Newsy

Hybrydy coraz częściej wybierane na samochody flotowe. Decyduje mniejsze spalanie i niższy koszt eksploatacji

2015-05-14  |  06:40
Mówi:Mirosław Sochacki, szef działu sprzedaży korporacyjnej Toyota Motor Poland

Aneta Ogrodniczek, prezes zarządu EcoCar

Paweł Jarząbek, doradca klienta flotowego Carolina Car Company, warszawskiej stacji dealerskiej Toyoty

  • MP4
  • Firmy coraz częściej wybierają do flot auta z napędem hybrydowym. Wpływ na to ma mniejsze spalanie i niższy koszt eksploatacji takich samochodów. Na taki krok zdecydowała się również korporacja EcoCar, która zainwestowała w kilkadziesiąt hybrydowych Toyot. W maju wyjadą one na ulice Warszawy i Wrocławia, a w dalszej kolejności – Trójmiasta, Krakowa i Poznania.

    Wprowadzenie samochodów hybrydowych do floty firmy EcoCar pokazuje trend rynkowy, który obserwujemy od dłuższego czasu – podkreśla Mirosław Sochacki, szef działu sprzedaży korporacyjnej firmy Toyota Motor Poland. – Firmy coraz mniejszą uwagę przywiązują do kosztów zakupu samochodu, coraz bardziej koncentrując się na analizie całkowitych realnych kosztów eksploatacji pojazdów. Na tym tle oferta samochodów hybrydowych wygląda bardzo interesująco.

    Samochody hybrydowe są wprawdzie nieco droższe od tradycyjnych pojazdów tej samej klasy, ale zainwestowane w nie pieniądze odzyskuje się, płacąc znacznie mniej za ich eksploatację. Jak podkreśla Sochacki, hybrydy zarabiają tam, gdzie inne auta tracą, czyli w miejskich korkach. W przypadku biznesu taksówkowego to bardzo istotny aspekt.

    Taką decyzję podjęła firma EcoCar, która w kolejnych dwóch latach chce stopniowo wymienić flotę aut z silnikiem benzynowym na auta hybrydowe. Pierwsze 30 ekologicznych taksówek marki Toyota właśnie rozpoczyna kursowanie. Przedstawiciele EcoCar podkreślają, że wymiana aut na hybrydowe zgodna jest z ekologiczną filozofią spółki. 

    Ta filozofia ekologiczna wiąże się również z ekonomią, ponieważ zużycie paliwa w tych samochodach jest bardzo niskie. To dla nas jest ogromna przewaga, dlatego że jeździmy po mieście w korkach, czyli wtedy, kiedy spalanie w samochodach jest duże – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Aneta Ogrodniczek, prezes zarządu firmy EcoCar.

    Początkowo nowe ekologiczne auta pojawią się w Warszawie i Wrocławiu, a w dalszej kolejności na ulicach Trójmiasta, Krakowa i Poznania. Docelowo na ulice wyjadą 64 hybrydowe aurisy.

    Liczymy, że auta te będą zużywały maksymalnie 5-6 litrów paliwa w korkach, czyli to jest znaczna różnica w porównaniu z silnikami spalinowymi – mówi Ogrodniczek. – Oprócz tego są one bardzo komfortowe, w związku z czym spełniają wszystkie oczekiwania naszych klientów, a poza tym marka Toyota daje nam gwarancję niezawodności. Myślę, że te samochody na stałe zagoszczą w naszej flocie.

    Poza niższymi kosztami paliwa dla firm duże znaczenie mają inne koszty związane np. z serwisowaniem samochodów flotowych i wymianą części, a te w przypadku hybryd są niższe.

    Coraz więcej firm i młodych przedsiębiorstw będzie wybierało hybrydy jako swoje auta flotowe, bo jak weźmiemy pod uwagę całościowy koszt użytkowania auta, to one przebijają każde auto użytkowane dzisiaj w Polsce – mówi Paweł Jarząbek, specjalista ds. kluczowych klientów dla firmy Carolina Car Company.

    Wspólnie z naszym partnerem  Toyotą Leasing przygotowaliśmy bardzo ciekawą propozycję najmu długoterminowego, dlatego że poszczególne składowe łącznych kosztów eksploatacji w przypadku hybryd są naszą niewątpliwą przewagą. To wszystko sprawia, że koszt wynajmu hybrydy można z powodzeniem porównać z kosztem wynajmu konwencjonalnego samochodu – dodaje Mirosław Sochacki.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    NEWSERIA Partnerem Medialnym Forum Ekonomicznego

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Bez dobrowolnego wydłużenia aktywności zawodowej Polakom trudno będzie liczyć na wyższe emerytury. Obecni 30-latkowie dostaną jedną czwartą ostatniej pensji

    Ustawowego podniesienia wieku emerytalnego w Polsce nie będzie – zapowiadają politycy rządzącej koalicji. To według ekspertów oznacza jednak, że trzeba inaczej zachęcać kobiety po 60. i mężczyzn po 65. roku życia do pozostawania na rynku pracy. – Wydłużenie aktywności zawodowej jest pewnym sposobem na podniesienie emerytur, ale tego się nie da zrobić siłowo, raczej trzeba szukać rozwiązań, żeby ludzie chcieli dalej pracować – podkreśla Agnieszka Łukawska, ekspertka w Instytucie Emerytalnym. Już dziś pracujący seniorzy mogą liczyć na szereg zachęt, m.in. zwolnienie z podatku, ale ekspertka zwraca uwagę dodatkowo na potrzebne zaplecze szkoleniowe, a także odpowiednią opiekę zdrowotną.

    Transport

    Branża logistyki coraz bardziej zautomatyzowana. Rozładunkiem towaru zajmują się autonomiczne wózki, a inwentaryzacją roboty stukrotnie szybsze niż człowiek

    Do 2028 roku globalny rynek automatyzacji w logistyce wzrośnie o ponad 50 proc. – przewidują analitycy Markets and Markets. Wpłyną na to czynniki związane ze wzrostem kosztów pracowniczych, dążenie klientów do osiągania optymalnego zarządzania ich towarem, a także czynniki pozarynkowe, takie jak cele środowiskowe. Już dziś za rozładunek towaru odpowiadają coraz częściej inteligentne, autonomiczne wózki, a inwentaryzację można powierzyć robotom stukrotnie szybszym niż człowiek.

    DlaWas.info

    Firma

    Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi

    Według badań CBOS średnio co drugi Polak mieszka pod wspólnym dachem z jakimś zwierzęciem domowym – najczęściej psem lub kotem. Rynek produktów i usług dla domowych pupili sukcesywnie się powiększa. Według rynkowych prognoz za kilka lat globalnie może być już wart blisko pół biliona dolarów. Szczególnie szybko ma się rozwijać segment opieki nad zwierzętami, który coraz częściej będzie wykorzystywać nowe technologie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.