Newsy

Kolejki chętnych po nową sportową Toyotę

2012-05-22  |  06:40
Mówi:Jacek Pawlak
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Toyota Motor Poland
  • MP4

    GT86 to pierwszy sportowy projekt Toyoty po wielu latach. Długo oczekiwany debiut planowany jest na początek lipca. Jednak zamówienia można składać od miesiąca i już wiadomo, że zainteresowanie przerosło oczekiwania producenta. Spodziewa się on długiej listy oczekujących.

     - Myślę, że mamy mniej samochodów niż chcielibyśmy sprzedać, więc może być spora kolejka. Ale będziemy szybko starali się nadrabiać zaległości - zapewnia Jacek Pawlak.

    GT86 to prawdziwa gratka dla fanów sportowych modeli. Moc nowego auta to 200 KM, a moment obrotowy to 204 Nm. Dzięki temu przyspieszenie do 100 km/h trwa zaledwie 7,6 sek.

    - Chcielibyśmy, żeby Toyota znów była postrzegana jako marka emocjonująca, nowoczesna, marka, która ma w sobie technologię, np. hybrydową czy elektryczną. Oprócz trwałości i niezawodności chcemy dodać element pasji i emocji i żebyśmy mieli większą frajdę z jeżdżenia samochodem - podsumowuje Jacek Pawlak.

    Jak podkreślają przedstawiciele koncernu, inżynierom Toyoty przyświecało jedno założenie: zmaksymalizować wrażenia z jazdy. Prace nad sportowym modelem trwały od 2006 roku. Efektem jest powstanie jedynego na świecie auta z napędem na tylne koła i wolnossącym silnikiem typu boxer, umieszczonym z przodu.

     - Jest to auto, które stworzyliśmy od podstaw, więc nie jest zrobione na platformie jakiegoś miejskiego auta tak, jak to często bywa. Jest to auto, które zrobiliśmy od początku jako auto sportowe, na nowym sportowym zawieszeniu, z nowym silnikiem typu boxer, a więc silnikiem, który jest bardzo płaski i bardzo nisko zawieszony - mówi Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland.

    Dzięki temu środek ciężkości jest bardzo nisko położony. A to, zdaniem Jacka Pawlaka, gwarantuje nie tylko emocjonującą jazdę, ale i bezpieczeństwo.

     - Tym autem się wspaniale jeździ, nawet w poślizgach. Jest bardzo bezpieczne, trudno nim wypaść drogi. Ma bardzo dużo elementów zabezpieczających. Dodatkowo jest bardzo dynamiczne, więc daje mnóstwo radości z jazdy - wymienia prezes TMP.

    Radość tym większą, że auto ma być stosunkowo tanie.

     - Będzie kosztowało mniej więcej tyle, ile mały SUV albo dobrze wyposażone auto z segmentu D, czyli ok. 130 tys. zł. Jest to więc super alternatywa dla innych aut uważanych za sportowe, które zwykle kosztują kilkaset tysięcy złotych - podkreśla Jacek Pawlak.

    Zamówienia można składać od kwietnia. Pierwszy egzemplarz zostanie dostarczony do klienta na początku lipca, a kolejne we wrześniu.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

    O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

    Handel

    Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

    Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

    Problemy społeczne

    Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

    Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.