Mówi: | Katarzyna Orlińska, dyrektor ds. digitalizacji, Carrefour Polska Bożena Nawara-Borek, dyrektor Działu Handlowego Marketplace, Carrefour Polska Michał Malanowski, dyrektor ds. informatyki, Carrefour Polska |
Carrefour stawia na innowacje. Sieć będzie szukać ciekawych pomysłów wśród małych firm technologicznych oraz innowacji z zakresu e-commerce
Francuska sieć handlowa chce budować swoją przewagę dzięki innowacjom. Carrefour stworzył właśnie pierwszy polski inkubator dla start-upów, których zadaniem jest opracowanie nowoczesnych rozwiązań dla branży handlowej. Tegoroczne plany sieci zakładają też rozwijanie e-commerce i kanału mobilnego.
– Carrefour Retail Lab to pierwszy inkubator technologiczny stworzony przez sieć handlową. Celem tej inicjatywy jest wspieranie przedsiębiorczości i młodych talentów. Liczymy na innowacyjne pomysły. Ten projekt umożliwi pozyskiwanie i wdrażanie innowacyjności w naszych sklepach oraz testowanie nowych funkcjonalności i najnowocześniejszych technologii przez klientów. Wszystko to realizowane jest w kierunku customer experience –mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Katarzyna Orlińska, dyrektor do spraw digitalizacji w Carrefour Polska.
W Warszawie sieć udostępniła wybranym start-upom 650 mkw. przestrzeni biurowej. Koncepty i innowacje technologiczne wypracowane w inkubatorze – zwłaszcza aplikacje i cyfrowe rozwiązania, które mogą być przydatne w zakresie interakcji z klientami i optymalizacji procesów biznesowych – będą testowane w jednym ze sklepów Carrefour.
Ze wsparcia mogą skorzystać zarówno firmy rozpoczynające działalność, jak i przedsiębiorstwa z ugruntowaną na rynku pozycją oraz instytuty i wyższe uczelnie o profilu informatycznym lub handlowym. Oceny zgłoszeń Carrefour dokona wspólnie z Madiff, firmą doradczą z zakresu innowacji cyfrowych i nowych technologii. Partner przedsięwzięcia jest wyspecjalizowany w akcelerowaniu start-upów do momentu ich wejścia na giełdę i rozpoczęcia międzynarodowej ekspansji.
Jak zauważa dyrektor do spraw digitalizacji w Carrefour Polska, korzyści tego projektu są obopólne. Start-upy uzyskają wsparcie w trakcie całego procesu pracy nad nowym rozwiązaniem, które następnie będą mogły przetestować w warunkach rynkowych i na końcu wdrożyć. Francuska sieć zyska natomiast innowacyjne rozwiązania, które poprawią efektywność procesów biznesowych i wpłyną na poprawę jakości obsługi klientów.
– Klienci zdecydowanie zyskują dzięki customer experience. Ułatwiamy im zakupy, sprawiamy, że są prostsze i przyjemniejsze, dzięki czemu chętniej do nas wracają – mówi Katarzyna Orlińska.
Dzięki utworzeniu inkubatora C4 Retail Lab Carrefour chce zbudować na rynku handlowym swoją przewagę konkurencyjną. Temu służą również wdrażane ostatnio rozwiązania, bo sieć przechodzi teraz duże zmiany. Nieco ponad rok temu uruchomiła swój sklep internetowy, dzięki czemu jest obecna już we wszystkich kanałach sprzedaży: od dużych hiper- i supermarketów, po sklepy osiedlowe i specjalistyczny oraz e-commerce. W ramach tego ostatniego rozwija usługę click & collect, dzięki której klienci mogą odebrać w wybranym sklepie stacjonarnym produkty zamówione przez internet. Teraz Carrefour wprowadza kolejną funkcjonalność pod nazwą Marketplace.
