Newsy

PKP Energetyka będzie rozwijać łączoną sprzedaż gazu i energii elektrycznej. Przedsiębiorcy czekają na ofertę

2014-10-01  |  06:45
Mówi:Maciej Kowalski
Funkcja:zastępca dyrektora Pionu Sprzedaży
Firma:PKP Energetyka SA
  • MP4
  • PKP Energetyka liczy na dynamiczny rozwój oferty dual fuel, czyli łączonej sprzedaży gazu i energii elektrycznej. Badania przeprowadzone przez spółkę wskazały, że aż 73 proc. przedsiębiorców jest zainteresowanych takim rozwiązaniem.

    PKP Energetyka od lipca rozpoczęła sprzedaż gazu. To nowy rynek dla spółki, więc Kowalski nie chce mówić o celach sprzedażowych. Pierwszym klientem został w  lipcu PEC Siedlce. Elektrociepłownia gazowa w Siedlcach sprzedaje wyprodukowaną energię elektryczną z powrotem do PKP Energetyki.

    Dziś mamy zakontraktowane ponad 0,5 TWh w gazie i jestem przekonany, że z czasem ten wolumen będzie dynamicznie wzrastał – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Maciej Kowalski, zastępca dyrektora Pionu Sprzedaży PKP Energetyka. ‒ Wygląda to bardzo obiecująco, na dzień dzisiejszy mamy już kontrakty wybiegające na rok do przodu z klientami przemysłowymi, również w formule dual fuel, czyli łącznie ze sprzedażą energii elektrycznej.

    Spółka wiąże duże nadzieje właśnie z rynkiem dual fuel. Badania przeprowadzone przez PKP Energetykę pokazały, że aż 73 proc. przedsiębiorstw przemysłowych jest zainteresowanych tego typu ofertą. Dla nich to szansa na oszczędności oraz tańsze zakupy gazu i energii elektrycznej. Badania przeprowadzono na 510 przedsiębiorstwach w całym kraju w kwietniu i maju br.

    Realizujemy sprzedaż energii elektrycznej zgodnie z naszymi wcześniejszymi kontraktami. Ceny energii wzrosły i wydaje się, że to jest trend, który będzie się utrzymywał przez jakiś czas. W tej chwili mamy sezon kontraktowy na rok 2015-2016. Jesteśmy na dobrej drodze, aby podtrzymać sprzedaż z ubiegłego roku – zapowiada Maciej Kowalski.

    Kowalski dodaje, że tylko 20-30 proc. wolumenu sprzedawanej przez spółkę energii elektrycznej trafia obecnie do odbiorców związanych z koleją.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.