Newsy

Idea Bank: zainteresowanie kredytami u mikroprzedsiębiorców nie spada

2013-02-25  |  06:40

Mimo obniżania stóp procentowych, nastroje na polskim rynku kredytowym nie należą do najlepszych. Według badania Narodowego Banku Polskiego w I kwartale 2013 r. nastąpi spadek popytu na kredyty i zaostrzenie kryteriów ich udzielania. Dotyczy to kredytów hipotecznych, ale też kredytów inwestycyjnych dla firm. Na przekór tym trendom, Idea Bank uruchamia w tym tygodniu platformę internetową mającą uprościć procedury związane z uzyskiwaniem kredytu dla osób prowadzących działalność gospodarczą.

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Narodowy Bank Polski na początku roku wśród 29 banków, w I kwartale polityka kredytowa zarówno wobec małych i średnich przedsiębiorstw, jak i dużych firm zaostrzy się, a i popyt na kredyty (szczególnie długoterminowe) będzie stopniowo spadać.

Według Jarosława Augustyniaka, prezesa Idea Banku, który specjalizuje się w obsłudze mikroprzedsiębiorstw, spowolnienia na rynku na razie nie widać.

 – Duże firmy faktycznie mówią teraz o cięciu kosztów i o ograniczaniu inwestycji – mówi Jarosław Augustyniak Agencji Informacyjnej Newseria. – My jednak nie widzimy spadku zainteresowania ze strony naszych klientów, przedsiębiorców, jeżeli chodzi o zainteresowanie kredytami. Możliwe, że mikroprzedsiębiorcy obronią się przed kryzysem, a przynajmniej go tak bardzo nie odczują. My przynajmniej nie widzimy spadku zainteresowania kredytami.

Idea Bank, na przekór dominującym na rynku trendom, dąży do skrócenia procedur związanych z uzyskiwaniem decyzji kredytowej. W tym tygodniu uruchamia internetową platformę kredytową dla małych firm.

 – Startujemy z platformą kredytową dla osób prowadzących działalność gospodarczą – mówi prezes Idea Banku. – Na tej platformie będą mogły otrzymać decyzję kredytową w kilka minut, nie wychodząc z domu, siedząc przed komputerem i wprowadzając kilka danych – dodaje. 

Przedsiębiorca ma być zatem informowany online zarówno o udzieleniu (bądź nie) kredytu, a także o jego wysokości i cenie. Bank liczy na to, że znaczne ograniczenie biurokracji zachęci firmy do ubiegania się o kredyty. Jak zaznacza prezes, zaletą jest również to, że przedsiębiorca nie musi tracić czasu na załatwianie spraw w banku, a i na decyzję kredytową będzie czekał co najwyżej kilka godzin.

 – To jest o tyle ważne w przypadku przypadku przedsiębiorców czy osób prowadzących działalność gospodarczą, że dla nich bardzo często jest to podjęcie decyzji o tym, czy wchodzą w jakiś biznes, czy też nie – przekonuje prezes Jarosław Augustyniak.

I przypomina, że dziś średni czas oczekiwania na decyzję kredytową w banku to 14 dni.

Dodaje, że nowe narzędzie umożliwi lepszą weryfikację danych klientów, co ma zmniejszyć ryzyko wyłudzeń kredytów. W przyszłości zaś pozwoli bankowi dostosowywać konkretną ofertę do potrzeb danego przedsiębiorcy.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.