Mówi: | Agnieszka Śliwa |
Firma: | communications and art director apartamentowca Cosmopolitan Twarda 4 |
Rośnie sprzedaż luksusowych nieruchomości. Apartamenty stają się nie tylko miejscem do życia, lecz także centrum kultury
Połowa ludzi na świecie żyje w miastach. Do 2050 roku będzie to już 66 proc. Tak szybka urbanizacja sprawia, że będzie rosło zapotrzebowanie na luksusowe nieruchomości w centrach miast. Już dziś wzrasta sprzedaż apartamentów. Zarządcy tego typu nieruchomości przyciągają klientów nie tylko dobrą lokalizacją, luksusowymi wnętrzami i najlepszymi widokami, lecz także ofertą kulturalną.
– Luksusowe apartamentowce mają szansę stać się centrum kultury. Jest to ogólnoświatowy trend, zauważalny przede wszystkim w Londynie i Nowym Jorku – mówi agencji Newseria Biznes Agnieszka Śliwa, communications and art director apartamentowca Cosmopolitan Twarda 4.
Jak podkreśla, przykładem takiej oferty może być współpraca jednego z apartamentowców w Nowym Jorku z brooklyńską akademią muzyczną. Mieszkańcy budynków mogą więc uczestniczyć w różnego typu wydarzeniach artystycznych, a także warsztatach muzycznych czy tanecznych.
– To jest taka wartość dodana, którą w tej chwili inwestorzy chcą zaoferować swoim mieszkańcom. W Cosmopolitanie także chcemy dać naszym mieszkańcom coś więcej niż tylko powierzchnię. Mówimy, że nie sprzedajemy metrów kwadratowych, tylko pewien styl życia na najwyższym poziomie – mówi Śliwa.
Jak podkreśla, to odpowiedź na zapotrzebowani klientów. Apartamenty najczęściej kupują obywatele świata – osoby, które w wielu krajach posiadają nieruchomości i robią interesy. Nabywcami często są menadżerowie wyższego szczebla, właściciele firm, dla których apartament jest mieszkaniem służbowym, również przedstawiciele wolnych zawodów. Przy zakupie apartamentów metraż ma drugorzędne znaczenie, liczy się lokalizacja, prestiż i dodatkowe udogodnienia dla mieszkańców, np. system centralnego sterowania mieszkaniem, siłownia, basen i SPA czy usługi concierge.
– Nasi mieszkańcy czy potencjalni nabywcy to są osoby kosmopolityczne, czyli obywatele świata, którzy jeżdżą po całym świecie, są zajęci, a jednocześnie bardzo się inspirują kulturą, sztuką i architekturą, więc my wychodzimy im naprzeciw z tego typu ofertą – mówi Agnieszka Śliwa.
W kampanii wizerunkowej apartamentowca wzięli udział znani muzycy: Radzimir Dębski, Anna Maria Jopek i Tomasz Stańko. Pod koniec września ubiegłego roku na 42. piętrze Cosmopolitan Twarda 4 zostały zaprezentowane prace znanych artystów takich jak Fangor, Nowosielski czy Sasnal, pochodzące z prywatnej kolekcji Jankilevitsch Collection.
– Pod koniec zeszłego roku otworzyliśmy patio wraz ze starannie wybranymi konceptami kulinarnymi, które stanowią pewne dopełnienie tego, czym jest Cosmopolitan i co oferuje, nie tylko dla mieszkańców, lecz także dla wszystkich warszawiaków czy osób odwiedzających stolicę Polski – mówi Agnieszka Śliwa.
Jak podkreśla, nie jest to jedynie element strategii marketingowej inwestycji.
– Te działania, w których proponujemy kulturę i sztukę, oraz wszystkie eventy, które organizujemy na 42. piętrze dla naszych mieszkańców i nie tylko, są tak naprawdę wpisane w DNA budynku. To jest część osobowości Cosmopolitana – podkreśla Śliwa.
Eksperci oceniają, że zapotrzebowanie na luksusowe apartamenty, szczególnie w centrach dużych miast, będzie rosło. Z raportu KMPG i Reas „Rynek luksusowych nieruchomości w Polsce” wynika, że ten segment wart jest ok. 450 mln zł (transakcje na rynku pierwotnym) i stanowi zdecydowaną większość całego rynku luksusowych nieruchomości. Liczba transakcji waha się rocznie od 160 do 180. W ciągu kilku lat powinna ona wzrosnąć do 250, a ich wartość – przekroczyć 500 mln zł – oceniają eksperci KPMG i Reas.
Czytaj także
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-06: OECD chwali Polskę za sprawne przejście przez kryzysy. Rekomenduje też rewizję podatków i wydatków budżetowych
- 2025-01-30: Inwestycje w kamienice zyskują na popularności. Nie odstraszają nawet wyzwania konserwatorskie
- 2025-01-07: Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
- 2025-01-03: Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia
- 2025-01-14: Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna
- 2024-12-06: Luksusowe wydania książek w centrum zainteresowania kolekcjonerów. W Warszawie można zobaczyć ponad 20 białych kruków z Polski i zagranicy
- 2024-08-28: Polacy decydują się na coraz mniejsze domy i bez garaży. Wzrost kosztów budowy może wkrótce przyspieszyć
- 2024-08-22: Lato to szczyt sezonu remontowego. Wakacyjne modernizacje znacznie częściej dotyczą mieszkań niż domów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.