Mówi: | Jacek Trojanowski |
Funkcja: | dyrektor marki Peugeot w Polsce |
Peugeot rozszerza ofertę w segmencie D i kombivanów. W tym roku zapowiada kolejne dwie nowości
Nowy Peugeot 508, prezentowany podczas poznańskich Motor Show, ma pozwolić francuskiemu koncernowi umocnić swoją pozycję w segmencie D, czyli aut klasy średniej. To segment, który odpowiada mniej więcej za 10 proc. sprzedaży w Europie, a za 20 proc. w Polsce. Drugą tegoroczną nowością Peugeot jest Rifter, czyli kombivan, następca Partnera Tepee. Ofensywa produktowa marki nie zatrzymuje się. W 2019 roku zaprezentujemy co najmniej dwie nowe pozycje w naszej gamie – zapowiada Jacek Trojanowski, dyrektor marki Peugeot w Polsce.
– Na targach Motor Show w Poznaniu prezentujemy dwie nowości w naszej gamie. Pierwszą z nich jest Peugeot 508, samochód, który miał swoją premierę miesiąc temu w Genewie, gdzie został uznany za wydarzenie i rewelację targów. To samochód z segmentu samochodów klasycznych, ale łamie całkowicie te schematy, ponieważ jest mieszanką różnych stylów: sedana, hatchback, coupé – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jacek Trojanowski, Dyrektor Marki Peugeot w Polsce.
Po tym, jak marka pojawiła się z nowym modelem na targach w Genewie, Peugeot 508 już był określany jako jeden z najładniejszych samochodów segmentu D. Model ma zupełnie nową konstrukcję i sylwetkę. Zastosowano w nim też szereg nowych rozwiązań technologicznych, m.in. system Night Vision, wcześniej dostępny tylko w samochodach luksusowych, który w gorszym oświetleniu czy ciemności jest w stanie dostrzec przeszkodę na drodze, np. pieszych czy zwierzęta.
W Polsce jest już dostępna limitowana wersja nowego Peugeot 508 – First Edition.
– Ten model występuje w dwóch wersjach – z silnikiem benzynowym o mocy 225 koni i dieslem o mocy 180 koni mechanicznych. Obydwa silniki pracują z automatyczną, 8-biegową skrzynią biegów – wymienia Trojanowski. – Na wersję First Edition przyjęliśmy już 20 zamówień, jeszcze zanim klienci mieli możliwość obejrzenia samochodu.
Przód nowego Peugeot 508 z pionowymi, opalizującymi światłami LED o charakterystycznym układzie jest zainspirowany samochodem koncepcyjnym Peugeot Instinct. Tył wyróżnia się lśniącą, czarną, poziomą listwą, która łączy tylne światła z diodami LED 3D o ostrej, charakterystycznej dla najnowszych modeli marki linii. Zastosowanie drzwi bez obramowania podkreśla charakter coupé, a pomysłowo rozwiązana klapa ułatwia dostęp do bagażnika.
Wnętrze kabiny z deską rozdzielczą zapożyczoną z samochodu koncepcyjnego Exalt. Peugeot i-Cockpit składa się z kompaktowej kierownicy z podwójnym spłaszczeniem, wysokiej rozdzielczości ekranu dotykowego 10” z siedmioma przełącznikami typu Toggle Switch oraz zegarów w polu widzenia drogi z cyfrowym ekranem o przekątnej 12,3”. Kierowca może wybrać tryb jazdy (Eco, Sport, Comfort lub Normal). System Peugeot i-Cockpit dostarcza na co dzień stymulujących wrażeń z jazdy i jest niezwykle intuicyjny w obsłudze.
W Peugeot 508 zastosowano technologie najnowszej generacji. Większość silników benzynowych Puretech 180, 225 KM i wysokoprężnych BlueHDi 130, 160 i 180 KM jest oferowanych z automatyczną 8-stopniową skrzynią biegów EAT8. Zawieszenie o zmiennej i sterowanej elektronicznie sile amortyzacji (dostępne w zależności od wersji) i wielowahaczowa oś tylna zapewniają równowagę pomiędzy dynamiką, komfortem i bezpieczeństwem.
