Newsy

PKO Bank Polski szuka nowoczesnych rozwiązań w zakresie bankowości. Na wsparcie mogą liczyć najbardziej innowacyjne start-upy

2016-09-29  |  06:55
Mówi:Szymon Wałach, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim

Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji i Doświadczeń Klienta w PKO Banku Polskim

  • MP4
  • Polska bankowość przoduje w Europie pod względem innowacji, ale dalsze inwestycje w nowoczesne rozwiązania to dla banków kwestia być albo nie być na rynku – podkreślają przedstawiciele PKO Banku Polskiego. Dlatego bank chce szukać innowacyjnych pomysłów w zakresie finansów wśród start-upów. 1 października ruszy druga edycja programu akceleracyjnego MIT Enterprise Forum. W jego ramach ścieżka „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” jest dedykowana start-upom, których pomysły obejmują rozwiązania finansowe związane z płatnościami, bankowością mobilną i internetową, bezpieczeństwem i inwestycjami.

    – Innowacje dla banków to dzisiaj kwestia przetrwania. Banki muszą przestawić się w swoim myśleniu i działalności na doświadczenie klienta, jeżeli w przyszłości chcą wygrywać z konkurentami. Na pewno nastąpi duża zmiana w tym zakresie. Cyfryzacja spowoduje, że nie będziemy mówić o produktach bankowych, a raczej o usługach bankowych. One przejdą w świat mobilny i cyfrowy, a tam to doświadczenie klienta będzie czynnikiem sukcesu – mówi agencji Newseria Biznes Szymon Wałach, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim.

    Bankowość jest jednym z najbardziej innowacyjnych obszarów gospodarki. Co więcej, działające na krajowym rynku instytucje wyprzedzają pod tym względem europejskich konkurentów. Widać to na przykładzie wprowadzania na rynek nowoczesnych metod płatności.

    Poszukiwaniu najbardziej innowacyjnych projektów służy program akceleracyjny MIT Enterprise Forum Poland. Proponowana w jego ramach ścieżka „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” jest kierowana do start-upów, które pracują nad rozwiązaniami finansowymi związanymi z płatnościami, bankowością mobilną i internetową czy cyberbezpieczeństwem.

    – Związaliśmy się z MIT Enterprise Forum na kilka lat, ponieważ widzimy w tym długofalowy sens. To dla nas inwestycja w młode przedsiębiorstwa, które  zapewne w przyszłości będą naszymi klientami, ale także inwestycja w relacje z naszymi dużymi klientami korporacyjnymi. Dzięki programowi mogą oni zapoznać się z najnowocześniejszymi technologiami i poprzez relacje z PKO Bankiem Polskim zyskują do nich dostęp – wyjaśnia Szymon Wałach.

    – Dla nas inwestycja w innowacje to nie tylko przyspieszenie pewnych rozwiązań, które moglibyśmy realizować w banku, ale w dużej mierze zmiana kultury pracowników, zmiana ich myślenia na nieszablonowe, otwarcie ich na nowe technologie i rozwiązania. Chcemy ich skłonić, aby przecinali status quo i myśleli o rozwiązaniach, które będą nas lepiej przygotowywały na przyszłość – wyjaśnia Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.

    Uruchomiona przez bank ścieżka ma przyciągnąć także młodych naukowców.

    – Mamy zaplanowanych szereg spotkań na uczelniach, podczas których będziemy promowali ten program. Chcemy, by środowisko uczelni zaangażowało się poprzez tworzenie innowacyjnych ciekawych pomysłów. Chcemy skłonić studentów do zakładania firm, start-upów i partycypacji w takich programach akceleracyjnych, które pomogą im wypłynąć i dopracować swoje rozwiązania – dodaje Grzegorz Pawlicki.

    Nabór do programu rozpocznie się 1 października i potrwa do 30 listopada. Zgłosić się do niego mogą zarówno istniejące, młode polskie firmy z branży technologicznej, jak i zespoły, które dopiero mają pomysł na nowy biznes.

     Na przełomie roku nastąpi ocena i wybór 25 najbardziej obiecujących i innowacyjnych pomysłów. Pierwszy etap akceleracji odbędzie się w Warszawie. Zakłada on cykl warsztatów i szkoleń, które pomogą uczestnikom stworzyć lub zweryfikować model biznesowy start-upu. Wszystkie spotkania prowadzone będą przez wybitnych mentorów i ekspertów, zarówno krajowych jak i zagranicznych. W drugim etapie akceleracji udział weźmie 5 najlepszych zespołów. Szczęśliwi finaliści będą mieli szansę dopracować swój koncept biznesowy w Bostonie na MIT – wyjaśnia Szymon Wałach.

    Jak wyjaśnia Paweł Bochniarz, prezes MIT Enterprise Forum Polska, założeniem programu jest pomoc młodym przedsiębiorcom w poprawie ich biznesplanów, tak by były one dostosowane do warunków rynkowych i miały szansę na sukces. Pierwsza edycja programu pokazała, że zapotrzebowanie na takie wsparcie jest znaczące.

     Te pomysły, które odnoszą sukces, to pomysły, gdzie przedsiębiorcy szukają sprzymierzeńców, szukają komentarzy z zewnątrz, inspiracji i sugestii, jak poprawiać swój model biznesowy. Temu służą takie programy akceleracyjne jak MIT Enterprise Forum – mówi Szymon Wałach.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Ochrona środowiska

    Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji

    Jedną z pierwszych decyzji drugiej kadencji Donalda Trumpa było wycofanie się Stanów Zjednoczonych z porozumienia paryskiego. Oficjalnie nastąpi to 27 stycznia 2026 roku. Eksperci oceniają, że decyzja ta może pozostać w sferze negatywnej narracji politycznej, ponieważ względy ekonomiczne będą jednak wskazywać na wprowadzanie zielonych rozwiązań, a Trump i jego otoczenie to przede wszystkim biznesmeni. Negatywne stanowisko USA wobec walki z kryzysem klimatycznym może się jednak przełożyć na globalną debatę publiczną.

    Media i PR

    Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa

    Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.