Mówi: | Piotr Lenarczyk |
Funkcja: | szef Biura Handlowo-Marketingowego |
Firma: | Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin |
Zimą przybędzie połączeń z podwarszawskiego Modlina. Lotnisko chce przyciągać kolejne linie
Władze lotniska w Modlinie zapowiadają intensywny okres jesienny i zimowy. 23 października uruchomiona zostanie baza operacyjna Ryanaira. W tym miesiącu zacznie obowiązywać zimowy rozkład połączeń z nowymi trasami i częstszymi lotami krajowymi.
– Sezon zimowy w naszym przypadku będzie bardzo ciekawy, dlatego że chyba jako jedyne lotnisko w Polsce zanotujemy znaczący wzrost liczby operacji, zarówno na istniejących trasach, jak i nowych. Poza trasami na trzy Wyspy Kanaryjskie nowością będzie trasa do Madrytu, która będzie obsługiwana cztery razy w tygodniu. Dodatkowo na ośmiu już istniejących trasach znacząco zwiększy się oferta lotów – wyjaśnia w rozmowie z agencją Newseria Piotr Lenarczyk, szef Biura Handlowo-Marketingowego Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin.
Zimą pojawią się cztery nowe kierunki lotów: Fuerteventura, Gran Canaria, Teneryfa oraz Madryt. Do Gdańska i Wrocławia samoloty będą latać dwa razy dziennie.
– Połączenia krajowe cieszą się coraz większym sukcesem. Bardzo zwiększa się load factor na tych trasach. W okresie wakacyjnym współczynnik ten który był bardzo zadowalający, dlatego tym bardziej cieszymy się z tego, że zimą połączenia krajowe będą oferowane dwa razy dziennie. To znaczy, że będzie można polecieć rano do Gdańska i wrócić wieczorem, podobnie do Wrocławia. Myślę, że to będzie świetna oferta dla pasażerów, którzy chcą oszczędzić czas i koszty noclegu, załatwić różne sprawy w tych miastach i tego samego dnia powrócić do Warszawy – mówi Lenarczyk.
Zapowiadane zmiany spowodują wzrost liczby lotów ze 174 do 276 tygodniowo. Ponadto 23 października Ryanair uruchomi swoją bazę operacyjną, w której początkowo będą stacjonowały dwa samoloty, ale z czasem ich liczba będzie się zwiększać. Dzięki powstaniu bazy latem przyszłego roku przewoźnik uruchomi dwie kolejne nowe trasy: do Aten i Lizbony, przy czym ta pierwsza będzie oferowana aż siedem razy w tygodniu.
– Prowadzimy intensywne rozmowy z kilkoma przewoźnikami, z co najmniej jednym są bardzo zaawansowane. Liczę na to, że już w przyszłym sezonie letnim będziemy mogli zobaczyć samoloty w innych barwach latające regularnie z naszego lotniska – podkreśla przedstawiciel podwarszawskiego lotniska.
Lotnisko w Modlinie zabiega nie tylko o kolejnych przewoźników. Powiększono przestrzeń handlową sklepów Euroshop oraz kawiarni Coffee Corner oraz pozyskano kilku nowych najemców przestrzeni handlowej, usługowej i gastronomicznej, takich jak Best Fly Bar czy Vip & Fly. Trwają też rozmowy, które pozwolą ostatecznie ukształtować ofertę handlową i gastronomiczną dla pasażerów poprzez pozyskanie najemców na ostatnie wolne powierzchnie komercyjne w terminalu lotniska.
Czytaj także
- 2024-05-29: Prezes PGE: Energetyka węglowa nie jest w stanie funkcjonować zgodnie z zasadami rynkowymi. Konieczne jest wydzielenie tego segmentu ze spółki
- 2024-06-24: Klaudia Carlos: W „Pytaniu na śniadanie” pracuje się bardzo dobrze. Jest miła atmosfera i czujemy wsparcie z każdej strony
- 2024-06-12: Prezes lotniska Warszawa-Modlin: CPK nie jest dla nas zagrożeniem. Będzie miejsce dla portów regionalnych
- 2024-06-17: Port lotniczy w Modlinie chce rozbudować terminal i stanowiska dla samolotów. W planach także uruchomienie pozaeuropejskich kierunków
- 2024-05-20: Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
- 2024-06-05: Już 60 proc. polskich przewoźników chce ciąć zatrudnienie. Branża apeluje do rządu o wsparcie
- 2024-04-08: PGE przygotowuje się na duże inwestycje. Kluczowe są projekty z obszaru morskiej energetyki wiatrowej oraz sieci dystrybucyjnej
- 2024-01-24: Branża transportu drogowego na zakręcie. Potrzebuje wsparcia dla rozwiązań bezemisyjnych
- 2024-01-09: Wciąż napięta sytuacja na granicy z Ukrainą. Rekompensaty dla przewoźników mogłyby pomóc w jej uspokojeniu
- 2024-01-05: Szereg nowych przetargów w planach PKP Intercity na 2024 rok. W realizacji strategii taborowej mogą pomóc środki z UE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.