Newsy

Kapsch: jesteśmy gotowi na rozbudowę sieci płatnych dróg

2012-03-26  |  06:50
Mówi:Marek Cywiński
Funkcja:Dyrektor Generalny
Firma:Kapsch Telematic Services
  • MP4

    System viaTOLL czekają kolejne rozszerzenia. Pierwsze już od lipca. Do 2014 roku płatne będzie 2880 km autostrad i dróg ekspresowych.

     - Jesteśmy przygotowani na podstawie instrukcji, które dostajemy od GDDKiA, do rozbudowy systemu. Do końca lipca będzie to 340 km, a do końca roku ok. 600 km. A w kolejnych latach ok. 1000 km rocznie. Jesteśmy na to przygotowani - zapewnia Marek Cywiński, prezes Kapsch Telematic Services, operatora systemu viaTOLL.

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w grudniu wydała firmie Kapsch instrukcję modyfikacji sieci dróg, które mają zostać objęte płatnościami.

    Obecnie system obejmuje blisko 650 km autostrad, ponad 550 km dróg ekspresowych oraz ok. 370 km dróg krajowych. Po tegorocznym rozszerzeniu sieć dróg płatnych obejmie łącznie ok. 1900 km.

    - Cieszymy się, że system będzie się rozwijał. Kibicujemy drogowcom, żeby jak najszybciej mogli doprowadzić drogi do standardów, które pozwolą na zainstalowanie systemu poboru opłat - mówi Marek Cywiński.

    Operator zapowiada, że wraz z rozszerzeniem systemu viaTOLL rozbudowywana będzie również sieć dystrybucji punktów doładowania kont. W sumie powstanie ok. 20 nowych punktów dystrybucji.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.