa Polaków jest skromna. Według Doroty Sierakowskiej, analityczki rynków surowcowych, przedsiębiorczyni i inwestorki, przełom roku to dobry moment na podjęcie planów finansowych, a najważniejszą zasadą inwestycji, chroniącą przed kryzysami, powinno być zróżnicowanie portfela.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.