– Koncept Marketplace opiera się na tym, że chcemy udostępnić naszą platformę e-commerce’ową również tzw. trzecim sprzedającym. W tym przypadku będą to sprawdzeni, zweryfikowani partnerzy, z którymi chcemy współpracować – mówi Bożena Nawara-Borek, odpowiedzialna za sprzedaż w kanale internetowym Carrefour.
W tym modelu biznesowym Carrefour będzie występował w dwóch rolach. Pierwszą jest rola sprzedawcy, a drugą – pośrednika pomiędzy klientami a innymi podmiotami, które poprzez platformę internetową sieci będą oferować swoje usługi i produkty. Rolą sieci będzie nadzór i zapewnienie wsparcia obu stronom transakcji zawieranych za jej pośrednictwem.
– Wszystkie zmiany, które będziemy wdrażać w tym roku, są ukierunkowane na klientów. Ten projekt powstaje po to, żeby zapewnić im w ramach naszej platformy jak najszerszą ofertę produktową. Dlatego zamierzamy pracować ze sprawdzonymi partnerami, również zagranicznymi – zapowiada Bożena Nawara-Borek.
Carrefour zamierza w tym roku wdrożyć zmiany nie tylko w e-commerce, lecz także w kanale mobilnym. Od ośmiu miesięcy działa nowa odsłona aplikacji mobilnej Mój Carrefour, która w dniu premiery zajęła pierwsze miejsce na liście najczęściej pobieranych z App Store i drugie w Google Play. Łączna liczba pobrań aplikacji przekroczyła w ubiegłym roku 500 tysięcy.
Nowa wersja aplikacji jest rozbudowana o mobilny program lojalnościowy. Użytkownicy mogą przenieść do niej dotychczasową plastikową kartę lojalnościową i korzystać z jej benefitów oraz kuponów zniżkowych na zakupy w sklepach stacjonarnych. W kolejnym kroku aplikacja mobilna ma zostać zintegrowana z kanałem e-commerce poprzez wykorzystanie trendów związanych z ekonomią współpracy.
– Usługa Collaborative Economy jest funkcjonalnością, która połączy sklep internetowy i aplikację Mój Carrefour, skierowaną do osób starszych, mających problemy z wykonywaniem codziennych zakupów, do osób młodych, które borykają się z brakiem czasu oraz do millenialsów, którzy są mocno zaangażowani w lokalne społeczności – mówi Michał Malanowski, dyrektor informatyki w Carrefour Polska.
Uzupełnieniem kanału mobilnego i aplikacji Mój Carrefour będzie usługa Skanuj i Płać, która umożliwi klientom natychmiastowe skanowanie produktów za pomocą telefonu i dokonanie płatności mobilnej za zakupy. Ta forma płacenia skróci czas oczekiwania przy kasie.
Carrefour Polska jest częścią międzynarodowej sieci handlowej obecnej na polskim rynku od dwudziestu lat. Pod jej szyldem działa w Polsce 800 sklepów w różnych formatach, należy do niej również 20 centrów handlowych. W ubiegłym roku sieć zapoczątkowała największą w swojej dotychczasowej historii kampanię wizerunkową (której twarzą został Napoleon), która cieszy się 92-procentowym wskaźnikiem pozytywnych opinii wśród odbiorców. Ubiegłoroczne nakłady zainwestowane w modernizacje i otwarcia nowych sklepów przekroczyły 265 mln zł.
W 2017 roku firma planuje utrzymać dotychczasowy poziom inwestycji. W ramach nakładów na nowe projekty Carrefour, jako pierwsza sieć w Polsce, wdroży omnikanałowe usługi takie, jak marketplace, collaborative economy, płatności mobilne oraz uruchomi inkubator dla start-upów.
Czytaj także
- 2025-06-16: Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-12: Nowe technologie mogą wspierać samoleczenie. Szczególnie pomocne są dane zbierane przez aplikacje i urządzenia mobilne
- 2025-05-27: Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-23: Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
- 2025-05-13: Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
- 2025-05-14: Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
- 2025-05-07: PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.