Mówi: | Janusz Wojtas |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | Poczta Polska |
Poczta Polska rusza z „multipaczką”. Będzie ubezpieczenie przesyłek i powiadomienia smsem i mailem
Poczta Polska staje do walki o rynek przesyłek paczkowych i wprowadza usługę "multipaczka", która stwarza możliwość nadawania przesyłek przez aplikację internetową, taniego ubezpieczenia oraz wysyłania do adresata powiadomień na sms i e-mail. To nowości da klientów indywidualnych, wcześniej firma wprowadziła zmiany w usłudze Pocztex i ofercie dla klientów biznesowych.
Usługa „multipaczka” zastąpi przesyłkę pobraniową, paczkę pocztową PLUS, e-przesyłkę, przesyłkę gabarytową oraz przesyłkę na warunkach szczególnych. Zmiany mają zapewnić przede wszystkim szybsze dostarczanie przesyłek.
– Wprowadziliśmy możliwość zrealizowania całej sfery nadawczej w domu. Korzystając z internetowej aplikacji elektronicznego nadawcy sami możemy odprawić paczkę, możemy wydrukować naklejkę i nalepić ją na paczkę, co znacznie uprości i przyspieszy proces nadawczy. Jeżeli wprowadzimy dane adresata – smsowy, telefoniczny bądź mailowy kontakt, adresat będzie również informowany o statusie realizacji tej przesyłki – o próbie doręczenia, a w przypadku nieobecności adresata w domu – o pozostawionym awizo – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.
Usługa daje możliwość śledzenia drogi przesyłek i oferuje gwarancję czasu doręczenia. Wszystkie przesyłki będą traktowane jako przesyłki wartościowe. Klient będzie miał także możliwość już za 50 groszy ubezpieczyć paczkę do kwoty 500 złotych. Ubezpieczenie przesyłki o wartości do 20 000 zł kosztuje 2,20 zł. Poczta zaoferuje też klientom system opakowań dla przesyłek.
– W przypadku "multipaczki" jest możliwość skorzystania z opakowania własnego bądź z jednego z pięciu eko-opakowań Poczty Polskiej. W tym drugim przypadku cena dostarczenia jest już zawarta w cenie opakowania, natomiast nie musimy się przejmować wagą towaru. Możemy po prostu ją zapakować i nadać – podkreśla Janusz Wojtas.
Przesyłki maja być tańsze niż dotychczas, choć – jak podkreślają zarządzający firmą – trudno porównać nową usługę do istniejących dotychczas.
– W zależności od przedziału ta cena jest niższa od 3 proc. do nawet 18 proc., szczególnie w tych kategoriach związanych z pobraniem, które są najbardziej popularne wśród klientów – deklaruje Janusz Wojtas.
Poczta Polska będzie także w najbliższym czasie rozwijała usługi związane z korzystaniem z internetu i aplikacji mobilnych. Już teraz istnieje możliwość nadawania kartek pocztowych on-line na platformie neokartka.pl. Następne produkty wprowadzone zostaną na rynek w drugiej połowie roku.
– Na rynek trafi m.in. e-znaczek, czyli możliwość wydrukowania z internetu znaczka, a nie kupowania go w formie materialnej. Nowością jest także e-list hybrydowy, czyli możliwość wysyłania przez klienta indywidualnego za pomocą aplikacji internetowej listu, który dotrze w formie papierowej – mówi Janusz Wojtas.
Czytaj także
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-14: Nowe technologie podstawą w reformowaniu administracji. Będą też kluczowe w procesie deregulacji
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.