Newsy

Poczta Polska rusza z „multipaczką”. Będzie ubezpieczenie przesyłek i powiadomienia smsem i mailem

2013-05-27  |  06:40
Mówi:Janusz Wojtas
Funkcja:członek zarządu
Firma:Poczta Polska
  • MP4
  • Poczta Polska staje do walki o rynek przesyłek paczkowych i wprowadza usługę "multipaczka", która stwarza możliwość nadawania przesyłek przez aplikację internetową, taniego ubezpieczenia oraz wysyłania do adresata powiadomień na sms i e-mail. To nowości da klientów indywidualnych, wcześniej firma wprowadziła zmiany w usłudze Pocztex i ofercie dla klientów biznesowych. 

    Usługa „multipaczka” zastąpi przesyłkę pobraniową, paczkę pocztową PLUS, e-przesyłkę, przesyłkę gabarytową oraz przesyłkę na warunkach szczególnych.  Zmiany mają zapewnić przede wszystkim szybsze dostarczanie przesyłek.

     – Wprowadziliśmy możliwość zrealizowania całej sfery nadawczej w domu. Korzystając z internetowej aplikacji elektronicznego nadawcy sami możemy odprawić paczkę, możemy wydrukować naklejkę i nalepić ją na paczkę, co znacznie uprości i przyspieszy proces nadawczy. Jeżeli wprowadzimy dane adresata – smsowy, telefoniczny bądź mailowy kontakt, adresat będzie również informowany o statusie realizacji tej przesyłki – o próbie doręczenia, a w przypadku nieobecności adresata w domu – o pozostawionym awizo – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.

    Usługa daje możliwość śledzenia drogi przesyłek i oferuje gwarancję czasu doręczenia. Wszystkie przesyłki będą traktowane jako przesyłki wartościowe. Klient będzie miał także możliwość już za 50 groszy ubezpieczyć paczkę do kwoty 500 złotych. Ubezpieczenie przesyłki o wartości do 20 000 zł kosztuje 2,20 zł. Poczta zaoferuje też klientom system opakowań dla przesyłek.

     – W przypadku "multipaczki" jest możliwość skorzystania z opakowania własnego bądź z jednego z pięciu eko-opakowań Poczty Polskiej. W tym drugim przypadku cena dostarczenia jest już zawarta w cenie opakowania, natomiast nie musimy się przejmować wagą towaru. Możemy po prostu ją zapakować  i nadać – podkreśla Janusz Wojtas.

    Przesyłki maja być tańsze niż dotychczas, choć – jak podkreślają zarządzający firmą – trudno porównać nową usługę do istniejących dotychczas.

     – W zależności od przedziału ta cena jest niższa od 3 proc. do nawet 18 proc., szczególnie w tych kategoriach związanych z pobraniem, które są najbardziej popularne wśród klientów – deklaruje Janusz Wojtas.

    Poczta Polska będzie także w najbliższym czasie rozwijała usługi związane z korzystaniem z internetu i aplikacji mobilnych. Już teraz istnieje możliwość nadawania kartek pocztowych on-line na platformie neokartka.pl. Następne produkty wprowadzone zostaną na rynek w drugiej połowie roku.

     – Na rynek trafi m.in. e-znaczek, czyli możliwość wydrukowania z internetu znaczka, a nie kupowania go w formie materialnej. Nowością jest także e-list hybrydowy, czyli możliwość wysyłania przez klienta indywidualnego za pomocą aplikacji internetowej listu, który dotrze w formie papierowej – mówi Janusz Wojtas.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.