Mówi: | Mirosław Sochacki, szef działu sprzedaży korporacyjnej Toyota Motor Poland Aneta Ogrodniczek, prezes zarządu EcoCar Paweł Jarząbek, doradca klienta flotowego Carolina Car Company, warszawskiej stacji dealerskiej Toyoty |
Hybrydy coraz częściej wybierane na samochody flotowe. Decyduje mniejsze spalanie i niższy koszt eksploatacji
Firmy coraz częściej wybierają do flot auta z napędem hybrydowym. Wpływ na to ma mniejsze spalanie i niższy koszt eksploatacji takich samochodów. Na taki krok zdecydowała się również korporacja EcoCar, która zainwestowała w kilkadziesiąt hybrydowych Toyot. W maju wyjadą one na ulice Warszawy i Wrocławia, a w dalszej kolejności – Trójmiasta, Krakowa i Poznania.
– Wprowadzenie samochodów hybrydowych do floty firmy EcoCar pokazuje trend rynkowy, który obserwujemy od dłuższego czasu – podkreśla Mirosław Sochacki, szef działu sprzedaży korporacyjnej firmy Toyota Motor Poland. – Firmy coraz mniejszą uwagę przywiązują do kosztów zakupu samochodu, coraz bardziej koncentrując się na analizie całkowitych realnych kosztów eksploatacji pojazdów. Na tym tle oferta samochodów hybrydowych wygląda bardzo interesująco.
Samochody hybrydowe są wprawdzie nieco droższe od tradycyjnych pojazdów tej samej klasy, ale zainwestowane w nie pieniądze odzyskuje się, płacąc znacznie mniej za ich eksploatację. Jak podkreśla Sochacki, hybrydy zarabiają tam, gdzie inne auta tracą, czyli w miejskich korkach. W przypadku biznesu taksówkowego to bardzo istotny aspekt.
Taką decyzję podjęła firma EcoCar, która w kolejnych dwóch latach chce stopniowo wymienić flotę aut z silnikiem benzynowym na auta hybrydowe. Pierwsze 30 ekologicznych taksówek marki Toyota właśnie rozpoczyna kursowanie. Przedstawiciele EcoCar podkreślają, że wymiana aut na hybrydowe zgodna jest z ekologiczną filozofią spółki.
– Ta filozofia ekologiczna wiąże się również z ekonomią, ponieważ zużycie paliwa w tych samochodach jest bardzo niskie. To dla nas jest ogromna przewaga, dlatego że jeździmy po mieście w korkach, czyli wtedy, kiedy spalanie w samochodach jest duże – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Aneta Ogrodniczek, prezes zarządu firmy EcoCar.
Początkowo nowe ekologiczne auta pojawią się w Warszawie i Wrocławiu, a w dalszej kolejności na ulicach Trójmiasta, Krakowa i Poznania. Docelowo na ulice wyjadą 64 hybrydowe aurisy.
– Liczymy, że auta te będą zużywały maksymalnie 5-6 litrów paliwa w korkach, czyli to jest znaczna różnica w porównaniu z silnikami spalinowymi – mówi Ogrodniczek. – Oprócz tego są one bardzo komfortowe, w związku z czym spełniają wszystkie oczekiwania naszych klientów, a poza tym marka Toyota daje nam gwarancję niezawodności. Myślę, że te samochody na stałe zagoszczą w naszej flocie.
Poza niższymi kosztami paliwa dla firm duże znaczenie mają inne koszty związane np. z serwisowaniem samochodów flotowych i wymianą części, a te w przypadku hybryd są niższe.
– Coraz więcej firm i młodych przedsiębiorstw będzie wybierało hybrydy jako swoje auta flotowe, bo jak weźmiemy pod uwagę całościowy koszt użytkowania auta, to one przebijają każde auto użytkowane dzisiaj w Polsce – mówi Paweł Jarząbek, specjalista ds. kluczowych klientów dla firmy Carolina Car Company.
– Wspólnie z naszym partnerem Toyotą Leasing przygotowaliśmy bardzo ciekawą propozycję najmu długoterminowego, dlatego że poszczególne składowe łącznych kosztów eksploatacji w przypadku hybryd są naszą niewątpliwą przewagą. To wszystko sprawia, że koszt wynajmu hybrydy można z powodzeniem porównać z kosztem wynajmu konwencjonalnego samochodu – dodaje Mirosław Sochacki.
Czytaj także
- 2025-01-17: Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
- 2025-01-27: Liczebność ponad 40 gatunków ptaków gwałtownie spada. Coraz mniej czajek i gawronów
- 2025-01-13: Wciąż niewielkie finansowanie wsparcia psychicznego przez państwo. Usługi terapeutyczne są dziś głównie prywatne
- 2025-01-08: Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
- 2025-01-16: Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-12-11: Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2025-01-07: Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
- 2024-12-30: Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.