Newsy

70 proc. Polaków kupuje produkty marek własnych sieci handlowych. Tesco rozwija więc kolejną ofertę takich produktów

2015-10-08  |  06:40
Mówi:Jamie Walker
Funkcja:dyrektor ds. produktów na Europę Środkową
Firma:Tesco
  • MP4
  • Produkty marki własnej kupuje niemal 70 proc. klientów sieci handlowych. Z badań wynika, że 82 proc. z nich kieruje się przy zakupach wysoką jakością produktów i ich smakiem. Dlatego Tesco rozwija ofertę marki własnej wysokiej jakości Tesco finest*.

    W przeszłości jakość produktów marki własnej była postrzegana jako wymagająca poprawy. Przez ostatnie lata ciężko pracowaliśmy nad brandem Tesco, żeby dostarczać klientom wysoką jakość – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Jamie Walker, dyrektor ds. produktów na Europę Środkową w Tesco.

    W ostatnich pięciu latach świadomość konsumentów wzrosła. Ich decyzje zakupowe nie zależą już wyłącznie od ceny, ale w dużej mierze od jakości i smaku produktu. Badania Tesco wskazują, że tymi kryteriami kieruje się 82 proc. klientów w Polsce.

    Takie kwestie jak cena wciąż są bardzo istotne, ale klienci coraz większą wagę przywiązują do jakości i innowacji. Nasza nowa gama produktów marki finest* łączy te cechy. Mamy więc nadzieję na pozytywną reakcję konsumentów – mówi Jamie Walker.

    Finest* to marka własna Tesco, która oferuje produkty wysokiej jakości. Wprowadzając ją na stałe do polskich sklepów, sieć chce zwiększać udział marek własnych w ogólnej sprzedaży. Według danych Tesco niemal 70 proc. klientów kupuje produkty marki własnej, doceniając ich jakość i rozsądną cenę.

    Produkty Tesco finest* po raz pierwszy na półki sieci sklepów w Polsce trafiły już w zeszłym roku, tuż przed Bożym Narodzeniem. Teraz do sprzedaży na stałe trafi rozszerzona gama produktów.

    W ubiegłym roku wprowadziliśmy markę finest* do sprzedaży na rynkach czeskim i słowackim. To doświadczenie pomaga nam we wprowadzeniu marki w Polsce. W Wielkiej Brytanii stale rozwijamy listę produktów, więc możemy czerpać wiedzę również z tego rynku – wymienia Jamie Walker.

    Produkty dostępne będą nie tylko w dużych hipermarketach, lecz także w mniejszych formatach sklepów. Trafią do sprzedaży zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach.

    Finest* to około 160 produktów będących w sprzedaży jedynie w sieci Tesco. Począwszy od oryginalnych kaw z Ameryki Południowej i Afryki, poprzez francuskie dressingi, oliwy i sosy, po włoskie makarony i wiele innych

    Chcemy współpracować z różnymi markami wysokiej jakości, ale rozwój własnej marki finest* jest dla nas bardzo ważny. To ona jest powodem, dla którego część klientów robi zakupy w Tesco – twierdzi Jamie Walker. – Wszystkie produkty naszej marki własnej opatrzone są gwarancją jakości, jednak z brandu finest* jesteśmy szczególnie dumni. Mają one składniki najwyższej jakości, sprawdzone źródła i ściśle określony procesy produkcyjne. Mamy więc pewność, że ich jakość zdobędzie uznanie klientów.

    Obecnie sieć w Polsce ma około 450 sklepów. W całym regionie Europy Środkowej natomiast działa ich około tysiąca.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.