Newsy

Kapsch: jesteśmy gotowi na rozbudowę sieci płatnych dróg

2012-03-26  |  06:50
Mówi:Marek Cywiński
Funkcja:Dyrektor Generalny
Firma:Kapsch Telematic Services
  • MP4

    System viaTOLL czekają kolejne rozszerzenia. Pierwsze już od lipca. Do 2014 roku płatne będzie 2880 km autostrad i dróg ekspresowych.

     - Jesteśmy przygotowani na podstawie instrukcji, które dostajemy od GDDKiA, do rozbudowy systemu. Do końca lipca będzie to 340 km, a do końca roku ok. 600 km. A w kolejnych latach ok. 1000 km rocznie. Jesteśmy na to przygotowani - zapewnia Marek Cywiński, prezes Kapsch Telematic Services, operatora systemu viaTOLL.

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w grudniu wydała firmie Kapsch instrukcję modyfikacji sieci dróg, które mają zostać objęte płatnościami.

    Obecnie system obejmuje blisko 650 km autostrad, ponad 550 km dróg ekspresowych oraz ok. 370 km dróg krajowych. Po tegorocznym rozszerzeniu sieć dróg płatnych obejmie łącznie ok. 1900 km.

    - Cieszymy się, że system będzie się rozwijał. Kibicujemy drogowcom, żeby jak najszybciej mogli doprowadzić drogi do standardów, które pozwolą na zainstalowanie systemu poboru opłat - mówi Marek Cywiński.

    Operator zapowiada, że wraz z rozszerzeniem systemu viaTOLL rozbudowywana będzie również sieć dystrybucji punktów doładowania kont. W sumie powstanie ok. 20 nowych punktów dystrybucji.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Polityka

    D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi

    Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.

    Transport

    Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

    Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

    Infrastruktura

    W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

    Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.