Newsy

Coraz częściej zamawiamy jedzenie na wynos. Głównie kuchnię azjatycką

2013-07-31  |  06:00

Przynoszenie jedzenia do pracy w plastikowych pudełkach to już przeszłość. Dziś Polacy chętnie zamawiają posiłki do firmy, coraz częściej przez internet. Najczęściej jemy na wynos kuchnię azjatycką, włoską i polską.

Według raportu Gemius i E-Commerce Polska 2013 r. Polacy coraz częściej zamawiają gotowe dania w sieci. Restauracje oraz portale pośredniczące przy zamawianiu posiłków odnotowują duży wzrost zainteresowania ze strony internautów.

 – Polacy nauczyli się już jeść na zewnątrz, nauczyli się zamawiać – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Piotr Łagowski, dyrektor zarządzający w Foodpanda Polska. – Mniej więcej około 12,5-16 proc. wszystkich zamówień jest dokonywanych w Polsce poprzez aplikacje mobilne, globalnie jest to już nawet 20 proc. Uważam, że w ciągu trzech lat będzie to ponad 60 proc.

Przy zamawianiu przez internet cenimy sobie oszczędność czasu, dostępność szczegółowych informacji o produkcie, duży wybór i wygodę. Najczęściej Polacy zamawiają jedzenie między godziną 12 a 15, a także między 18 a 20.

Wbrew pozorom najchętniej kupujemy nie pizzę, lecz potrawy kuchni azjatyckiej, której dotyczy 27 proc. zamówień w serwisie Foodpanda.pl. Kuchnia włoska, a więc głównie pizza jest na drugim miejscu – 26 proc. zamówień. Polscy klienci lubią także rodzimą kuchnię – stanowi 22 proc. zamówień. Coraz popularniejsze są też burgery.

 – Łączna kwota jaką zostawiają klienci zależy od tego, ile osób chce zamówić posiłek – mówi Łagowski. – Zazwyczaj są to dwie osoby, a średnia cena wynosi około 40 zł. Tyle zazwyczaj kosztują dwa lunche. Jeśli zaś zamawiają burgery, to średni koszyk jest na poziomie 80 złotych – dodaje dyrektor Foodpanda.pl.

Decyzja o tym, co zamawiamy, podejmowana jest w ostatniej chwili.

 – Gdy już mamy przed sobą listę restauracji, wybieramy tę, na którą mamy ochotę w danym momencie, a nie w momencie, w którym zaczynaliśmy poszukiwania – zauważa Łagowski. – Normalne jest, że ktoś, kto wpisuje w wyszukiwarkę słowo „kuchnia chińska” czy „kuchnia wietnamska”, ostatecznie decyduje się na polskie potrawy. Albo, że osoba, która wpisuje hasło „sushi”, wybiera w końcu burgera.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Bankowość

Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.

Prawo

Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.