Newsy

Kapsch przekonuje strażaków do bezpłatnego przyjęcia urządzeń viaAUTO

2012-06-05  |  14:23

Wjazd na autostradę A4 dla służb ratowniczych ma być łatwiejszy dzięki urządzeniom viaAUTO, które automatycznie otwierają bramki. Operator systemu na A4 przekazał służbom w Katowicach, Opolu i Wrocławiu 500 takich urządzeń. Dziś przekonuje strażaków z Opola, którzy wczoraj odmówili przyjęcia viaAUTO, żeby również korzystali z proponowanego urządzenia.

 - Trwa kolejne spotkanie. Mam nadzieję, że dziś po tym spotkaniu strażacy zdecydują się korzystać z rozwiązań, które są z powodzeniem stosowane w większości krajów - mówi Krzysztof Gorzkowski, przedstawiciel Kapsch Telematic Services. - Myślę, że odmowa przyjęcia urządzeń była spowodowana obawą i niewiedzą jak funkcjonuje system.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami operator systemu poboru opłat wyposażył służby ratownicze pracujące na autostradzie A4 w urządzenia viaAUTO. Na własny koszt przekazał 500 takich urządzeń.

 - Jestem przekonany, że również strażacy zauważą, że dzięki temu urządzeniu bez straty czasu będą mogli wjeżdżać na autostradę, kiedy nie ma korka. Jeśli będzie korek obowiązuje procedura przejazdu pasem technicznym - wyjaśnia Krzysztof Gorzkowski.

O obowiązujących procedurach Kapsch jeszcze raz będzie informował służby ratownicze.

 - Szkolimy pracowników, będziemy ich szkolić powtórnie. Procedury, które teraz wdrażamy i cykl kolejnych szkoleń, które prowadzimy, pozwolą na to, żeby tego typu sytuacje nie powtórzyły się w przyszłości - zapewnia przedstawiciel firmy.

Aby to zadziałało potrzebne jest przekazanie informacji do wszystkich pracowników i kierowców pojazdów uprzywilejowanych. Zdaniem Krzysztofa Gorzkowskiego taka komunikacja zawiodła w przypadku sobotniego incydentu, ponieważ kierowca nie otrzymał informacji od swoich przełożonych jakie procedury obowiązują przy wjeździe i wyjeździe z autostrady.

 - 29 maja w Opolu odbyło się spotkanie z 43 przedstawicielami służb ratowniczych, na którym poinstruowaliśmy o tym, jak wyglądają procedury wjazdu i zjazdu samochodów ratunkowych na A4. Wśród nich był również przedstawiciel firmy Falck. Możliwe, że zabrakło czasu, by ta informacja zdążyła dotrzeć do wszystkich kierowców karetek ratownictwa i stąd powstał ten problem. Jestem pewny, że taki incydent się już nie powtórzy - zapewnia Gorzkowski.

Opłaty na odcinku A4 między Gliwicami a Wrocławiem zostały wprowadzone w ubiegły piątek. Operator systemu ma nadzieję, że z czasem służby ratownicze i pracownicy punktów poboru opłat przyzwyczają się do nowych procedur. Identyczne z powodzeniem obowiązują m.in. na autostradzie A2 oraz w innych europejskich krajach.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.