Pakiet Peugeot Connect obejmuje nawigację 3D online z TomTom Traffic i rozszerza możliwości nawigacji, bezpieczeństwa i serwisu.
– Drugą z naszych nowości jest Peugeot Rifter, czyli następca Partnera Tepee. Peugeot miał zawsze dobrą pozycję w tym segmencie. Ten samochód nie jest nową generacją, a zupełnie nowym samochodem. Został zbudowany na nowej płycie podłogowej, aby zmienić podejście do tego typu samochodów. Jest samochodem, który dołącza stylistycznie i koncepcyjnie do naszej gamy SUV-ów i również po raz pierwszy w tym segmencie pojawia się rozwiązanie Peugeot i-Cockpit – wskazuje Dyrektor Marki Peugeot w Polsce.
Nowy Peugeot Rifter wpisuje się w stylistykę najnowszych modeli marki i zwraca uwagę sylwetką przypominającą SUV-y. Te zaś w Polsce cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Z raportu PZPM i KPMG wynika, że w 2017 roku sprzedaż małych SUV-ów i crossoverów przekroczyła 125,7 tys. sztuk, przy 98,4 tys. rok wcześniej. Od ponad dwóch lat SUV-y są najchętniej wybieranymi samochodami w Europie. Jak podkreśla Jacek Trojanowski, na rynku jest miejsce zarówno dla SUV-ów, jak i dla nowoczesnych modeli z segmentu D, których sprzedaż w Polsce w ubiegłym roku sięgnęła 48 tys.
– SUV-y to zarówno w Polsce, jak w Europie najbardziej dynamicznie rozwijający się segment. Nie zmienia to faktu, że segment D jest stabilny, w Europie stanowi 10–13 proc. rynku, a w Polsce 20 proc. Zależy, czy weźmiemy pod uwagę tylko samochody tzw. popularne, czy również te z klasy premium. Jest miejsce dla tego typu nowości i Peugeot 508 jest pomiędzy tymi samochodami popularnymi i premium – ocenia Jacek Trojanowski.
SUV-y Peugeot 2008, 3008 oraz 5008 pojawiły się w na poznańskich targach w serii specjalnej Crossway. Jak podkreśla Jacek Trojanowski, Peugeot w swojej strategii stawia na jakość technologii i wykończenia pojazdów, dynamiczny styl i bezpieczeństwo. Marka zapowiada dalszą ofensywę produktową na rynku.
– W 2019 roku czekają nas znów co najmniej dwie nowe pozycje w naszej gamie. Jeden z modeli będzie rozszerzeniem gamy modelu Peugeot 508, drugi pojawi się w segmencie, który jest jednym z największych segmentów na rynku, nie tylko polskim – mówi Jacek Trojanowski.
Czytaj także
- 2024-12-13: W Europie segment elektrycznych małych aut miejskich zapóźniony o trzy–cztery lata. Hyundai chce to zmienić
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2024-12-06: Dawid Kwiatkowski: Nie nazwałbym się jurorem pobłażliwym, ale też nie jestem surowym oceniającym. Moje decyzje są sprawiedliwe i żadnej z nich nie żałuję
- 2024-11-28: Dawid Kwiatkowski: Uczestnicy „Must Be the Music” starają się zaczepiać nas na korytarzach. Ja uciekam, bo przed castingiem nie chcę wchodzić w żadne relacje
- 2024-11-25: Sebastian Karpiel-Bułecka: Jurorowanie to nie jest proste zadanie, ale bardzo mnie to rajcuje. Staram się być sprawiedliwy, szczery i rzetelny
- 2024-11-21: Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
- 2024-12-03: Miuosh: Nie zawsze wygrywający muzyczne talent show robią potem dobre rzeczy. Często ci, którzy nie zaszli w nich daleko, są na scenie latami
- 2024-11-15: Anna Lewandowska: Są aż trzy odsłony „Czerwonego dywanu” w „Pytaniu na śniadanie”. Ten punkt naszego programu ma bardzo dobrą oglądalność
- 2024-10-11: D. Obajtek: UE nie dorosła technologicznie do rezygnacji z samochodów spalinowych. Europejski rynek motoryzacyjny upada
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.