Mówi: | Jamie Walker |
Funkcja: | dyrektor ds. produktów na Europę Środkową |
Firma: | Tesco |
70 proc. Polaków kupuje produkty marek własnych sieci handlowych. Tesco rozwija więc kolejną ofertę takich produktów
Produkty marki własnej kupuje niemal 70 proc. klientów sieci handlowych. Z badań wynika, że 82 proc. z nich kieruje się przy zakupach wysoką jakością produktów i ich smakiem. Dlatego Tesco rozwija ofertę marki własnej wysokiej jakości Tesco finest*.
– W przeszłości jakość produktów marki własnej była postrzegana jako wymagająca poprawy. Przez ostatnie lata ciężko pracowaliśmy nad brandem Tesco, żeby dostarczać klientom wysoką jakość – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Jamie Walker, dyrektor ds. produktów na Europę Środkową w Tesco.
W ostatnich pięciu latach świadomość konsumentów wzrosła. Ich decyzje zakupowe nie zależą już wyłącznie od ceny, ale w dużej mierze od jakości i smaku produktu. Badania Tesco wskazują, że tymi kryteriami kieruje się 82 proc. klientów w Polsce.
– Takie kwestie jak cena wciąż są bardzo istotne, ale klienci coraz większą wagę przywiązują do jakości i innowacji. Nasza nowa gama produktów marki finest* łączy te cechy. Mamy więc nadzieję na pozytywną reakcję konsumentów – mówi Jamie Walker.
Finest* to marka własna Tesco, która oferuje produkty wysokiej jakości. Wprowadzając ją na stałe do polskich sklepów, sieć chce zwiększać udział marek własnych w ogólnej sprzedaży. Według danych Tesco niemal 70 proc. klientów kupuje produkty marki własnej, doceniając ich jakość i rozsądną cenę.
Produkty Tesco finest* po raz pierwszy na półki sieci sklepów w Polsce trafiły już w zeszłym roku, tuż przed Bożym Narodzeniem. Teraz do sprzedaży na stałe trafi rozszerzona gama produktów.
– W ubiegłym roku wprowadziliśmy markę finest* do sprzedaży na rynkach czeskim i słowackim. To doświadczenie pomaga nam we wprowadzeniu marki w Polsce. W Wielkiej Brytanii stale rozwijamy listę produktów, więc możemy czerpać wiedzę również z tego rynku – wymienia Jamie Walker.
Produkty dostępne będą nie tylko w dużych hipermarketach, lecz także w mniejszych formatach sklepów. Trafią do sprzedaży zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach.
Finest* to około 160 produktów będących w sprzedaży jedynie w sieci Tesco. Począwszy od oryginalnych kaw z Ameryki Południowej i Afryki, poprzez francuskie dressingi, oliwy i sosy, po włoskie makarony i wiele innych
– Chcemy współpracować z różnymi markami wysokiej jakości, ale rozwój własnej marki finest* jest dla nas bardzo ważny. To ona jest powodem, dla którego część klientów robi zakupy w Tesco – twierdzi Jamie Walker. – Wszystkie produkty naszej marki własnej opatrzone są gwarancją jakości, jednak z brandu finest* jesteśmy szczególnie dumni. Mają one składniki najwyższej jakości, sprawdzone źródła i ściśle określony procesy produkcyjne. Mamy więc pewność, że ich jakość zdobędzie uznanie klientów.
Obecnie sieć w Polsce ma około 450 sklepów. W całym regionie Europy Środkowej natomiast działa ich około tysiąca.
Czytaj także
- 2023-11-22: Dwie trzecie Polaków zamierza skorzystać z ofert na Black Friday. W tym roku łatwiej będzie uniknąć pozornych promocji
- 2023-09-26: Wizyty w e-sklepach z odzieżą sportową mogą zaburzyć samoocenę wśród kobiet. Sposób promocji produktów skłania do porównywania się z sylwetkami modelek
- 2023-04-28: Firma bp ocenia możliwości inwestycji w farmy wiatrowe na Bałtyku. Obok elektromobilności i fotowoltaiki to kolejny kierunek inwestycji koncernu
- 2022-02-24: Pandemia o 10 lat przyspieszyła rozwój e-handlu. W 2047 roku 75 proc. zakupów będzie dokonywanych online
- 2021-12-17: bp w przyszłym roku uruchomi możliwość ładowania aut elektrycznych. Stacje mają zamienić się w centra kompleksowej obsługi kierowców
- 2021-11-18: 2/3 Polaków zamierza w tym roku polować na okazje podczas Black Friday. Sprzedawcy liczą na rekordowe zakupy
- 2021-09-29: Polska regionalnym liderem firmy Xiaomi z 23 sklepami. W Warszawie otwarto czwartą lokalizację i planowane są kolejne
- 2021-03-03: Allegro chce przejąć część wartego 340 mld zł rynku zakupów firmowych. Na nowej platformie zniżki hurtowe i odroczone płatności cieszą się największym zainteresowaniem
- 2021-02-15: Rośnie zainteresowanie płatnościami internetowymi w czasie pandemii. To wyzwanie zwłaszcza dla małych i średnich firm e-commerce [DEPESZA]
- 2021-01-11: Polskie małe i średnie firmy toczą w sieci nierówną walkę z globalnymi gigantami. Potrzebne są nowe regulacje rynku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.