Newsy

Firma kurierska TNT planuje w Polsce nowe inwestycje i podwojenie zatrudnienia w Centrum Usług Wspólnych w Warszawie

2014-10-13  |  06:35

AKTUALIZACJA: 13-10-2014 9:12

TNT chce zatrudnić nowych pracowników. Do końca 2015 roku w Centrum Usług Wspólnych w Warszawie będzie pracować 400 osób, prawie dwa razy więcej niż obecnie. Firma chce także rozwijać infrastrukturę. Powstaną nowe biura i centrum sortownicze. Z uwagi na tempo wzrostu przesyłek TNT nie wyklucza budowy nowych centrów.

Zmieniamy się, powstaje nowe logo TNT i nowa marka „The People Network”, czyli i ludzie, i sieć. Wchodzimy z impetem na rynek małych i średnich przedsiębiorstw. Chcemy obsługiwać jak najwięcej firm z ten sektora biznesu w Polsce – podkreśla w rozmowie z agencję Newseria Biznes Piotr Buczkowski, dyrektor generalny TNT Poland, jednej z największych na świecie firm dostarczających przesyłki ekspresowe.

Małe i średnie przedsiębiorstwa napędzają polską gospodarkę. Dane Związku Przedsiębiorców i Pracodawców wskazują, że stanowią one 99 proc. wszystkich działających firm, tworzą 75 proc. nowych miejsc pracy i generują 67 proc. PKB. Dlatego TNT chce skupić się właśnie na tym sektorze.

 – Zamierzamy obsługiwać te firmy jeszcze skuteczniej. Zmieniliśmy stronę internetową. Wprowadzamy prostsze narzędzia do zamawiania przesyłek, zmieniamy formy obsługi przez kurierów, klienci mogą teraz podpisać się elektronicznie na urządzeniach – tłumaczy Buczkowski.

Aby skuteczniej obsługiwać klientów, firma zwiększa zatrudnienie. W ubiegłym roku w Warszawie powstało Centrum Usług Wspólnych (trzecie na świecie, po Indiach i Mauritiusie), które realizuje administrację finansową i transakcje księgowe kilku oddziałów w Europie, część procesów finansowych aranżowana jest dla Niemiec, Włoch czy krajów Beneluksu. Obecnie zatrudnia 220 pracowników, jednak po rozbudowie, czyli do końca 2014 roku, w centrum ma pracować 400 osób.

Jesteśmy barometrem gospodarczym – ocenia Buczkowski. – Jeżeli produkuje i sprzedaje się więcej, to trzeba to w jakiś sposób dowieźć do konsumenta. Los branży jest w rękach naszych włodarzy gospodarczych. Z racji tego, że prognozy gospodarcze dla Polski są niezłe, dobra jest też perspektywa dla branży kurierskiej – podkreśla ekspert z TNT.

Dane GUS-u wskazują, że w II kw. wzrost PKB wyniósł 3,3 proc. Rośnie też popyt krajowy, w II kw. o 5,1 proc. (przy 3 proc. w I kw. tego roku). Dobra sytuacja gospodarcza wpływa na rozwój firm kurierskich. Obecnie na rynku działa ok. 200 podmiotów, duża konkurencja oznacza, że rynek się konsoliduje. Zdaniem Buczkowskiego, trudno jednak przewiedzieć kolejne zmiany.

TNT wykorzystuje dobrą koniunkturę na inwestycje w infrastrukturę. Zmienione mają zostać biura i centrum sortownicze. Buczkowski nie wyklucza również budowy nowych centrów.

Z uwagi na tempo wzrostu przesyłek i skalę obsługiwanego biznesu powoli nie mieścimy się już w tych miejscach, które mamy. Dlatego planujemy zmiany – zaznacza Piotr Buczkowski.

Obecnie TNT modyfikuje identyfikację wizualną. Ruszyła kampania reklamowa i akcje promocyjne. Zmienione zostaną wygląd pojazdów, mundury pracowników i opakowania, a cały proces ma potrwać 2-3 lata.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi

Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.

Transport

Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

Infrastruktura

W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.