Mówi: | Piotr Łagowski |
Funkcja: | Dyrektor zarządzający |
Firma: | Foodpanda Polska |
Coraz częściej zamawiamy jedzenie na wynos. Głównie kuchnię azjatycką
Przynoszenie jedzenia do pracy w plastikowych pudełkach to już przeszłość. Dziś Polacy chętnie zamawiają posiłki do firmy, coraz częściej przez internet. Najczęściej jemy na wynos kuchnię azjatycką, włoską i polską.
Według raportu Gemius i E-Commerce Polska 2013 r. Polacy coraz częściej zamawiają gotowe dania w sieci. Restauracje oraz portale pośredniczące przy zamawianiu posiłków odnotowują duży wzrost zainteresowania ze strony internautów.
– Polacy nauczyli się już jeść na zewnątrz, nauczyli się zamawiać – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Piotr Łagowski, dyrektor zarządzający w Foodpanda Polska. – Mniej więcej około 12,5-16 proc. wszystkich zamówień jest dokonywanych w Polsce poprzez aplikacje mobilne, globalnie jest to już nawet 20 proc. Uważam, że w ciągu trzech lat będzie to ponad 60 proc.
Przy zamawianiu przez internet cenimy sobie oszczędność czasu, dostępność szczegółowych informacji o produkcie, duży wybór i wygodę. Najczęściej Polacy zamawiają jedzenie między godziną 12 a 15, a także między 18 a 20.
Wbrew pozorom najchętniej kupujemy nie pizzę, lecz potrawy kuchni azjatyckiej, której dotyczy 27 proc. zamówień w serwisie Foodpanda.pl. Kuchnia włoska, a więc głównie pizza jest na drugim miejscu – 26 proc. zamówień. Polscy klienci lubią także rodzimą kuchnię – stanowi 22 proc. zamówień. Coraz popularniejsze są też burgery.
– Łączna kwota jaką zostawiają klienci zależy od tego, ile osób chce zamówić posiłek – mówi Łagowski. – Zazwyczaj są to dwie osoby, a średnia cena wynosi około 40 zł. Tyle zazwyczaj kosztują dwa lunche. Jeśli zaś zamawiają burgery, to średni koszyk jest na poziomie 80 złotych – dodaje dyrektor Foodpanda.pl.
Decyzja o tym, co zamawiamy, podejmowana jest w ostatniej chwili.
– Gdy już mamy przed sobą listę restauracji, wybieramy tę, na którą mamy ochotę w danym momencie, a nie w momencie, w którym zaczynaliśmy poszukiwania – zauważa Łagowski. – Normalne jest, że ktoś, kto wpisuje w wyszukiwarkę słowo „kuchnia chińska” czy „kuchnia wietnamska”, ostatecznie decyduje się na polskie potrawy. Albo, że osoba, która wpisuje hasło „sushi”, wybiera w końcu burgera.
Czytaj także
- 2025-03-20: Piotr Zelt: Planuję wziąć udział w wyścigach kolarskich Gran Fondo. Trenuję cztery razy w tygodniu
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-04-15: Piotr Zelt: Na Święta Wielkanocne zamierzam wyjechać na narty w Alpy. Jak mam czas, to pracuję jako instruktor narciarski
- 2024-11-28: P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
- 2024-12-05: Piotr Szwedes: Chyba każdy z nas tęskni za tym, żeby czasami zrzucić te wszystkie filtry i powiedzieć komuś prawdę. Niestety życie zmusza nas do tego, żebyśmy popełniali małe kłamstewka
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-11-06: Coraz więcej Polaków deklaruje, że nie marnuje żywności. Wciąż jednak do kosza trafia 5 mln t jedzenia rocznie
- 2024-10-17: Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem
- 2024-10-23: Polska w końcówce krajów wdrażających w firmach sztuczną inteligencję. Bolączką jest brak kompetencji cyfrowych u menedżerów
- 2024-10-08: Magda Bereda: Chcę się totalnie poświęcić muzyce. Właśnie Piotr Rubik w Miami, a ja w Warszawie tworzymy wspólną płytę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.