Newsy

Komputronik spodziewa się rekordowego roku. Na wiosnę nowy Megastore w Poznaniu

2013-11-05  |  06:05

Komputronik zamierza wiosną otworzyć drugi w Polsce salon sprzedaży Megastore, tym razem w rodzinnym Poznaniu. Klienci będą mogli kupić sprzęt wszystkich liczących się dziś marek na rynku elektroniki. Firma spodziewa się, że przyciągnie on więcej klientów niż warszawski sklep. Dystrybutor sprzętu komputerowego systematycznie zwiększa swój udział w rynku i poprawia wyniki sprzedaży.

Poznański Megastore mieścić się będzie w centrum handlowym Plaza i będzie podobnym salonem do tego, jaki działa już w Warszawie.

 – Komputronik od blisko 10 lat posiada już własny salon w tej samej lokalizacji w Poznaniu. Teraz pojawi się sklep o ponad sześciokrotnie większej powierzchni i znacząco bogatszej ofercie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wojciech Buczkowski, prezes spółki Komputronik SA.

Swoją przewagę nad konkurencją firma widzi w szybkiej dostawie zamówionego towaru. Centralny magazyn zlokalizowany jest w Poznaniu, dzięki czemu sprzęt zakupiony przez klientów z tego miasta i z okolic będzie dostarczony w ciągu dwóch godzin.

Zarząd spółki chce dzięki przyjętej strategii poprawić wyniki sprzedaży. Choć, jak podkreślają jego przedstawiciele, wprawdzie daje się odczuć spowolnienie gospodarcze, ale o kryzysie w branży nie ma mowy.

 – Klienci są mniej skłonni niż wcześniej do szybszej wymiany sprzętu, nastąpiła również pewnego rodzaju stagnacja, jeśli chodzi o wielkość branży – tłumaczy prezes firmy Komputronik. – Należy jednocześnie zwrócić uwagę na to, że czołowe sieci sprzedaży zyskują udział w rynku. Po sześciu miesiącach bieżącego roku mieliśmy dynamikę wzrostu przychodów o 60 proc. Jest pewne, że IV kwartał będzie znacząco lepszy od IV kwartału poprzedniego roku.

Komputronik w półroczu zakończonym 30 września miał 745,2 mln zł przychodów, czyli o 64 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 5,8 mln zł wobec 0,2 mln zł przed rokiem, a zysk netto 4,8 mln zł. Rok wcześniej spółka miała 1,7 mln zł straty.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.