Newsy

Mitsubishi wchodzi na rynek z nowym modelem Eclipse Cross. W przyszłym roku chce sprzedać 2 tys. egzemplarzy sportowego SUV-a

2017-07-24  |  06:35
Mówi:Yasuyuki Oyama, prezes zarządu MMC Car Poland

Kinga Lisowska, PR manager, MMC Car Poland

Miłosz Majewski, specjalista ds. technicznych, MMC Car Poland

  • MP4
  • Minęło sześć lat, od kiedy z linii produkcyjnej zjechał ostatni model legendarnego już modelu Eclipse. Mitsubishi odświeża legendę i wchodzi na rynek z zupełnie nowym, dynamicznym, komfortowym, bezpiecznym i zaawansowanym technologicznie modelem Mitsubishi Eclipse Cross. Ten sportowy SUV z nadwoziem coupé ma otworzyć nowy rozdział w historii marki, która obchodzi w tym roku stulecie produkcji samochodów. Na polskich ulicach auto pojawi się w grudniu tego roku. Cel sprzedażowy na przyszły rok to dwa tysiące egzemplarzy.

    – Branża motoryzacyjna stawia dziś na crossovery i SUV-y. To kierunek, w którym Mitsubishi jest pionierem, gdyż konstruuje napędy na cztery koła od 80 lat. Ale nie zapominamy też o kierowcach, którzy lubią sportowy styl jazdy i z niego czerpią przyjemność. Mitsubishi Eclipse Cross jest połączeniem tych dwóch rzeczy – mówi agencji Newseria Biznes Yasuyuki Oyama, prezes MMC Car Poland.

    Japoński koncern zaprezentował w tym tygodniu nowy model SUV-a. Mitsubishi Eclipse Cross, który w czwartek miał swoją przedpremierę na Torze Wyścigów Konnych na warszawskim Służewcu, ma otworzyć nowy rozdział w historii motoryzacyjnej marki, świętującej w tym roku stulecie produkcji samochodów.

    Mitsubishi Eclipse było sportowym coupé, modelem dobrze znanym i lubianym, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie zyskało już status kultowego. Cross to skrót od crossover. Nowy model ma więc połączyć najlepsze cechy z obu tych typów samochodów. Eclipse Cross ma być dopełnieniem dwóch SUV-ów marki: ASX oraz Outlandera.

     Mitsubishi Eclipse Cross to dynamiczny design i wyraziste linie. W środku naszpikowany jest innowacyjnymi technologiami, nawiązującymi do tradycji produkcji aut sportowych, z napędem na cztery koła, którą rozwijaliśmy wraz z ewolucją modeli Lancer i Pajero. Ten samochód ma z jednej strony ostry i sportowy charakter, a z drugiej jest bardzo przestronny. Przypomina coupé, ale w środku jest przestrzeń, którą może się cieszyć nie tylko kierowca, lecz także pasażerowie. Chcemy podkreślić, że ten samochód pochodzi z Japonii i widać w nim połączenie japońskiej tradycji, kreatywności oraz niezawodności technologicznej – mówi Yasuyuki Oyama.

    Eclipse Cross ma się pojawić na polskich ulicach w grudniu tego roku. Marka ma ambitne plany sprzedażowe związane z nowym modelem.

     W 2018 roku planujemy sprzedać 2–3 tysiące egzemplarzy tego modelu. Jestem przekonany, że Eclipse Cross zostanie doceniony przez naszych klientów. Crossovery stają się coraz popularniejsze, to ogólnoświatowa tendencja. My byliśmy prekursorem tego trendu. Produkowaliśmy SUV-y jeszcze zanim stały się modne. Jestem więcej, niż przekonany, że osiągniemy dobre wyniki – mówi Yasuyuki Oyama.

    Nowy SUV Mitsubishi wyróżnia się mocnym i niebanalnym designem. Ma dynamiczną, sportową sylwetkę, a przód auta nadaje mu wyrazisty charakter. Wnętrze jest przestronne, dobrze wyciszone i rozplanowane funkcjonalnie, z myślą o osobach, które żyją aktywnie. Nowością jest przezierny wyświetlacz HUD (head-up display), który prezentuje w polu widzenia kierowcy wszystkie najważniejsze informacje dotyczące m.in. obrotów czy prędkości jazdy. To technologiczna nowinka po raz pierwszy zastosowana w modelu Mitsubishi.

    – Mitsubishi Eclipse Cross z pewnością przyciągnie klientów nowoczesnym, pięknym designem, budzącym skojarzenia ze sportowcem w blokach startowych. Na pewno będzie to też jakość, o której świadczą detale wnętrza – zupełnie nowe fotele, rozplanowanie wnętrza, łatwa i intuicyjna obsługa. Cechą wyróżniającą ten samochód będą również bardzo dobre osiągi, innowacyjne rozwiązania, przyjazne technologie służące obsłudze i sterowaniu samochodem oraz kwestie bezpieczeństwa – wylicza Kinga Lisowska, PR Manager w MMC Car Poland.

    Do napędzania auta zastosowano dwa silniki – benzynowy 1,5 litra i zmodernizowany silnik wysokoprężny (oba turboładowalne i z bezpośrednim wtryskiem paliwa). Silnik benzynowy będzie połączony z 6-stopniową skrzynią biegów lub przekładnią CVT o 8 przełożeniach wirtualnych dla trybu jazdy sport. Wersja turbodiesel o pojemności 2,2 l będzie połączona z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów. Specjalista ds. technicznych Mitsubishi Motors Polska Miłosz Majewski podkreśla, że pod maską znalazła się nowa benzynowa jednostka napędowa, która została opracowana specjalnie na potrzeby nowego modelu Mitsubishi Eclipse Cross.

    W Eclipse Cross wykorzystano także najnowszą generację słynnego, znanego z Lancera Evolution, systemu kontroli napędu 4 kół Super-All Wheel Control (S-AWC). To mechaniczno-elektroniczny układ przeniesienia napędu i stabilizacji toru jazdy, który ma między innymi zapewniać lepszą stabilność przy zmianie pasa ruchu albo jeździe po śliskiej nawierzchni.

    – Napęd ten nie tylko zapewnia optymalną trakcję na wszystkie cztery koła, lecz także wyprzedza działanie kierowcy, dzięki czemu jazda tym samochodem jest jeszcze przyjemniejsza i bezpieczniejsza. Poza tym w samochodzie został zastosowany szereg rozwiązań umilających komfort podróżowania, takich jak gładzik dotykowy, dzięki któremu można sterować funkcjami radia w sposób zbliżony do rozwiązań, które znamy z laptopów – mówi Miłosz Majewski.

    W Mitsubishi Eclipse Cross kierowca ma możliwość wyświetlenia zawartości smartfonów (zarówno Apple, jak i urządzeń opartych na systemie Android) na 7-calowym wyświetlaczu umiejscowionym w centralnym miejscu deski rozdzielczej. Dzięki temu może korzystać w samochodzie ze wszystkich ulubionych aplikacji, które ma na swoim smartfonie.

    – To trend, bez którego nie może już obyć się żaden nowy samochód – dodaje Miłosz Majewski. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Regionalne

    Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

    Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

    Transport

    Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

    Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

    Polityka

    Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

    Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.