Newsy

Coraz częściej zamawiamy jedzenie na wynos. Głównie kuchnię azjatycką

2013-07-31  |  06:00

Przynoszenie jedzenia do pracy w plastikowych pudełkach to już przeszłość. Dziś Polacy chętnie zamawiają posiłki do firmy, coraz częściej przez internet. Najczęściej jemy na wynos kuchnię azjatycką, włoską i polską.

Według raportu Gemius i E-Commerce Polska 2013 r. Polacy coraz częściej zamawiają gotowe dania w sieci. Restauracje oraz portale pośredniczące przy zamawianiu posiłków odnotowują duży wzrost zainteresowania ze strony internautów.

 – Polacy nauczyli się już jeść na zewnątrz, nauczyli się zamawiać – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Piotr Łagowski, dyrektor zarządzający w Foodpanda Polska. – Mniej więcej około 12,5-16 proc. wszystkich zamówień jest dokonywanych w Polsce poprzez aplikacje mobilne, globalnie jest to już nawet 20 proc. Uważam, że w ciągu trzech lat będzie to ponad 60 proc.

Przy zamawianiu przez internet cenimy sobie oszczędność czasu, dostępność szczegółowych informacji o produkcie, duży wybór i wygodę. Najczęściej Polacy zamawiają jedzenie między godziną 12 a 15, a także między 18 a 20.

Wbrew pozorom najchętniej kupujemy nie pizzę, lecz potrawy kuchni azjatyckiej, której dotyczy 27 proc. zamówień w serwisie Foodpanda.pl. Kuchnia włoska, a więc głównie pizza jest na drugim miejscu – 26 proc. zamówień. Polscy klienci lubią także rodzimą kuchnię – stanowi 22 proc. zamówień. Coraz popularniejsze są też burgery.

 – Łączna kwota jaką zostawiają klienci zależy od tego, ile osób chce zamówić posiłek – mówi Łagowski. – Zazwyczaj są to dwie osoby, a średnia cena wynosi około 40 zł. Tyle zazwyczaj kosztują dwa lunche. Jeśli zaś zamawiają burgery, to średni koszyk jest na poziomie 80 złotych – dodaje dyrektor Foodpanda.pl.

Decyzja o tym, co zamawiamy, podejmowana jest w ostatniej chwili.

 – Gdy już mamy przed sobą listę restauracji, wybieramy tę, na którą mamy ochotę w danym momencie, a nie w momencie, w którym zaczynaliśmy poszukiwania – zauważa Łagowski. – Normalne jest, że ktoś, kto wpisuje w wyszukiwarkę słowo „kuchnia chińska” czy „kuchnia wietnamska”, ostatecznie decyduje się na polskie potrawy. Albo, że osoba, która wpisuje hasło „sushi”, wybiera w końcu burgera.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.