Mówi: | Andrzej Halicki |
Funkcja: | minister administracji i cyfryzacji |
Sprzedaż znaczków w sklepie filatelistycznym Poczty Polskiej rośnie o ponad 10 proc. rocznie. Dużą popularnością cieszą się specjalne wydania, np. z Janem Pawłem II
Co miesiąc do sklepu filatelistycznego Poczty Polskiej wpływa 25-30 tys. zamówień. Sprzedaż znaczków co roku rośnie o 10 proc. Niektóre wydania – upamiętniające ważne wydarzenie czy osoby – mają nie tylko wartość filatelistyczną, lecz także narodową. Przygotowywanie okolicznościowych edycji to dodatkowa aktywność Poczty Polskiej, która jest doceniana i w Polsce, i na całym świecie – podkreśla minister administracji i cyfryzacji Andrzej Halicki.
– Bardzo się cieszę, że Poczta Polska – niezależnie od tego, że bardzo dobrze sobie radzi na najbardziej zliberalizowanym w Europie rynku pocztowym – przypomina także Polakom o ważnych wydarzeniach historycznych, ważnych postaciach i datach, czyli wypełnia misję wynikającą ze statusu narodowego operatora – powiedział Andrzej Halicki podczas otwarcia wystawy filatelistycznej „Święty Jan Paweł II na znaczkach Poczty Polskiej” w warszawskim kościele św. Anny.
Jak podkreśla, Poczta Polska ma do tego odpowiednie narzędzie, jakim jest znaczek pocztowy. W sklepie filatelistycznym spółki aktywne konta ma blisko 40 tys. użytkowników. Miesięcznie kupują 25-30 tys. znaczków. Z roku na rok sprzedaż rośnie o ponad 10 proc.
Specjalne serie wydawane są najczęściej z okazji ważnych dla kraju wydarzeniach – ostatnio był to np. znaczek z okazji Oskara dla filmu „Ida” czy kanonizacji Jana Pawła II. Jak podkreśla Halicki, tę aktywność Poczty Polskiej doceniają nie tylko krajowi, lecz także zagraniczni miłośnicy filatelistyki i kolekcjonerzy.
– To są znaczki uważane za najpiękniejsze, a jednocześnie bardzo wartościowe, dla kolekcjonerów również, bo są to limitowane serie. Ale myślę, że niezależnie od tej filatelistycznej wartości godna podkreślenia jest także ta narodowa – dodaje minister administracji i cyfryzacji, który odpowiada za rynek pocztowy.
Na wystawie „Święty Jan Paweł II na znaczkach Poczty Polskiej” można zobaczyć fragmenty albumu zawierającego wszystkie emisje znaczkowe poświęcone papieżowi, jakie wykonano w ciągu ostatnich 35 lat. Za ten album spółka otrzymała godło „Teraz Polska”. Wystawę można oglądać w sanktuariach w Warszawie, Częstochowie, Wrocławiu i Krakowie. W oficjalnym otwarciu wystawy w warszawskim kościele św. Anny udział wziął kardynał Kazimierz Nycz, metropolita warszawski.
– Istotą naszej misji jest również kultywowanie pamięci o ważnych dla narodu wydarzeniach i osobach. Niewątpliwie taką postacią jest papież Jan Paweł II, któremu staraliśmy się jako Poczta Polska towarzyszyć od samego początku jego pontyfikatu – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.
Emisję „Kanonizacja Papieża Jana Pawła II” uznano w ubiegłym roku za najpiękniejszy na świecie znaczek poświęcony tematyce sakralnej. Wcześniej wyróżnienie św. Gabriela Poczta Polska otrzymała za emisje „Beatyfikacja Papieża Jana Pawła II” z 2011 roku i „25. rocznica śmierci ks. Jerzego Popiełuszki” z 2009 roku.
Czytaj także
- 2025-01-28: Europa bierze bezpieczeństwo w swoje ręce. Potencjał obronny może być nawet kilkukrotnie większy niż Rosji
- 2025-01-27: Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej
- 2025-01-21: Przyszłość relacji transatlantyckich wśród głównych tematów posiedzenia PE. Europa jest gotowa do współpracy
- 2025-01-10: Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
- 2025-01-07: W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2024-12-13: Do lutego 2025 roku państwa ONZ muszą przedstawić swoje nowe zobowiązania klimatyczne. Na razie emisje gazów cieplarnianych wciąż rosną
- 2024-11-28: 1 grudnia nowa Komisja Europejska rozpoczyna prace. W składzie pierwszy raz komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.
Ochrona środowiska
Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji
Jedną z pierwszych decyzji drugiej kadencji Donalda Trumpa było wycofanie się Stanów Zjednoczonych z porozumienia paryskiego. Oficjalnie nastąpi to 27 stycznia 2026 roku. Eksperci oceniają, że decyzja ta może pozostać w sferze negatywnej narracji politycznej, ponieważ względy ekonomiczne będą jednak wskazywać na wprowadzanie zielonych rozwiązań, a Trump i jego otoczenie to przede wszystkim biznesmeni. Negatywne stanowisko USA wobec walki z kryzysem klimatycznym może się jednak przełożyć na globalną debatę publiczną.
Media i PR
Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa
Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.