Newsy

Klienci zaskoczyli producenta. Wykupili cały zapas hybrydowej Toyoty Yaris na ten rok

2012-08-09  |  06:40

Koncern zakładał, że sprzedaż Toyoty Yaris Hybrid nie przekroczy w całym 2012 roku 200 sztuk. W ciągu półtora miesiąca klienci zamówili ponad 290 takich aut. To 1/5 całej sprzedaży tego modelu w Polsce. Dzięki odmianie hybrydowej, Yaris okazał się numerem jeden swojego segmentu w lipcu. Dlatego okres oczekiwania na nowy samochód wydłużył się do 6 miesięcy.

Od debiutu hybrydowej wersji miejskiego samochodu Toyoty minęły dwa miesiące.

 – To auto spotkało się z takim zainteresowaniem, że praktycznie w ciągu półtora miesiąca sprzedaliśmy wszystko, co mieliśmy zaplanowane na ten rok. W tej chwili okres oczekiwania na Yarisa hybrydowego to niestety 6 miesięcy – mówi Agencji Informacyjnej Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland.

Zdaniem szefa polskiego oddziału Toyoty, klientów kusi przede wszystkim cena (ok. 65 tys. zł), zbliżona do ceny tego samego modelu z silnikiem wysokoprężnym. Znacznie większe za to mogą okazać się oszczędności w codziennej eksploatacji pojazdu.

– Jeśli w ciągu 100 tysięcy kilometrów możemy zaoszczędzić na paliwie około 15 tys. złotych, to jest to bardzo rozsądna inwestycja – podkreśla Jacek Pawlak. – To jest na pewno konstrukcja, która w przyszłości będzie najczęściej wybieranym napędem w samochodach.

Technologia hybrydowa ma być kluczem, który pozwoli zrealizować ambitne plany sprzedażowe na ten i kolejny rok.

 – Chcemy, żeby sprzedaż w przyszłym roku była o około 30 proc. większa niż w tym roku. W tym roku zamierzamy sprzedać 21 tysięcy samochodów. W przyszłym ok. 27-28 tysięcy – prognozuje prezes Toyota Motor Poland. – Chcemy też, żeby samochody były wyposażone w naszą koronną technologię, w technologię hybrydową, która daje ogromne oszczędności.

Jak podkreśla Jacek Pawlak, tak szybkie tempo zdobywania rynku przez samochody hybrydowe Toyoty, to efekt intensywnych prac koncernu nad nowymi technologiami.

 – Toyota jest liderem, jeżeli chodzi o wydatki na badania i rozwój, ponieważ wydaje rocznie na te cel ponad 8 mld dolarów. To nie jest najwięcej ze wszystkim firm samochodowych, to jest najwięcej ze wszystkich firm na świecie – zapewnia prezes Toyoty w Polsce. – Dlatego właśnie mogliśmy w ciągu ostatnich 15 lat tak szybko rozwinąć technologię hybrydową.

I wyjaśnia, że technologia ta w coraz większym stopniu czerpie również z rozwiązań stosowanych w samochodach elektrycznych. Taka jest na przykład Toyota Prius Plug-In Hybrid.

 – Wprowadziliśmy na rynek pierwsze auto hybrydowe z wtyczką. Możemy je ładować w domu. Przejechanie 100 km kosztuje nas 5 złotych, a zasięg to około 20-25 km, czyli mniej więcej tyle, ile potrzebuje 80% naszych klientów na dojazd z domu do pracy. Jednocześnie, kiedy nam się skończy energia elektryczna z akumulatorów, możemy kontynuować podróż na superoszczędnym napędzie hybrydowym przez kolejnych ponad 1000 km – tłumaczy Jacek Pawlak.

Znika tym samym problem niewielkiego zasięgu - tak powszechny w samochodach elektrycznych.

Toyota ma nadzieję, że jej produkty z powodzeniem zdobywać będą kolejne rynki. Dziś największe sukcesy odnosi w Stanach Zjednoczonych, Australii oraz w Japonii, gdzie według najnowszych danych ma około 40–procentowy udział. Duże nadzieje koncern wiąże z rynkami rozwijającymi się. Liczy na znaczny udział w sprzedaży nowych pojazdów w Chinach, Indiach, Rosji oraz w Ameryce Południowej.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.